نان، عشق و المپیک ۲۰۰۰

عاشقانه‌ای در المپیک

نان، عشق و المپیک ۲۰۰۰

المپیک با همه هیجان، جذابیت و اهمیتش گاه معنایی فراتر از رقابت پیدا می کند. معنای زندگی که از دل حلقه های صلح بیرون می زند و داستانی جذلب را خلق می کند که بعد از گذشت دو دهه هنوز پابرجا و البته شنیدنی است. داستان عاشقانه زوجی از یک خانواده سلطنتی که در هر دوره از رقابت‌های المپیک نه تنها کم رنگ نشد بلکه رنگ و بویی عاشقانه‌تر به خود گرفت.

داستان عاشقانه زوج خانواده سلطنتی در المپیک سیدنی رقم خورد، در المپیک آتن به عنوان زوجی که به تازگی ازدواج کرده‌اند دنبال شد، در المپیک پکن در غیاب فرزندان و در المپیک لندن با حضور تمام اعضای خانواده رنگ و بویی عاشقانه‌تر گرفت. داستان عاشقانه اما مربوط به ۱۶ سال پیش و بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی است.

شاهزاده دانمارک

مری دونالدسون مانند هزاران نفر دیگر که تشنه ورزش و هیجان هستند، برای تماشای بازی‌های المپیک سال ۲۰۰۰ به سیدنی رفته بود. همان جا بود که یک ملاقات ناگهانی در کافه‌ای نزدیک دهکده المپیک با شاهزاده فردریک، ولیعهد دانمارک اتفاق افتاد و یکی از زیباترین داستان‌های عاشقانه رقم خورد.

بنابراین جای تعجب ندارد که ولیعهد دانمارک و همسرش هر چهار سال یک‌بار برای مرور عشق آتشین خود سری به مسابقات المپیک جایی که اولین بار یکدیگر را ملاقات کردند، بزنند.

شاهزاده دانمارک

آشنایی ناگهانی آنها در المپیک سیدنی در نهایت منجر شد که در المپیک آتن در شرایطی که تازه ازدواج کرده بودند در کنار هم شاهد بازی‌ها باشند. مری دونالدسون که اکنون ۴۴ سال دارد، زمانی که برای اولین بار با شاهزاده برخورد کرد ۲۸ ساله بود. بسیاری معتقد هستند که ماری هیچ وقت تحت تاثیر شرایط شاهزاده فردریک و موقعیت او قرار نگرفت. او همواره یک لبخند ملایم روی لبش دارد. در المپیک ۲۰۰۸ پکن در حالی برای تماشای مسابقات عازم چین شدند که دو فرزند کوچکشان کریستین سه ساله و ایزابلا یک ساله را همراه خود نبرده بودند.

شاهزاده دانمارک

دو سال بعد زوج ورزش‌دوست دانمارکی در المپیک زمستانی ۲۰۱۰ ونکوور در محل برگزاری رقابت‌ها حضور داشتند. چهار سال بعد المپیک ۲۰۱۲ لندن از راه رسید و خانواده سلطنتی به همراه فرزندانشان برای تماشای بازی‌ها حضور پیدا کردند.

شاهزاده فردریک و مری اکنون در حالی در المپیک ۲۰۱۶ ریو شرکت خواهند کرد که در کنار کریستیان و ایزابلا دو فرزند دیگر به نام‌های وینسنت و ژوزفین هم دارند و المپیک ریو پنجمین المپیک زمستانی این زوج سلطنتی خواهد بود که در کنار یکدیگر تجربه می کنند. تجربه ای ناب که نشان می دهد ورزش در دل هیجان و رقابت خود استعاره ای زیبا از زندگیست؛ با همان شور و با همان عشق.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود