کاوش پوکمن از میراث های تاریخی مصر

پوکمن این بار مسافر تمدن پیش از تاریخ

کاوش پوکمن از میراث های تاریخی مصر

این بار هنرمند دیگری در مصر با پوکمن خلق تصویر کرده است. اسکات ثایر Skot Thayer، اهل فیلادلفیای امریکا با بازدید از موزه مصر Egyptian Museum، دژ صالح الدین Citadel of Salah ad-Din و اهرام گیزا The Great Pyramids of Giza و به کار گرفتن شخصیت های بازی معروف پوکمن، به خلق آثار تصویری هنری پرداخته است. انجام  این کار در حال حاضر در کل دنیا رواج پیدا کرده است و علت رواج آن همه گیر شدن بازی های پوکمن و استقبال باشکوه مردم از آن است.

ایده این کار هنری با ساعت ها زیر آفتاب سوزان و طاقت فرسا ماندن شکل گرفت. زمانی که ثایر و همراهش از پله های اهرام خوفو Khufu’s great pyramid پایین می آمدند و هنرمند این مجموعه با فریاد زدن واژه”یافتم” (Eureka) این ایده را در ذهن خود ثبت می کند. سپس بعد از ساعت ها گشت و گزار در عجایب تاریخی این منطقه با خود می گوید، تازه متوجه شدم که اصلا به چه علتی به اینجا آمده ام. علت من پوکمن است.

این هنرمند می گوید از زمانی که بازی پوکمن تا این اندازه در کل دنیا همه گیر شده، مصری ها هم برای سهیم شدن در آن ولع پیدا کردند. گروه او به عنوان اولین گروهی که در مصر این پروژه را در دست گرفتند به کشف مناطقی برای خلق آثار هنری پرداختند، البته آثاری که پوکمنی باشد.

 

اندیشه های خالق آثار را در مورد هر تصویر در زیر آن ملاحظه می کنید

2-w900-h600

سندشروی زرد رنگ  Sandshrew که از شخصیت های شناخته شده پوکمن است می گوید: “چرا نمی توانی بشنوی؟”

3-w900-h600

برخی از شخصیت های پوکمن، به تمدن پیش از تاریخ باز می گردند. ددویی Doduo که در این تصویر او را به صورت موجودی دوسر ملاحظه می کنید، به دنبال تصویری از خود در هنر مصر باستان است که سر دیگر خود را متقاعد کند که گذشته و میراثی غنی داشته است.

4-w900-h600

تصویر یکی از فراعنه را می بینیم که با یکی از شخصیت های بازی rock-type Pokémon مزین شده است. این پوکمن یکی از ۱۸ نوع متنوع پوکمن گو است که در برابر حشرات، آتش و انواع پرنده و یخ مقاوم است اما دربرابر علف، زمین، فلز استیل و آب ضعیف است.

5-w900-h600

واقعا معلوم نیست که این موجود آبزی در موزه مصر چه می کند. احتمالا او هم ازینکه ما او را می بینیم متعجب است.

6-w900-h600

حتی شخصیت Rhyhorn هم از دیدن اهرام کوتاه نمی آید و چرخی در آن جا می زند

7-w900-h600

شخصیت آربوک Arbok بازی پوکمن گو را با هم می بینیم که توسط سالادین Saladin از دردسر جنگ های صلیبی به دور مانده است. (اانصیر صالح الدین یوسف ابن ایوب An-Nasir Salah ad-Din Yusuf ibn Ayyub معروف به سالادین، اولین پادشاه مصر و سوریه بود که سلسله Ayyubid را بنا کرد.)

8-w900-h600

تصویر عصبانی یکی دیگر از شخصیت های پوکمن را در خیابان گردی در مصر می بینیم

9-w900-h600

و تصویر یک پوکمن عصبانی دیگر

منبع: cairoscene
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود