دورهمی بزرگان سینما در ونیز با «مالاریا»

دورهمی بزرگان سینما در ونیز با «مالاریا»

قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان با نمایش فیلم موزیکال عاشقانۀ «لالا لَند» شروع به کار خواهد کرد. این فیلم با بازی اما استون و رایان گاسلینگ داستان عشق یک پیانیست سبک جاز به یک بازیگر است.

در بخش رقابتی جشنواره ونیز ۲۰ فیلم از جمله فیلم «جانوران شب‌‌ زی» به کارگردانی تام فورد با بازی جیک جیلنهال و ایمی آدامز حضور دارند.

شیر طلایی ونیز امسال یک مدعی سرشناس دیگر هم دارد. امیر کوستوریتسا کارگردان صرب با فیلم «در راه شیری» به جشنواره ونیز می‌رود. او در این فیلم علاوه بر کارگردانی کنار مونیکا بلوچی بازی می‌کند.

از دیگر فیلم‌های حاضر در این بخش می‌تواند به فیلم «رسیدن» از دنیس ویلنو کارگردان سرشناس کانادایی، «بهشت» از آندره کنچالفسکی کارگردان اهل روسیه و فیلم «گوگرد» از مارتین کولهوون کارگردان هلندی اشاره کرد. آخرین فیلم ویم وندرس کارگردان سرشناس آلمانی و «سفر زمان» از ترنس مالیک نیز در این بخش حاضر هستند.

«جکی» به کارگردانی پابلو لارایین در آخرین دقایق به فیلم‌های بخش رقابتی اضافه شد. این فیلم با بازی ناتالی پورتمن داستان زندگی ژاکلین کندی پس از ترور جان اف‌کندی را به تصویر می‌کشد.

آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره گفت که فیلم‌های حاضر در این دورۀ جشنواره از موضوعات جهانی می‌گویند اما دیدگاهشان به زندگی روزمره، خشونت و فقر نسبت به دوره‌های پیشین کمتر گرافیکی است. این‌بار فیلمسازان برای پرداختن به موضوعات مهم از خشونت موجود در واقعیت فاصله می‌گیرند.»

در این دوره از جشنواره دو قسمت از سریال کوتاه «پاپ جوان» به کارگردانی پائولو سورنتینو نیز در بخش خارج از رقابت نمایش داده می‌شوند. در این سریال جود لا نقش پاپ پیوس سیزدهم را بازی می‌کند. در همین بخش از جشنواره فیلم جدید مل گیبسون با عنوان «ستیغ اره‌ای» نیز به نمایش درمی‌آید. این فیلم داستان واقعی یک پزشک در جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند که حاضر نشد سلاح حمل کند اما جان بسیاری از همرزمانش را نجات داد.

در اختتامیه جشنواره فیلم ونیز فیلم «هفت دلاور» به کارگردانی آنتونی فوکوآ نمایش داده می‌شود. این فیلم با بازی دنزل واشنگتن، کریس پرت و ایتن هاوک بازسازی یک فیلم قدیمی درباره گروهی هفت‌تیرکش است که برای حفاظت از یک شهر برابر دزدان استخدام می‌شوند.

سم مندس کارگردان بریتانیایی فیلم‌هایی مانند «اسکای فال» و «اسپکتر» ریاست هئیت داوران این دوره از جشنواره را برعهده دارد.

هفتاد و سومین دورۀ جشنواره فیلم ونیز از ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) تا ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) برگزار خواهد شد.

مالاریا

از سینمای ایران نیز فیلم «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی “افق‌ها” در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۶ انتخاب شد.

به فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های رقابتی اصلی، غیررقابتی و افق‌های هفتادوسومین جشنواره فیلم ونیز اعلام شد که فیلم «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش افق‌های این رویداد سینمایی حضور خواهد داشت.

داستان فیلم «مالاریا» که در آن ساعد سهیلی، ساغر قناعت، آذرخش فراهانی، آزاده نامداری، علی استادی، سیامک ادیب بازی می‌کنند درباره دختر و پسری است که در تهران گردی‌های خود با مردی برخورد می‌کنند که مشکلی دارد. آن‌ها سعی می‌کنند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند و..

این فیلم که هنوز در ایران اکران عمومی نشده است، اولین نمایش خود را در بخش اصلی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تجربه کرد.

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • یاسمین مرداد ۱۸, ۱۳۹۵

    سلام
    شهبازی ادعا داره این فیلمی اصیل هست و سال ها بعد شاید ارزش فیلم روشن شه!
    فیلم نامه این فیلم اونقدر بی منطق و گسسته و بی معنی هست که بعیده حتی پنج سال دیگه هم کسی تحمل کنه فیلم رو دوباره ببینه.
    فقط یک بار اون هم با زجر و زحمت بسیار برای این که ببینم پایان این شلختگی و مسخرگی به کجا ختم می شه.
    سوء استفاده از یک مجری سابق درجه دو پر حاشیه که عکس صورت کتک خورده اش رو تو فضای مجازی به اشتراک می ذاره، با مردی متأهل در تماس بوده و بعدتر باهاش ازدواج می کنه……..یکی به من بگه آزاده نامداری کجای این فیلم قرار داره و اساساً چرا انتخاب شده؟
    طماع بودن شهبازی رو نمی رسونه. به خیالش موقع اکران فروش فیلم بالا می ره؟ اون هم به خاطرِ خانمی بی استعداد با فن بیان بد و چادری آویخته بر سر!! ساغر قناعت خوبه. ولی فیلم نامه اونقدر آشفته است که هر چقدر هم بگیم شهبازی کارگردان خوبی هست باز هم کاری برای این فیلم نمی شه کرد.
    به فرض در ونیز براش کف بزنن ولی این تصویر آشفته بی معنی آیا واقعاً فیلم ارزشمند و موندگاری؟ جواب رو خود شهبازی بهتر از همه می دونه