تابستان، اشک و ستاره‌ها؛ باران چشم‌های مسی و رونالدو

مسي تلخ به پايان برد و كريس شيرين تمام کرد

تابستان، اشک و ستاره‌ها؛ باران چشم‌های مسی و رونالدو

تابستان ۲۰۱۶ که می توانست برای لیونل مسی و کریس رونالدو یک تابستان شیرین و فراموش نشدنی باشد اما در نهایت آنچه از این تابستان برای این دو ابرستاره بزرگ دنیای فوتبال باقی ماند، رد اشک هایی بود که بر گونه ها جاری شد. اشک هایی که برای مسی فرجامی چون خداحافظی از بازی ملی داشت اما بری کریس به جام قهرمانی منتج شد. دو ستاره ای که به نظر می رسد دست سرنوشت سرانجام آنها را به یکدیگر گره زده. آنچنان که در خاطرات تلخ و سوزناک نیز با یکدیگر رقابت دارند!

کریس رونالدو که چند روز قبل فینال یورو اعتراف کرده بود دیدن اشک های لیونل مسی در فینال کوپا آمه‌ریکا برایش دردناک بوده، در همان ابتدای بازی نهایی با چشمانی اشکبار فینال یورو ۲۰۱۶ را نیمه کاره گذاشت تا او نیز همچون مسی با چشمانی نمناک با جام وداع کند. سرنوشت این دو اما در تابستان متفاوت از هم بود؛ مسی خوب شروع کرد و تلخ به پایان برد و کریس بد شروع کرد و شیرین به پایان برد هر چند آنچه از این ستاره بر جای ماند نه موفقیت ها و نه ناکامی ها بلکه اشک هایی بود که بر گونه این دو جاری شد.

لیونل مسی

دو هفته قبل بود که مسی با امید به پایان دادن ناکامی اش در رده ملی، مقابل شیلی قرار گرفت. او که در دو سال گذشته در فینال جام جهانی و فینال کوپا آمه‌ریکای ۲۰۱۵ شکست خورده بود، امیدوار بود که در صدمین سالگرد برگزاری رقابت های کوپا، بتواند به انتظار ۲۳ ساله آرژانتینی ها برای فتح جام پایان بدهد. به ویژه اینکه او بازی به بازی بهتر شده بود و گل تماشایی اش مقابل آمریکا، امید هواداران آبی سلسته را دو چندان کرد اما فینال با اتفاقات غیرمنتظره ای همراه بود. آرژانتینی ها که شیلی را در دور گروهی ۲-۱ شکست داده بودند، در دیدار فینال هرچه تلاش کردند نتوانستند دروازه کلودیو براوو را باز کنند و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. در پنالتی اوضاع برای مسی بدتر هم شد و او توپ را به آسمان زد و آرژانتین بار دیگر شکست خورد. اشک های مسی در پایان بازی با یک تصمیم غیرمنتظره همراه بود که هنوز خیلی از آرژانتینی ها از شوک آن خارج نشده اند؛ خداحافظی مسی از بازی های ملی.

کریستیانو رونالدو یورو

برخلاف مسی، رونالدو یورو را با پرتغال خوب آغاز نکرد اما وقتی افتان و خیزان به فینال رسیدند، بسیاری پیش بینی کردند که رونالدو می تواند با درخشش در فینال و قهرمان کردن پرتغال، برتری اش نسبت به مسی را به اثبات برساند اما فینال برای CR7 تنها ۲۵ دقیقه طول کشید. ضربه شدید دیمیتری پایت، رونالدو را مصدوم کرد و او هرچند تا اواسط نیمه اول در زمین بود اما از چشمان اشک بارش مشخص بود که توان ادامه کار نخواهد داد. در نهایت رونالدو در دقیقه ۲۵ از زمین بیرون رفت تا مشخص شود سرنوشت او و مسی حتی در روزهای بدشانسی هم با هم گره خورده است. هر چند که این اشک ها فرجام شیرینی داشت و کریس برخلاف همتایش مسی جام را بالای سر برد تا اشک های او برخلاف مسی شیرین باشد.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود