عصبانیت داریوش مهرجویی،واکنش نماینده مجلس

داریوش مهرجویی در مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی در کانون پرورش فکری همه را غافلگیر کرد، او جراح کیارستمی را قاتل خواند و خواستار محاکمه او شد.

عصبانیت داریوش مهرجویی،واکنش نماینده مجلس

داریوش مهرجویی در مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی در کانون پرورش فکری همه را غافلگیر کرد، او جراح کیارستمی را قاتل خواند و خواستار محاکمه او شد. این در حالی است که او یک روز پس از درگذشت عباس کیارستمی، در یادداشتی نوشته بود با امید روحانی که دائما کنار این هنرمند بوده صحبت کرده و مسئله اشتباهات پزشکی یک شایعه است. با این حال رفتار امشب او کاملا با آنچه در ۱۵ تیرماه نوشته متناقض بود.

داریوش مهرجویی سه شنبه ۱۵ تیرماه یادداشتی را در اختیار دنیای تصویر قرار داد که در بخشی از آن درباره درگذشت عباس کیارستمی نوشته بود: «شنیدم سکته کرده و ایست قلبی داشته.  مسئله اصلا سرطان روده نبوده. می گویند اشتباهات پزشکی ولی فکر می‌کنم این‌ها همه شایعه است.  با آقای امید روحانی صحبت کردم که دائما  کنار او بوده و دکتر متخصص بیهوشی است. گفت اصلا چنین چیزی نبوده و دکتر بیمارستان او را عمل کرده. به دلیل یک مسئله‌ کوچک به بیمارستان آرارات رفت که ازش عکس بگیرند. سالم بود، راه می‌رفت، حرف می‌زد، می‌خندید و پشت کامپیوتر کار می‌کرد. من در زمینه‌ پزشکی تخصص ندارم اما فکر کنم ماجرا از وقتی شروع شد که انتقالش دادند به پاریس. چون قلبش از قبل ناراحت بود و با باتری کار می‌کرد. به نظرم پرواز هوایی طولانی در ارتفاع و چندین ساعت معطلی در فرودگاه ایده‌ درستی نبود و نمی‌دانم چرا چنین کاری کردند. دو روز بعد از انتقال به فرانسه بود که دچار ایست قلبی شد و این اتفاق افتاد.»

اما ظاهرا نظر این سینماگر پس از تشکیل کمپین پیگیری پرونده پزشکی عباس کیارستمی در فضای مجازی تغییر کرده است، کمپینی که واکنش سازمان نظام پزشکی را نیز در پی داشت و این پرونده را به طور رسمی در دستور کار این سازمان قرارداد. مهرجویی امشب در سالن کانون پرورش فکری طوری صحبت کرد که به نظر می رسید از هر کسی بیشتر درباره اشتباه پزشکی مطمئن است، اما هیچ دلیلی برای تغییر رویکرد واضحش در این باره نیاورد.

واکنش نماینده مجلس به حرف‌های مهرجویی

همچنین سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس در واکنش به صحبت‌های داریوش مهرجویی گفت: انتظار عامه مردم از الگوهای جامعه و شخصیت‌های مطرح و فرهنگی این است که قضاوت منصفانه و عادلانه داشته باشند و از الفاظ و لحن مؤدبانه استفاده کنند.

او با انتقاد از صحبت‌های داریوش مهرجویی در مراسم ختم عباس کیارستمی گفت: اینکه در هر قشر و صنفی افرادی کم‌کاری و تخلف داشته باشند،‌ امری طبیعی است کما اینکه در جامعه هنرمندان نیز ممکن است افرادی تخلف‌های گوناگون داشته باشند و نمی‌توان به‌خاطر تخلف به عملکرد یک بازیگر کل جامعه هنری را زیر سؤال برد.

این نماینده مجلس که تخصص جراحی سر و گردن دارد، با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر علیه جامعه پزشکی تأکید کرد: مرگ مرحوم کیارستمی نباید تبدیل به یک دعوای صنفی و انتقام از جامعه پزشکی تبدیل شود و اینکه بخواهیم قشر پزشکان که جزو باهوش‌ترین افراد هستند را با الفاظ نامناسب و زشت خطاب کنیم، غیرقابل‌قبول و تحریک‌کننده است. امید داریم که داریوش مهرجویی و هم‌صنفانشان تنها به‌خاطر ناراحتی از فوت یکی از دوستان و همکاران‌شان در یک جو احساسی و بدون غرض و دشمنی و سوءنیت به جامعه پزشکی این صحبت‌ها را کرده باشند و امیدواریم با ایجاد شفافیت در این موضوع نقاط مبهم ایجادشده را برطرف کنند.

او در ادامه ضمن تأکید بر اینکه قصور و کوتاهی در هیچ صنفی پذیرفته و قابل‌قبول نیست، گفت: اگر قصور پزشکی درباره مرحوم کیارستمی یا هر کس دیگر صورت گرفته باشد، باید به آن رسیدگی و برخورد شود، کمااینکه بیش‌ترین علت مرگ مردم در کشور آمریکا به‌خاطر قصور پزشکی بوده و این امر ممکن است در هر کجای دنیا اتفاق بیفتد، البته قصور حتی به تعداد اندک قابل دفاع نیست، برای همین دادگاه‌ها و نظام پزشکی تشکیل شده است که به تخلفات این‌چنینی رسیدگی شده و با متخلفان و اهمال‌گران برخورد شود.

منبع: آی سینما
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود