الیور استون: پوکمون گو همان توتالیتاریسم است

الیور استون: پوکمون گو همان توتالیتاریسم است

الیور استون کهنه سرباز جنگ ویتنام در خیلی از فیلم ها و اظهار نظرهایش سعی داشته در برابر تمامیت خواهی هر دولت، سیاست و قدرتی قرار بگیرد و این بار به تمامیت خواهی بازی نوپای «پوکِمون گو» اعتراض کرده است. اولیور استون اعتقاد دارد که بازی «پوکمون گو» سطح جدیدی از تهاجم به حریم شخصی افراد در دنیای دیجیتال است.

به گزارش رویترز کارگردان برنده جایزه اسکار برای تبلیغ فیلم جدیدش «اسنودن» در رویداد کامیک‌کان سن‌دیه‌گو به سر می‌برد. «اسنودن» داستان رویدادهایی است که در سال ۲۰۱۳ منجر به افشای برنامۀ جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از شهروندان این کشور به دست ادوارد اسنودن شد.

استون در پاسخ به پرسشی درباره بازی «پوکمون گو»، این پدیدۀ تازه را سطح جدیدی از تهاجم به حریم شخصی دانست. او در این باره گفت: «گوگل روی نظارت و داده‌کاوی، از آنچه که می‌خرید تا آنچه که تماشا می‌کنید سرمایه‌گذاری کرده است. . پوکمون گو نیز در همین راستا گام برمی‌دارد.»

کارگردان «متولد چهارم ژوئیه» ادامه داد: «پوکمون گو با مهارت بر رفتار ما تاثیر می‌گذارد و ما را به جامعه‌ای روبات مانند تبدیل می‌کند که در آن از شیوۀ رفتار افراد آگاهی دارند. این همان تمامیت‌خواهی و توتالیتاریسم است.»

اسنودن می سال ۲۰۱۳ پس از مواجه شدن با اتهام جاسوسی از آمریکا گریخت و به روسیه پناهنده شد. او از آن زمان در روسیه زندگی می‌کند.

در فیلم «اسنودن» جوزف گوردن‌لویت نقش ادوارد اسنودن را بازی می کند. او برای بهتر بازی کردن در این نقش به مسکو رفت و با اسنودن دیدار کرد. او پس از دیدار با اسنودن گفت: «او فردی مودب، سنتی و مثبت‌اندیش است. اسنودن برای اشاره به نکات منفی تکنولوژی شناخته می‌شود، اما در حقیقت او درباره نقش تکنولوژی در آینده جهان و بهبود دموکراسی خوشبین است.»

.0.0

استون اعلام کرد که در فیلم «اسنودن» از کسی جانبداری نمی‌کند و در این فیلم شاهد حضور شخصیت‌هایی هستیم که از برنامه نظارتی آژانس امنیت ملی آمریکا دفاع می‌کنند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود