جشنواره بین المللی معماری: فهرست نامزدهای جایزه سال ۲۰۱۶

رقابت برای کسب جایزه برتر WAF

جشنواره بین المللی معماری: فهرست نامزدهای جایزه سال ۲۰۱۶

جشنواره بین المللی معماری امسال برای نخستین بار در برلین و تاریخ ۱۶ تا ۱۸ نوامبر مصادف با ۲۶ تا ۲۸ آبان ماه برگزار خواهد شد.

در همین راستا و در روز دوشنبه۲۱ تیرماه، سازمان برگزاری این مراسم فهرست نامزدهایی را اعلام نمود که امکان برنده شدن جایزه را دارند. بیش از ۳۴۰ طرح به عنوان کاندیدهای بزرگ ترین رقابت معماری جهان انتخاب گشته اند که از جمله می توان به نمونه هایی همانند خانه جنگلی بسیار لوکس در برزیل یا طراحی داخلی مرکز شادی در بوتان اشاره نمود.

هر کدام از این نامزدها ابتدا در یکی از ۳۲ دسته بندی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در آخر، برای کسب جایزه برتر WAF به عنوان «ساختمان برتر سال» و «ساختمان آینده سال» مسابقه خواهند داد.

برنده سال گذشته «ساختمان برتر سال» The Interlace بود که در سنگاپور واقع شده که توسط OMA و Buro Ole Scheeren از آلمان طراحی و ساخته شده بود و یکی از جاه طلبانه ترین مجتمع های مسکونی در سال ۲۰۱۵ محسوب می شد.

0

نام یکی از طرح های معماری زاها حدید نیز در لیست نامزدهای جشنواره بین المللی معماری به چشم می خورد. پروژه Messner Mountain Museum Corones بر فراز کوه Kronplatz در ارتفاع ۲۲۷۵ متری از سطح دریا و در شمال ایتالیا ساخته شده است. این طرح در دسته‌بندی «شهری» برای ساختمان های تکمیل شده فهرست گشته است.

1

ساختمان Crossrail Place که توسط Foster + Partners طراحی و ساخته شده در زیر برج های CanaryWharf در لندن قرار دارد. این ایستگاه قطار در دو دسته «ساختمان آینده سال» و «استفاده ترکیبی» گنجانده شده.

2

ساختمان دانشکده هنرهای زیبا در تنریف اسپانیا نیز به عنوان یکی از نامزدهای جایزه WAF در دسته بندی ساختمان های تکمیل شده تحقیقاتی و آموزشی معرفی گشته.

3

نمای ساختمان دانشکده دریانوردی در مالمو سوئد توسط دو موسسه هنریTerroir  و Kim Utzon Arkitekter و از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است.

4

از دیگر نامزدهای بخش ساختمان های تحقیقاتی و آموزشی می توان به موسسه معماری زاها حدید اشاره نمود که در دانشگاه آکسفورد انگلستان واقع شده.

5

مهدکودک Hanazono در اوکیناوا ژاپن توسط Hibinosekkei + Youji  طراحی شده و در بخش مدارس نامزد جایزه است.

6

این ساختمان توسط بخش معماری تایلند طراحی گشته و یک مرکز خرید بزرگ و فودکورتی با غذاهای محلی است و به عنوان یکی از نامزدهای جایزه «بهترین طراحی مرکز خرید» دسته بندی شده.

7

این خانه جنگلی بسیار شیک با استخری در پشت بام و فضای سبز اختصاصی توسط استودیوی MK 27  طراحی گشته و در بخش ساختمان های تکمیل شده، یکی از نامزدهای مسابقه است.

8

ویلای مدرن Marittima در ساحل سن اندرو در استرالیا توسط موسسه هنری رابین ویلیام ساخته شده و در بخش خانه ها نامزد گشته.

9

بیمارستان روانپزشکی جدید در شهر Slagelse دانمارک در بخش سلامت نامزد زیباترین معماری شده

10

کارخانه های قدیمی تولید قند و شکر در Tainan کشور تایوان به یک پارک فرهنگی تبدیل شده اند و به همین خاطر به عنوان یکی از نامزدهای ساختمان های تکمیل شده جایزه WFA انتخاب گشته اند.

11

طرح ایستگاه کتاب در ماکاتی فیلیپین توسط استودیوی طراحی و معماری WTA ساخته شده و به عنوان یکی از نامزدهای جایزه WAF در بخش پروژه های کوچک انتخاب شده است.

12

ایستگاه Cermak-McCormick در شیکاگو که یکی از جدیدترین ایستگاه های خط سبز این شهر محسوب می گردد نیز در بخش حمل و نقل نامزد گشته و توسط موسسه معماری Ross Barney طراحی شده.

13

پروژه Y:Cube در لندن که هدفش تامین مسکن های کوچک، ارزان و شیک برای جوانان بوده نیز از دیگر نامزدهای این جشنواره محسوب می گردد.

14

معماری داخلی مرکز شادی Bhutan در بوتان توسط موسسه معماری ۱+۱>2ساخته شده و برای بخش شهری و ارتباطات نامزد گشته.

15

بدون نظر

ورود