باورهای نادرست در رابطه‌های عاطفی که به شکست منجر می‌شوند

از این فکرها دست بکشید

باورهای نادرست در رابطه‌های عاطفی که به شکست منجر می‌شوند

بسیاری از ارتباط‌های کنونی با اشتباه‌های جبران‌ناپذیری همراه هستند که باید تا حد امکان از آن‌ها دوری کرد. باورهای نادرستی که به خیال خودمان در راستای تحکم هر چه بیشتر رابطه است، اما درواقعیت نتیجه برعکس داشته و موجب می‌گردند تا اتمام دوستی یا ازدواج خود را رقم بزنیم.

اولین باور نادرست: دادن = گرفتن

بسیاری از زنان به‌غلط تصور می‌کنند برای محبتِ بیشتر گرفتن از عشق خود باید به او توجه مضاعف نشان داده و فعالیت‌های رمانتیک رابطه خود را افزایش دهند. پیرو همین باور، برای مرد خود با بهانه و بی بهانه هدیه می‌خرند، غذای موردعلاقه وی را برایش تهیه می‌کنند، دائم مرد خود را تشویق کرده و به او انرژی‌های مثبت می‌دهند و بی‌وقفه با واژه دوستت دام، وی را سیراب می‌نمایند.

جالب است بدانید که بااینکه تمامی این تلاش‌ها زیبا و مثبت به نظر می‌رسند، اما مردها به دلیل اینکه شما به وی توجه زیادی می‌کنید، عاشقتان نخواهند شد.

جا دارد اشاره‌کنیم که اگر شما حتی خودتان را قربانی نموده و نیازها و خواسته‌هایتان را به باد فراموشی بسپارید و تمامی ابعاد زندگی‌تان را در راستای خرسندی وی تعریف نمایید، بازهم برای یک مرد دلیلی برای ماندن محسوب نمی‌شوند و او اگر نخواهد، به‌راحتی تمامی محبت‌های شما را نادیده خواهد انگاشت.

اما در مقابل، مردها زمانی عاشق یک زن می‌شوند که بتوانند برایش کاری انجام دهند، که بتوانند موجب خوشحالی زن شده و او را از هر لحاظ تأمین نمایند. وقتی زن احساسات و نیازهای خود را با مردش در میان گذاشته و به‌سلامت خود هم بها دهد، مرد نیز عاشق او خواهد بود.

ترجیحا به مردها بیشتر از آن چیزی که به شما می‌دهند عشق یا توجه ندهید. بعلاوه، تا وقتی‌که او به شما نگفته دوستتان دارد، شما هم از این عبارت استفاده نکنید.

دومین باور نادرست: رابطه عاشقانه به ازدواج ختم می‌شود

یکی از خطرناک‌ترین باورهای زنان در جامعه کنونی این است که پس از یافتن مرد دلخواه خود، باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا این آشنایی به ازدواج ختم گردد. در همین راستا نیز تمامی احساسات و وقت خود را برای او می‌گذارند. اما واقعیت این است که مردان برای اینکه شما همه‌جانبه در اختیار وی هستید، از تجرد و آزادی‌های خود دست نمی‌کشند. بلکه فقط زمانی که حس کنند که می‌توانند در زندگی شما نقش مردانه خود را ایفا نمایند، به چنین کاری اقدام خواهند نمود.

بعلاوه، اگر مردی احساس کند زن بایدونباید در زندگی‌اش راه انداخته است، خیلی ساده از خیر احساسش گذشته و رابطه‌اش را کمرنگ نموده یا به آن خاتمه خواهد بخشید. مرد دوست دارد نیازهای زن را برآورده نماید و این کار حس قدرتمندی و عشق به وی می‌بخشد.

سومین باور نادرست: بیان احساسات واقعی موجب فرار مردها می‌شود

بزرگ‌ترین اشتباه در رابطه عاطفی این است که از ترس از دست دادن طرف مقابل خود، احساسات واقعی خود را پنهان نمایید. با مخفی کردن حس‌ها و بیان نکردن واقعیت‌ها، درواقع در حال تخریب رابطه خود هستید نه ساختن آن. اگر مساله ای موجب ناراحتی‌تان شده حتما آن را با شریک عاطفی خود مطرح نمایید زیرا به‌مرور این ناراحتی به ایجاد فاصله میان هر دو شما منجر شده و ارتباطتتان را خراب می‌کند. اجازه دهید همسرتان نیز همه خواسته‌ها و نیازهای شما را درک و برای خوشحالی شما تلاش نماید.

اگر این باورهای غلط را از زندگی عاطفی خود دورنمایید بدون شک احساس خوشحالی بیشتر خواهید داشت.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود