عدم ابتلا به آلرژی با مکیدن شست و جویدن ناخن!

متعجبانه، بسیاری از آلرژی ها را از کودکان دور میکند!

عدم ابتلا به آلرژی با مکیدن شست و جویدن ناخن!

مطالعات نشان می‌دهد، کودکانی که انگشت شست خود را می‌مکند و ناخن‌هایشان را می‌جوند، کمتر در معرض ابتلا به انواع آلرژی قرار دارند. اگرچه قرار نیست که فرهنگ انجام چنین کارهایی در میان کودکان رواج پیدا کند بااین‌حال بی‌شک نقش مؤثری در عدم ابتلای به آلرژی دارد.

باید گفت که در سال‌های نخست تولد، حساسیت ها تا اندازه ای ممکن است براثر عدم مواجه مستقیم با میکروب ها به وجود آیند. چراکه ممکن است در طبیعت وجود داشته باشند.

نظریه‌های متعددی مبنی بر دلایل ابتلای تعداد فراوان کودکان به آلرژی خصوصاً در دهه‌های اخیر وجود دارد. محققان دریافته‌اند که ۴۵ درصد از کودکان ۱۳ ساله حداقل یک‌بار هم که شده، حساسیت ناچیزی را در طول زندگی خود تجربه کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال این حساسیت‌ها می‌توانند به دلیل تماس با حیواناتی چون گربه‌ها، سگ‌ها، اسب ها و یا گردوخاک و انواع قارچ‌ها باشد.  اما همین‌گونه حساسیت ها تا ۳۱ درصد در کودکانی که انگشت شستشان را می‌مکند و ناخن‌هایشان را می‌جوند کاهش می‌یابد. اگر تنها یکی از این دو کار را انجام می‌دهند، میزان ابتلا به آلرژی در آن ها تا ۴۱ درصد کاهش پیدا می‌کند.

البته به نظر می‌رسد، همین نوع عادات در ابتلای کودکان به آسم و یا تب یونجه بی‌تأثیر است.

پروفسور ملکوتم سیرز Professor Malcolm Sears، از دانشگاه مک مستر کانادا McMaster University in Canada اگرچه چنین رفتاری را توصیه نمی‌کند و با نظریه رعایت بهداشت موافق است بر این باور است که انجام چنین کارهایی باعث بالا بردن سیستم ایمنی بدن می‌شود.

نتایج این پژوهش در مجله Pediatrics انتشاریافته است.

.

منبع: Independent
بدون نظر

ورود