درمان افسردگی با قارچ های جادوئی

رهایی از اضطراب با استفاده از سیلوسایبین و مدیتیشن

درمان افسردگی با قارچ های جادوئی

آیا تاکنون در شرایطی قرار گرفته اید که نسبت به اتفاقی که قرار است رخ بدهد نگران باشید، با وجود اینکه این موقعیت را پیش از این تجربه کرده و در آن موفق بوده اید؟

اختلالات اضطرابی در کنار افسردگی شایع ترین اختلالات روانی در دنیای امروز شناخته شده اند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، افسردگی اصلی ترین دلیل ناتوانی مردم در سراسر جهان است و نزدیک به ۳۵۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به آن هستند.

با توجه به شرایط متفاوت شخص درمان های مختلفی نیز برای آن وجود دارد. تجویز دارو و مشاوره از موثرترین راه ها برای درمان محسوب می گردد اما تاکنون تاثیرقطعی هیچکدام در سطح جهانی اثبات نشده است.

در حال حاضر دانشمندان استفاده از مدیتیشن و در موردی بحث بر انگیز استفاده از داروهای روان گردان را بعنوان درمان بالقوه برای رهایی ذهن آزمایش می کنند. دانشمندان امیدوارند بتوانند تا راه حلی برای رهایی مردم از افسردگی، اضطراب و تفکر بیش از حد پیدا نمایند.

تحقیقات جدید نشان می دهد این دو درمان متضاد در نقاط مشابه ای در مغز نتایج مثبت یکسانی ارائه می کنند.

مدیتیشن یا قارچ های جادوئی؟

«فردریک بارت» عصب‌پژوه رفتاری از دانشگاه «جان هاپکینز» در این رابطه می گوید، تاثیرات مدیتیشن در کاهش اضطراب و استرس کاملا موثر نشان داده شده است. بر اساس مدیتیشن روشی پایه گذاری شده است که می توان میزان هوشیاری انسان را تعدیل کرد.

آزمایشات جدیدی که برروی «سیلو سایبین» که ترکیبی است جادویی و به نام «قارچ های جادوئی» نیز معروف است، انجام شده و نشان می دهد این دارو با گول زدن مغز تاثیر مثبتی بر اضطراب و افسردگی دارد.

بر اساس تحقیقی از سوی دانشگاه سلطنتی انگلیس بر روی افراد افسرده انجام شده است، با توجه به نشانه های بیماری ثبت شده از این افراد به آنها «سیلو سایبین» با میزان مشخص تجویز شد که پس از سه ماه استفاده از این دارو نشانه های بهبود در مقایسه با ابتدا دیده  می شد. در برخی از این افراد میزان اضطراب نیز کاهش یافته بود.

«بارت» در این رابطه می گوید، با توجه به نتایج بدست آمده از مصرف سیلوسایبین و مدیتیشن درمانی می توان گفت هر دوی آنها روش های مناسبی برای درمان اضطراب و افسردگی هستند.

برای بدست آمدن میزان شباهت تاثیر گذاری آنها و ترکیب این دو روش برای معرفی یک روش درمان احتمالی، دو گروه برای بررسی این دو روش درمانی انتخاب شدند. گروه اول با استفاده از تمرین های مدیتیشن مورد درمان قرار گرفتند و در زمان انجام درمان، فعالیت های مغزی آنها با اسکنر کنترل می شد. دسته دیگر نیز با استفاده سیلوسایببین و یا حتی قرص های پلاسیبو مورد معالجه قرار گرفتند.

با وجود اینکه این آزمایش همچنان در جریان است اما نتایج اولیه نشان می دهد که استفاده از  سیلوسایبین تاثیر بهتری در بیماران داشته است.

مدیتیشن روش آسان برای درمان نیست و برای فرد تازه کار می تواند بسیار چالشی به نظر برسد، بنابراین با استناد به ایده ای که آغاز گر این تحقیق بوده است، می توان گفت قرص های یادشده که تاثیر خوبی در بهبود استرس و اضطراب دارند می توانند جایگزین مناسبی برای درمان بیماران محسوب گردند.

همچنین این نظریه نیز مطرح می شود که استفاده از این داروها که تا اندازه ای روان گردان محسوب می شوند، به افزایش سطح هوشیاری افراد کمک کرده و بدین ترتیب قدرت تمرکز آنها را افزایش می دهند.

«پیتر آدی» از محققان داروهای روان گردان در دانشگاه «ییل» در این رابطه می گوید، سیلو سایبین می تواند دروازه ورودی به دنیای مدیتیشن باشد و به شما قدرت بینش دهد.

این محقق بر این باور است استفاده کنترل شده از سیلو سایبین می تواند اختلالات روانی را بکاهد و با کنترل آن امکان اعتیاد به آن نیز از بین می رود. اما با این وجود تاکید دارد که برای درمان اضطراب و افسردگی از مدیتیشن و در کنارش از این دارو استفاده شود.

بدون نظر

ورود