وقتی ایستوود بچه ماند

کلینت ایستوود از نژادپرستی ترمپ دفاع کرده است

وقتی ایستوود بچه ماند

رسانه های گروهی با اشاره به این که هر صحبت ترامپ باعث جنجالی تازه در سطح عمومی می شود، می گویند ایستوود هم راه او را می رود.

حالا اظهارات این کارگردان اسکار گرفته، واکنش های منفی بسیاری از همکارانش و کاربران اجتماعی را به همراه داشته است.

ایستوود در صحبت های تازه خود گفته که مردم نباید بر روی اظهارات ترامپ مکث کنند و انگشت بگذارند. به گفته این بازیگر قدیمی، آن ها باید از کنار صحبت های این نامزد ریاست جمهوری رد شوند و به قول معروف مته به خشخاش نگذارند.

منظور ایستوود تمام صحبت های ترامپ و از جمله اظهاراتش در باره دیگر اقوام مذهبی و قومی است.

این اظهارات از سوی بخش عمده ای از سیاست مداران، تحلیل گران و مردم عادی، به عنوان اظهاراتی نژادپرستانه ارزیابی شده است.

منتقدان ترامپ، او را متهم به نژادپرستی و ارائه دیدگاه های فاشیستی می کنند. در چنین اوضاع و احوالب، ایستوود به مردم عادی پیشنهاد می کند حرف های ترامپ را خیلی هم به چالش نکشند!

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، ایستوود در گفت و گویی تازه چنین می گوید:«ما این روزها مردمی را می بینیم که به دیگران اتهام نژاد پرست بودن می زنند. آن زمان که من داشتم بزرگ می شدم، این حرف ها بوی نژادپرستی نمی داد و به کسانی که این حرف ها را می زدند، نژادپرست نمی گفتند.»

واکنش ها به این گفته بازیگر ۸۶ ساله سینما، تند و تیز بوده است. جیمز موران فیلم نامه نویس هالیوودی در واکنش به این صحبت چنین می گوید:« کلینت ایستوود راست می گوید. آن روزها به این جور اظهارات، اتهام نژادپرستی زده نمی شد. اما حالا اوضاع تغییر کرده است. مثل این که ایستوود هم مثل ترامپ متوجه این مسئله نشده است. البته حرف های ایستوود یک نکته را خیلی خوب نشان می دهد و آن این است که ترامپ در همان روزها توقف کرده است. همانطور که ایستوود هم!»

ایستوود که به عنوان حامی حزب جمهوری خواه شناخته می شود، در همین گفت و گو اعلام می کند در این دور انتخابات از نامزدی کسی حمایت نمی کند. از قرار معلوم، او هم متوجه شور بودن بیش از حد آش حزب خود شده، که جرات نمی کند بگوید در انتخابات پیش رو از نامزدی ترامپ حمایت می کند. با این حال، او به این نکته هم اشاره می کند که اگر بین هیلاری کلینتن و ترامپ مجبور به انتخاب باشد، ترامپ را انتخاب می کند:« اگر مجبور شوم، به ترامپ رای می دهم، او (کلینتن) نشان داده که می خواهد راه اوباما را برود.»

منتقدان سینمایی عقیده دارند این گونه اظهارات و دیدگاه ها، به موقعیت هنری ایستوود لطمه می زند و باعث تنزل جایگاهش در بین تماشاگران سینما و مردم معمولی می شود.

این بازیگر مجرد سینما، تا به حال چهار بار جایزه اسکار را دریافت کرده و در تعدادی از کلاسیک های تاریخ سینما بازی داشته است. تحلیل گران هنری و سیاسی می گویند بازیگری مثل او باید دیدگاه هایش را برای خودش نگه دارد و محبوبیت خود را خرج کسانی چون ترامپ نکند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود