پلیس ویژه برای حفظ امنیت المپیک؛ این گروه خشن

شعار "پیروزی به ازای مرگ" نشان‌دهنده ریسکی است که این نیروها قبول کنند

پلیس ویژه برای حفظ امنیت المپیک؛ این گروه خشن

با نزدیک شدن زمان شروع المپیک سال ۲۰۱۶ در برزیل، این کشور باید آماده ی پذیرش بیش از نیم میلیون جمعیت مسافرین خارجی باشد و این در حالی است که پلیس ریو دو ژانیرو هیچ وقت توانایی تامین امنیت مناسب را نداشته است. با توجه به میزان نرخ جرایم در ریو دو ژانیرو مقامات این کشور به طور رسمی به سلاطین مواد مخدر ریو و خلافکارهای بزرگ این شهر اعلام جنگ کردند.

کلمه اعلام جنگ اصلا اغراق شده نیست زیرا ۲۵ درصد مردم ریو در حلبی آبادهای این شهر زندگی می کنند و این حلبی آبادها تحت نظر سلاطین مواد مخدر است پس از نظر پلیس هر کسی می تواند یک مظنون باشد. از آنجایی که پلیس توانایی مقابله با این خلافکاران تا بن دندان مسلح را نداشته نیروی ویژه ای به نام “گردان ویژه ی عملیاتی پلیس” و یا BOPE تشکیل شد که از آموزش دیده ترین نیروهای ویژه ی جهان محسوب می شوند که فقط یک مشکل دارند آن هم اینکه علاوه بر این که ترس را به دل خلافکاران می آورند بلکه ترس را به دل همه مردم می آورند.

المپیک ریو 2016

اعدام‌های خیابانی، خشونت افسارگسیخته، تهاجم‌های شبانه‌روزی، اینها ویژگی‌های یک گروه تروریستی نیست بلکه ویژگی‌های یکی از خشن‌ترین و بدنام‌ترین نیروهای ویژه جهان است که حالا تنها امید برزیل برای تامین امنیت المپیک محسوب می‌شوند. این نیروی سرتا پا سیاه که آرم آنها یک جمجمه است که چاقویی در آن فرو رفته به خاطر اعدام های بدون حکم قضایی و فساد و خشونت همیشه در رادار گروه های حقوق بشر بوده اند. ولی با توجه به گفته یکی از نیروهای انتظامی برزیل که گفته شاید نتوانیم امنیت مردم را در المپیک تامین کنیم، به نظر می رسد که نیروهای BOPE آخرین امید توریست های المپیک باشند!

این نیروها به خاطر وجهه بدشان در میان مردم وظیفه دارند که در مراسمی مانند ملاقات با مردم و برگزاری مسابقات ورزشی شرکت کنند. حملات شبانه این گروه برای آنها ممکن است گران تمام شود و تاریکی سودی برای آنها ندارد زیرا خلافکاران علاوه بر تجهیزات پیشرفته می‌توانند مکالمات بیسیمی این نیروها را گوش کنند.

المپیک ریو 2016

شعار آنها “پیروزی به ازای مرگ” نشان‌دهنده ریسکی است که این نیروها در مقابل دشمنان خود باید قبول کنند. زیر آرم این نیروها نوشته Caveira که به معنی جمجمه است؛ نشانی که یادآور ترس است. تیراندازی در گشت‌زنی‌های این گروه چنان شایع است که اکثر فیلمبردارانی که این گروه را همراهی کرده‌اند این درگیری‌ها را از نزدیک ثبت کرده‌اند. کوچه‌ها و معماری تنگ این حلبی‌آبادها و آموزش‌دیده بودن خلافکاران باعث شده که تمرینات و آموزش های نیروهای BOPE بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. نیروهای BOPE علاوه بر تسلط بر تسلیحات نظامی آموزش‌های ویژه در زمینه جنگ‌های شهری و جنگلی می‌بینند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این گروه توانایی برقراری امنیت در المپیک را دارد و یا ممکن است که شاهد اتفاقات وحشتناکی در ماه بعد باشیم؟

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود