بلیط رایگان برای پر کردن سکوهای المپیک

سكوهای خالی ريو توی ذوق می زنند

بلیط رایگان برای پر کردن سکوهای المپیک

سکوهای خالی سالن ها و استادیوم های المپیک ر هنگام برگزاری رقابت ها، یکی از نکات منفی و البته آزاردهنده مسابقات است. آنچه مسئولین برگزاری این رقابت ها را بر آن داشته که تدبیری عجیب را برای رفع این مشکل بیندیشند. مسئولان برگزاری المپیک ریو ۲۰۱۶ در نظر دارند برای پر کردن جایگاه خالی تماشاچیان بازی‌های المپیک، بیش از ۲۰۰ هزار بلیط را رایگان به دانش‌آموزان بدهند. سازمان‌دهندگان این رقابت‌ها، در شهر ریو اعلام کرده‌اند چون درآمد مورد نظر خود را کسب کرده‌اند، می‌توانند این بلیط‌ها را به صورت رایگان توزیع کنند؛ آنها پیش از این وعده داده بودند چنین کاری را نکنند. قرار است این بلیط‌ها برای بازی‌هایی همچون گلف، راگبی و هاکی که محبوبیت کمتری در برزیل دارند، استفاده شوند.

ماریو آندرادا، مسئول ارتباطات ریو ۲۰۱۶ اعلام کرد این بلیط‌ها به ۲۴۰ هزار دانش‌آموز محرومی که در برنامه‌های آموزشی مربوط به بازی‌های المپیک شرکت کرده‌اند، داده خواهد شد. وی گفت: «ورزش‌هایی همانند گلف و راگبی هستند که برای جوانان ناشناخته‌اند، ما به این بچه‌ها ارزش‌های المپیک را می‌آموزیم و به آنها یاد می‌دهیم چگونه این بازی‌ها را انجام دهند.»

 المپیک ریو

مسئول ارتباطات المپیک گفت: «این برنامۀ اجتماعی مربوط به ورزش‌هایی است که با آنها آشنایی نداریم. به طور مثال در زمینه هاکی، بچه‌ها یاد گرفتند چگونه هاکی بازی کنند و بسیار به آنها خوش گذشت، اما هرگز یک بازی هاکی واقعی را از نزدیک ندیده‌اند.»

آندرادا اعلام کرد در مجموع حدود ۸۰ درصد از ۷.۵ میلیون بلیطِ این بازی‌ها فروخته شده است. وی افزود: «۲۴۰ هزار دانش‌آموز در پروژه‌های مختلفِ مناطق مختلف حضور خواهند داشت. ما به ۱۰۰ درصد درآمدی که پیش‌بینی می‌کردیم، رسیده‌ایم. گران‌ترین بلیط‌ها را به فروش رساندیم، بنابراین می‌توانیم تعدادی از بلیط‌ها را رایگان توزیع کنیم.» این خبر در حالی اعلام شده که برگزاری مسابقات المپیک به میزبانی ریو با حاشیه‌های فراوانی همراه بوده است. برزیل افزون بر مواجهه با مشکلات اقتصادی و سیاسی، به دلیل ناتوانی در فراهم آوردن شرایط برگزاری این مسابقات جهانی مورد انتقاد قرار گرفته است.

المپیک ریو

خبرگزاری آسوشیتدپرس چندی پیش گزارشی مبنی بر آلوده بودن آب محل برگزاری رقابت‌های المپیک و پارالمپیک در شهر ریو دو ژانیرو خبر داد. آسوشیتدپرس پس از ۱۶ ماه تحقیقات، اعلام کرد مجراهای آبی ریو به فضولات انسانی و ویروس‌ها و باکتری‌های خطرناک آلوده هستند. نه تنها حدود ۱۴۰۰ ورزشکاری که در مسابقات آبی با هم رقابت می‌کنند، بلکه حتی گردشگران نیز در خطر ابتلا به ویروس‌ قرار دارند.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود