جایزه محسن چاوشی برای شعرخوانی کودکان ۸ ساله

جایزه محسن چاوشی برای شعرخوانی کودکان ۸ ساله

 

طرفداران محسن چاوشی آنقدر پرشمار هستند که اختلاف نظر در مورد ترانه ها و آلبوم هایش داشته باشند.چندی پیش که جدید ترین آلبوم چاوشی با عنوان «امیر بی گزند»منتشر شد، عده ای از طرفداران سرسخت اش گله داشتند که چرا نیمی از اشعار ترانه های او از میان اشعار کلاسیک فارسی انتخاب شده اند که چاوشی را خوش نیامد و در صفحه اینستاگرامش به ناراضیان اعلام کرد: خوش آمدید، اگر از انتخاب اشعار کلاسیک راضی نیستید می توانید این صفحه را ترک کنید.

از سوی دیگر عده دیگری مشعوف بودند از این اشعار سروده شاعران قدیم که تاییدی بود بر تعلق خاطر محسن چاوشی و تشویق او برای کاری کارستان برای ترویج شعر کلاسیک فارسی برای کودکان.

محسن چاوشی پس از خواندن چند قطعه شعر کلاسیک فارسی که بازخورد خوبی هم داشت، تصمیم گرفته است مسابقه شعرخوانی کلاسیک با عنوان «پروانه‌ها» را برگزار کند.

محسن چاوشی در آلبوم «من خود آن سیزدهم» که اسفند ۱۳۹۱ منتشر شد، شعر کلاسیک را با موسیقی مدرن پاپ درهم آمیخت. در این آلبوم شعرهایی از مولانا، شهریار، باباطاهر، وحشی بافقی و خیام نیشابوری انتخاب شده بودند.

محسن چاوشی که از آلبوم «من خود آن سیزدهم» بازخوردهای خوبی گرفته بود، در چند قطعه دیگر مانند «هم‌خواب» نیز این راه را ادامه داد و در نهایت تصمیم گرفت در جدیدترین آلبومش با نام «امیر بی‌گزند» نیز نیمی از قطعه‌ها به این شکل باشد که مورد استقبال علاقمندان هم قرار گرفت.

حال با توجه به چنین استقبالی او در روزهای اخیر مسابقه شعرخوانی برگزار کرده است.  کودکان زیر هشت سال می‌توانند با ارسال فیلم خواندن یک شعر کلاسیک در این مسابقه شرکت کنند.

در اطلاعیه این مسابقه آمده است:

عزیزان گرامی! طرح شعرخوانی آثار کلاسیک از امروز آغاز شده است و تا یکم مردادماه ادامه خواهد یافت.

برای شرکت در این طرح می‌توانید، از کودکان تا سن ۸ سال خود، در حین خواندن شعری کامل از اشعار کلاسیک شاعران نامی ایران فیلمبرداری کرده و نسخه ویدیویی آن را برای ما ارسال کنید. تمامی این ویدئوها به دست محسن چاوشی خواهد رسید و در نهایت با قرعه‌کشی از میان تمامی ویدئوها، علاوه بر اهدای هدیه‌ای نفیس از طرف محسن چاوشی به نفر برنده، ویدئوی او نیز در تمامی صفحات رسمی و شخصی محسن چاوشی منتشر خواهد شد.

توجه: شعر انتخابی باید حتماً کلاسیک باشد و در صورت خواندن اشعار نیمایی، ترانه و اشعار امروزی، ویدئوی ارسالی از قرعه‌کشی خارج خواهد شد.

لطفاً همراه با ویدئوی ارسالی خود، اطلاعاتی نظیر نام کودک شعرخوان، نام خانوادگی، سن و محل زندگی او را نیز برای ما بفرستید.

مهلت ارسال ویدئو: اول مردادماه.

تاریخ اعلام برنده:‌ هشتم مردادماه، همزمان با تولد محسن چاوشی.

نحوه ارسال ویدئو:

ایمیل به نشانی ایمیل: Chavoshi858@Gmail.com

نشانی تلگرام: @Parvaneha58

دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • م تیر ۲۵, ۱۳۹۵

    با سلام
    اگر می گویند چاوشی خاص است به همین دلایل است…
    کدام خواننده هایی دید اینچنین وسیعی به موسیقی دارند؟
    انتخاب های او همیشه فوق العاده (به معنای واقعی فراتر از عادت) بوده و به همین دلیل اکنون فوق العاده ترین است.

  • Nima Khodayi تیر ۲۵, ۱۳۹۵

    سلام آقای قاسمی میشه توی روزیاتو هم اسم نویسنده مربوط به هر پست رو هم بنویسید. سایت خیلی خوبی دارید امیدوارم روزیاتو هم مثل دیجیاتو موفق بشه