اولین در تاریخ؛ ستاره محجبه زیر پرچم آمریکا

ابتهاج محمد ۳۰ ساله که از والدین مسلمان در نیوجرسی متولد شد

اولین در تاریخ؛ ستاره محجبه زیر پرچم آمریکا

ابتهاج محمد عضو تیم ملی شمشیربازی بانوان آمریکا است و مبارزات خود را در اسلحه سابر انجام می‌دهد. تنها بانوی ورزشکار ایالات متحده امریکا است که موفق شد با حجاب کامل در مسابقات کسب سهمیه حضور و در نهایت جواز حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کند. شمشیرباز آمریکایی نام خود را به عنوان اولین زن محجبه تاریخ آمریکا در بازی‌های المپیک مطرح کرد.

ابتهاج محمد در سال ۲۰۱۲ در آستانه صعود به بازی‌های المپیک ریو بود ولی با یک اختلاف از رسیدن به این رقابت ها بازماند. حالا بعد از گذشت چهار سال این ورزشکار آمریکایی به اولین زن آمریکایی تبدیل شده است که با حجاب در بازی‌های المپیک ظاهر خواهد شد.

ابتهاج محمد ۳۰ ساله که از پدر و مادری مسلمان در نیوجرسی متولد شد و از ۱۳ سالگی شمشیربازی را شروع کرد. خانواده او دوست داشتند دخترشان در ورزشی باشد که قوانین آن با قوانین اسلام هم خوانی داشته باشد و دخترشان بتواند با پوشش اسلامی در آن شرکت کند.

ابتهاج محمد ۳۰ ساله درباره این موضوع گفت: این حضور من در بازی‌های المپیک از آن نظر اهمیت دارد که عده ای معتقد هستند زنان مسلمان با حجاب اسلامی نمی توانند به دستاورهایی که دیگران می‌رسند برسند. برای خودم، خانواده و دوستان و جامعه اسلامی خوشحالم که توانستم با این شرایط جواز حضور در بازی های المپیک را بدست آورم.

این شمشیرباز مسلمان در خصوص حضورش در بازی‌های المپیک گفت: من می‌خواهم ثابت کنم هیچ چیز نمی‌تواند مانع رسیدن انسان به هدفش باشد، نه نژاد نه مذهب و نه جنسیت. من می‌خواهم مثالی باشم که حتی با تمام محدودیت‌ها هم می‌توان موفق باشیم

بدون نظر

ورود