جولان فناوری‌های پیشرفته در ریو

جولان فناوری‌های پیشرفته در ریو

المپیک ۲۰۱۶ ریو فرصت مناسبی برای هنرنمایی فناوری های مختلف است. شرکت های مختلفی فناوری های خود را در المپیک معرفی کردند و بسیاری از فناوری ها برای مسابقات آماده نشدند. در ادامه به برخی از فناوری های ارایه شده در المپیک اشاره شده است.

*فناوریNear Field Communications

NFC المپیک ریو

شرکت Visa با همکاری بانک برزیلی Bradesco انواع تجهیزات پوشیدنی، از جمله یک دستبند مجهز به فناوری ارتباط حوزه نزدیک (NFC) را برای پرداخت در بازی های المپیک توسعه داده اند. قرار است بیش از سه هزار ورزشکار، خبرنگار و هنرمند این دستبندهای پلاستیکی را برای خرید از بیش از چهار هزار پایانه پرداخت، به کار بگیرند.

*فناوری Photofinish

المپیک ریو فوتو فینیش

یکی از فناوری های اصلی که برای بازی های المپیک طراحی شده است، فناوری Photofinish است. این فناوری در واقع برای عکسبرداری از ورزشکاران در لحظه عبور از خط پایان کاربرد دارد. جدیدترین نسخه این فناوری که دوربینی با عنوان Scan ‘O’ Vision MYRIA است و توسط شرکت امگا ساخته شده و در هر ثانیه می تواند حدود ۱۰ هزار عکس دیجیتالی را در یک خط عمودی بگیرد.

*بالن های امنیتی

المپیک ریو بالن امنیتی

چهار بالن مجهز به دوربین های با وضوح بالا که توسط شرکت برزیلی Altave طراحی و ساخته شده اند، بازی های المپیک را تحت پوشش امنیتی قرار می دهند. این بالن ها تصاویر به دست آمده از ۱۳ دوربین را به صورت بلادرنگ برای یک مرکز فرمان و کنترل منطقه ای که توسط ارتش اداره می شود، ارسال می کنند. این اولین بار است که در بازی های المپیک از یک سیستم نظارت تصویری در این مقیاس استفاده می شود.

*تابلوهای نمایش رده بندی

المپیک ریو اسکوربرد

در بازی های المپیک ریو، از تابلوهای جدیدی برای نمایش رده بندی مسابقات و بازیکنان استفاده شده است. این تابلوها امکان نمایش تصاویر رنگی را دارند و تجربه مطلوبی را برای تماشگران فراهم می کنند. با توجه به برگزاری مسابقات گلف در المپیک، این تابلوها در چهار منطقه از زمین بازی نصب شده اند و با استفاده از فناوری رادار، امتیازات را با دقت بالایی نمایش می دهند؛ همچنین فناوری جدید به کار رفته در تابلوهای نمایش رده بندی و سیبل های تیراندازی، امکان نمایش دقیق تر امتیازات تیراندازی را فراهم کرده است.

*پرتال های مبتنی بر ابر

المپیک ریو

در پشت پرده بازی های المپیک نیز از فناوری های پیشرفته ای استفاده شده است. پرتال های اصلی که جنبه های کلیدی بازی های المپیک از جمله فعالیت های داوطلبانه و مدیریت اعتبارنامه ها را پشتیبانی می کنند، برای اولین بار از طریق یک فضای ابری خصوصی که توسط شرکت ارتباطی Embratel تهیه شده است، میزبانی می شود.

سی و یکمین دوره بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو از ۱۵ مرداد ماه با حضور ۱۰ هزار و ۴۴۴ ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان و یک گروه از پناهجویان با ترکیب ۱۰ ورزشکار از سودان جنوبی، سوریه، جمهوری کنگو و اتیوپی به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شد.

منبع: ایرنا
دیجیاتو
بدون نظر

ورود