تهدیدهای مربوط به المپیک بررسی می‌شود

نیروهای امنیتی برزیل تمهیدات و آمادگی خود را افزایش داده‌اند

تهدیدهای مربوط به المپیک بررسی می‌شود

سازمان امنیت برزیل، در واکنش به پرسشی در مورد تهدید گروهی که احتمالا با «حکومت اسلامی» در ارتباط است، گفته «تهدیدهای مربوط به المپیک ۲۰۱۶ در ریو، دقیقا مورد بررسی قرار می‌گیرند».

گروه امنیتی «س‌ا‌ی‌ت» که ناظر بر فضای مجازی‌ست، به تازگی گزارش داده، یک گروه که خود را «انصار الخلیفه در برزیل» می‌نامد، در پیام‌رسان «تلگرام» ادعا کرده پیرو ابوبکر بغدادی، خلیفه خودخوانده «داعش» است و تبلیغاتی به زبان عربی، انگلیسی و پرتغالی (زبان رایج در برزیل) نیز منتشر کرده‌است. خبرگزاری رویترز می‌گوید «اب‌ی‌ن»، سازمان امنیت برزیل، ۲۹ تیر ماه در بیانیه‌ای در واکنش به این گزارش، گفته «همه تهدیدها، به ویژه تهدیدهای تروریستی، مربوط به بازی‌های ریو ۲۰۱۶، دقیقا مورد بررسی قرار می‌گیرند».

در این بیانیه آمده است «بسیاری از این تهدیدها رد می‌شوند، اما آنهایی که توجه بیشتری نیاز دارند، مورد تحقیق جامع قرار می‌گیرند». البته «ا‌ب‌ی‌ن» اشاره مستقیمی به گروه ادعایی «انصار الخلیفه در برزیل» و گزارش‌های مشخص در مورد آن نکرده‌است. نیروهای امنیتی برزیل، در پی کشتار نیس که توسط یک مهاجم کامیون‌سوار صورت گرفت، تمهیدات و آمادگی خود را افزایش داده‌اند.

در حال حاضر ۸۵ هزار نفر از نیروهای پلیس، سربازان ارتش و نیروهای امنیتی دیگر مسئولیت مراقبت از المپیک را برعهده دارند. این رقم بیشتر از دو برابر شمار پرسنل امنیتی در المپیک لندن ۲۰۱۲ است. در جریان المپیک لندن، چهار سال پیش، هم تمهیدات امنیتی به طور کم‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده بود، اما شمار نیروهای امنیتی محافظ، به مراتب کم‌تر از برزیل بود.

میشل تمر، رئیس‌جمهوری برزیل، روز دوشنبه گذشته در یک پیام ویدئویی از گردشگران و کسانی که قصد تماشای المپیک را دارند، دعوت کرده بود به آن کشور سفر کنند و گفته بود «نگران نباشید».

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های امنیتی آن کشور گفته است نگرانی عمده آن‌ها، نه از انجام حملات هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده از سوی گروه‌های شناخته‌شده، بلکه امکان انجام حملات فردی و یا از طرف گروه‌هایی‌ست که از شبه‌نظامیان افراطی، هواداری می‌کنند.

منبع: رویترز
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود