چالش زبان حاج صفی

كلمات آلمانی، معادل فارسی ندارد!

چالش زبان حاج صفی

یکی از ترانسفرهای فصل قبل فوتبال ایران به اروپا احسان حاجی صفی بود. بازیکن ۲۵ ساله ای که در ترکیب سپاهان سالها درخشید و بدل به یکی از بازیکنان موثر این تیم شد. حاجی صفی که در تیم ملی نیز یک بازیکن ثابت و کلیدی است ۷۶ بازی ملی در کارنامه دارد و حضور در دو جام ملتهای آسیا و یک جام جهانی را نیز تجربه کرده.

او که حدود ۵ ماه از حضورش در بوندس لیگای دو و پوشیدن پیراهن اف اس فاو فرانکفورت گذشته در حال یادگیری زبان آلمانی است فعلا برای فصل جاری با تیمی قرارداد نبسته و تکلیفش مشخص نیست اما گویا با زبان ژرمن ها مشکل دارد.

او در این مورد می گوید: «زبان آلمانی واقعا سخت است. اینجا یک دوست به نام ایلیا دارم که همیشه کنارم هست و خیلی کمکم می‌کند. البته مربیان ما انگلیسی هم صحبت می‌کنند. من هم تک و توک می‌فهمم که چه می‌گویند. ضمن اینکه فوتبال خودش یک زبان مشترک است که می‌تواند میان بازیکنان و کادر فنی ارتباط برقرار کند. یکی از اهدافم در این چند ماه اخیر یادگیری زبان آلمانی بوده. باشگاه هم برای من و سه بازیکن دیگر معلم گرفته و در هفته ۳، ۴ بار موظفیم که سر کلاس حاضر شویم و زبان آلمانی یاد بگیریم. البته در کلاس کلمه‌هایی آموزش می‌دهند که واقعا معنی ایرانی ندارد. وقتی از دوستم که سال‌هاست در آلمان زندگی می‌کند، هم می‌پرسم نمی‌داند که منظورم چیست. زبان آلمانی واقعا دشوار است و یادگیری‌اش از انگلیسی سخت‌تر اما برای پیشرفت باید سختی بکشم و این زبان دشوار را یاد بگیرم.»

بدون نظر

ورود