چگونه تاریخچه اطلاعات خود در گوگل را پاک‌کنید

حفظ حریم خصوصی در دنیای مجازی

چگونه تاریخچه اطلاعات خود در گوگل را پاک‌کنید

گوگل ازجمله کمپانی‌های است که تقریبا بیشتر کاربران یک رابطه عشق و نفرت با آن برقرار می‌کنند زیرا این شرکت اطلاعات فردی زیادی در مورد اشخاص مختلف دارد. اگر از اینکه گوگل تقریبا هر چیزی را در موردتان می‌داند و تصور می‌کنید که سرویس‌های مختلف آن همانند یک پایگاه بزرگ از اطلاعات شخصی شما هستند، شاید بد نباشد به روشی که در پایین اشاره نموده‌ایم، همه تاریخچه و اطلاعات خود را از آن حذف نمایید.

برای این منظور با ما همراه باشید.

1-w900

در وهله اول، به صفحه نخست «فعالیت‌های من»گوگل رفته و تاریخچه و داده‌های خود را پیدا کنید.

2-w900

سپس، به بخشی بروید که می‌خواهید اطلاعات آن را مشاهده نمایید. برای این منظور، روی آیکون سه خطی در بالای سمت چپ صفحه کلیک کنید. در این بخش، گزینه‌هایی همانند فعالیت‌های وب و اپلیکیشن، فایل‌های صوتی، اطلاعات دیوایسی که استفاده نموده‌اید، تاریخچه مکان‌هایی که در آن‌ها حاضر بوده‌اید، تاریخچه تماشای ویدئوهای یوتیوب و جست‌وجوی یوتوب برایتان نمایش داده می‌شوند.

3-w900

در این مرحله، سرویس موردنظر خود را انتخاب نموده و ببینید چه اطلاعاتی در رابطه با شما دارد. پس‌ازآن هرکدام از اطلاعاتی که نمی‌خواهید در تاریخچه‌ی گوگل شما باقی بماند را پاک و حذف نمایید.

4-w900

برای حذف اطلاعات، لازم است روی آیکون سه‌نقطه‌ای که در بالای سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کرده و سپس گزینه Delete را انتخاب نمایید.

5-w900

در این مرحله این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه میزان از اطلاعاتتان در دسترس بوده و چه حجمی از آن‌ها حذف شوند. از میان گزینه‌های «امروز»، «دیروز» و«پیشرفته» و در زیرمجموعه آن‌یکی از دو گزینه‌ی «۴ ماه» یا «همیشه» را می‌توان انتخاب کرد. با گزینش هرکدام از آیتم‌های مذکور، اطلاعات آن دوره زمانی به‌طورکلی از حافظه گوگل حذف خواهند شد.

منبع: popsugar
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود