نویسندگان میلیونر سال ۲۰۱۶

مجله «فوربز» فهرست پردرآمدترین نویسندگان در سال 2016 را اعلام کرد.

نویسندگان میلیونر سال ۲۰۱۶

معمولا نویسندگان را جز سرمایه داران صاحب نام به حساب نمی آورند و البته که مشهورترین نویسندگان هم به اندازه کارخانه لامبورگینی درآمد ندارند اما نویسندگان در امریکا و اروپا می توانند از فروش کتاب های پرتیراژشان کلکسیون اتوموبیل های کورسی داشته باشند.به تازگی مجله «فوربز» فهرست پردرآمدترین نویسندگان در سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد.

به گزارش «گاردین» نوشت: «جیمز پترسون» برای سومین‌بار عنوان پردرآمدترین نویسنده جهان را که هر ساله از سوی مجله اقتصادی «فوربز» منتشر می‌شود، کسب کرد.
در این لیست نام نویسندگان مطرح دیگری همچون «جی.کی رولینگ»، «جورج آر.آر مارتین» و «پائولا هاوکینز» نویسنده رمان «دختری در قطار» به چشم می‌خورد. «فوربز» اعلام کرد درآمد کلی نویسندگانی که نامشان در این فهرست آمده، طی ۱۲ ماه گذشته بالغ بر ۲۶۹ میلیون دلار بوده است.
«جیمز پترسون» که سومین سال است به این فهرست راه پیدا کرده، ‌با اختلافی فاحش با نفر دوم صدرنشین است. او در سال ۲۰۱۶، ۹۵ میلیون دلار کسب کرده است. جدیدترین کتاب این نویسنده «BookShots» ماه ژوئن در آمریکا به چاپ رسید و تاکنون بیش از یک میلیون دلار فروخته است.
پترسون نویسنده مطرح رمان‌های روانشناختی و جنایی آمریکاست که مجموعه‌اش با نام «الکس کراس» شهرت جهانی دارد. «پترسون» به طور میانگین سالی ۱۴ کتاب منتشر می‌کند. نام او به عنوان اولین نویسنده‌ای که یک میلیون جلد از آثارش در قالب دیجیتال به فروش رسیده، ثبت شده است. تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون جلد از کتاب‌های این نویسنده آثار جنایی آمریکا در سرتاسر جهان به فروش رسیده است. درآمد «پترسون» در سال ۲۰۱۳ به ۹۰ میلیون دلار رسید.
«جف کینی» که کتاب‌های «بچه بزدل» او شهرت جهانی دارند، ‌با ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار مقام دوم را دارد.

FILE - This Oct. 16, 2012 file photo shows author J.K. Rowling at an appearance to promote her latest book "The Casual Vacancy," at The David H. Koch Theater in New York. (Photo by Dan Hallman/Invision/AP, File)

«رولینگ» نویسنده رمان‌های «هری پاتر» که طی سال‌های گذشته مشغول نگارش و انتشار رمان‌های بزرگسال بوده، ‌در ۱۲ ماه گذشته ۱۹ میلیون دلار به جیب زده و رتبه سوم فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان را از آن خود کرده است. او هفته گذشته «هری پاتر و بچه نفرین‌شده» را که مخاطبانش آن را هشتمین کتاب‌ «هری پاتر» می‌دانند روانه بازار کرد. این اثر یک نمایشنامه است که اقتباس آن در حال اجرا روی صحنه «وست‌اند» لندن است و داستانش ۱۹ سال پس از پایان یافتن رمان‌های هفت‌گانه «هری پاتر» رخ می‌دهد.

«جان گریشام» نویسنده آمریکایی رمان‌های جنایی و حقوقی هم با ۱۸ میلیون دلار رتبه چهارم را به دست آورده. «استفن کینگ» نویسنده مشهور هم‌وطن او که اقتباس بسیاری از رمان‌هایش در سینما و تلویزیون ساخته شده و طرفداران بسیاری دارد، جایگاه پنجم را اشغال کرده است.

jg
«استفن کینگ» خالق بیش از ‌۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. کارگردانان مطرح با اقتباس از رمان‌های او فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند؛ فهرست برخی از این فیلم‌ها که با بازی درخشان بازیگران نام‌دار بر پرده رفته از این قرار است: «مسیر سبز»، «رهایی از شائوشنگ» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر» و «۱۴۰۸» به کارگردانی «مایکل هاف استروم».
نام «دنیل استیل» رمان‌نویس آثار عامه‌پسند و «نورا رابرتز» هم با ۱۵ میلیون دلار درآمد در رتبه‌های بعدی دیده می‌شود. رتبه هشتم هم نصیب «ای.ال جیمز» نویسنده رمان‌های «۵۰ طیف خاکستری» شده است.
«پائولا هاوکینز» نویسنده‌ای که در زیمبابوه رشد پیدا کرد و در سال ۱۹۸۹ راهی لندن شد، پیش از روی آوردن به این شغل، استاد اقتصاد و روزنامه‌نگار اقتصادی بوده است. او امسال برای اولین‌بار به فهرست «فوربز» راه یافته و رتبه نهم را با «ورونیکا راث» و «جان گرین»‌ شریک شده است. هر سه این نویسندگان طی سال ۲۰۱۶ ، ۱۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند.
«هاوکینز» رمان پرفروش «دختری در قطار» را اوایل سال ۲۰۱۵ منتشر کرد. این تریلر تا ۲۰ ماه صدرنشین لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های انگلستان و آمریکا بود و تنها در سه ماه نخست ۲۰ میلیون دلار فروش داشت. «فوربز» اعلام کرده،‌ رمان «دختری در قطار» این نویسنده در سطح جهانی ۱۱ میلیون دلار فروخته است. اقتباس سینمایی این کتاب با بازی «امیلی بلانت» در ماه اکتبر سال جاری به روی پرده می‌رود.
«جی.آر.آر مارتین» که بیستمین سالگرد انتشار اولین رمان از مجموعه «ترانه‌های یخ و آتش» خود را جشن می‌گیرد،‌ در این رده‌بندی در جایگاه دوازدهم نشسته است. سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» براساس کتاب‌های پرفروش و موفق او ساخته می‌شود. «مارتین» در ۱۲ ماه گذشته ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد به دست آورده است. او سال گذشته با ۱۲ میلیون دلار، پانزدهمین نویسنده پردرآمد جهان لقب گرفته بود.
امسال «دن براون» نویسنده رمان‌های «رمز داوینچی» و «دوزخ»، و «ریک ریوردن» هم با همین میزان درآمد دوازدهم شده‌ است.
در لیست امسال «فوربز» جای خالی نویسندگان مطرحی چون «اندی ویر» نویسنده رمان «مریخی» که فیلم اقتباسی آن به کارگردانی «ریدلی اسکات» در رقابت‌های اسکار حضور داشت، «گیلیان فلین» نویسنده رمان «دختر گمشده» که «دیوید فینچر» کارگردان معروف فیلم اقتباسی آن را ساخت، «سوزان کالینز» خالق رمان‌های «بازی بقا» که آن هم اقتباس‌ موفقی در سینما را تجربه کرد، دیده می‌شود. سال گذشته «فلین» و «کالینز» رتبه سیزدهم را در فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان کسب کردند.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود