المپیک ریو؛ روز دوازدهم + عکس

المپیک ریو؛ روز دوازدهم + عکس

المپیک ریو به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و تمام کشورها سعی دارند تا بر تعداد مدال های خود بیافزایند. روزهایی که خیلی هم برای ما دلچسب نبوده و ورزشکاران ما متاسفانه آنطور که می خواستیم تا به حال نتایج خوبی کسب نکرده اند. حال نگاهی داریم به روز دوازدهم رقابت های المپیک در ریو دو ژانیرو برزیل.

با کاروان ایران

چکش هایی که خوب پرتاب نشد؛ موسوی و قلعه نویی حذف شدند

رقابت‌های پرتاب چکش المپیک ۲۰۱۶ ریو برگزار شد. در پایان این رقابت که ۳۲ ورزشکار حضور داشتند، پژمان قلعه‌نویی با رکورد ۶۹.۱۵ متر در رده بیست و هشتم قرار گرفت و کاوه موسوی نیز با رکورد ۶۵.۰۵ متر در رده بیست و نهم ایستاد. این جایگاه در حالی به نام ورزشکاران ایران ثبت شد که دو پرتابگر از آمریکا و ایتالیا رکوردی برای‌شان ثبت نشد و در واقع فقط ۳۰ نفر موفق به پرتاب صحیح شدند.

کاوه موسوی

مجللی در عین شایستگی به فینال نرسید

عادل مجللی در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های کانوی ۲۰۰ متر مردان المپیک ۲۰۱۶ ریو در گروه دوم با ۶ حریف رقابت کرد و در پایان با زمان ۴۲.۳۸۶ ثانیه در رده ششم گروه خود ایستاد. وی بدین ترتیب موفق نشد به فینال این بازی‌ها راه پیدا کند.

عادل مجللی

سونامی بی‌خطر در ریو؛ عاشورزاده در دور اول اوت شد

در تکواندو و در وزن ۵۸- کیلوگرم فرزان عاشورزاده، یکی از امیدهای کسب مدال طلا در کاروان ایران با عملکرد ضعیفی که از خود نشان داد، یک حذف زودهنگام را تجربه کرد. وی در نخستین مبارزه خود به مصاف «عمر حجامی» از مراکش رفت و در حالی که ۳ بر یک پیش بود، با ضربه‌ای که حریف در ثانیه آخر زد، ۴ بر ۳ مغلوب شد. در ادامه نیز تکواندوکار مراکشی به نماینده چین باخت تا عاشورزاده حتی فرصت حضور در جدول شانس مجدد را نیز پیدا نکند و از گردونه بازی‌های المپیک حذف شود.

فرزان عاشورزاده

زور والیبال به چکمه پوش ها نرسید؛ شکست سروقامتان مقابل امید اصلی قهرمانی

حساس‌ترین بازی تیم ملی والیبال ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو از ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز (پنجشنبه) مقابل ایتالیا در سالن ماراکانازینیو آغاز شد، دیداری که در پایان به برتری ۳ بر صفر ایتالیایی‌ها انجامید. بازیکنان ایران برای شکست دادن ایتالیا و صعود به جمع چهار تیم برتر بازی‌های المپیک، سرشار از انگیزه بودند و اشتباهات بازیکنان ایتالیا هم این فرصت را به شاگردان لوزانو داد که تا امتیاز ۲۹ مسابقه پابه‌پای حریف پیش بروند، خط حمله قدرتمند ایتالیا اما جبران اشتباهات این تیم را می‌کرد. تیم ایران در ست نخست با نتیجه ۳۱ بر ۲۹ شکست خورد.

والیبال

روحیه بازیکنان ایران در این دیدار، مثالزدنی بود، اما تیم ملی ایتالیا هم که یک المپیک فوق‌العاده را سپری می‌کند، اجازه قدرتنمایی به شاگردان لوزانو نمی‌داد. تعویض‌ها و زمان‌های استراحت نیز توسط لوزانو در بهترین زمان ممکن مورد استفاده قرار گرفت، اما دفاع‌های بی‌نقص محمد موسوی هم نتوانست در این ست، نجات‌بخش تیم ایران باشد و ست دوم نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود ایتالیا به پایان رسید.

والیبال

با زیاد شدن اختلاف امتیازات، روحیه بازیکنان ایران هم به سرعت تحلیل رفت تا حتی فکر جبران امتیازات از دست رفته و بازگشت به بازی به سر هیچ‌کدام از بازیکنان ایران نزند. ست سوم این بازی با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود ایتالیا به پایان رسید تا ایران با این شکست با المپیک خداحافظی کند.

از فرنگ چه خبر

در پایان رقابت دوی ۳ هزار متر مردان که در دوازدهمین روز از المپیک ۲۰۱۶ ریو برگزار شد، «کانسِسلوس کیپروتو» از کنیا با زمان ۸:۰۳:۲۹ دقیقه زودتر از سایر دوندگان از خط پایان عبور کرد و نخستین طلای روز دوازدهم را بر گردن آویخت. پس از این دوند کنیایی، «ایوان جاگر از آمریکا با زمان ۸:۰۴:۲۸ دقیقه نایب قهرمان شد و «ازکیل کمبوی» از کنیا با زمان ۸:۰۸:۴۷ دقیقه به مدال برنز بسنده کرد.

دوومیدانی کنیا

تیم سوارکاری با مانع آلمان در نهایت ناباوری از کسب مدال طلا در رقابت‌های اسب‌سواری المپیک ۲۰۱۶ بازماند. لودگر بربائوم، سوارکار اسطوره‌ای آلمان که از سال ۱۹۹۲ در المپیک فعال است، همراه دو هم‌تیمی خود پشت سر فرانسه  و آمریکا در رده سوم ایستاد و مدال برنز را نصیب آلمان کرد. به این ترتیب در نهایت تعجب، فرانسه به مقام اول و مدال طلا دست یافت.

تیم ملی آمریکا با پیروزی ۱۰۵ بر ۷۸ مقابل آرژانتین به مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو رسید. حرفه‌ای‌های آمریکا در هر چهار کوارتر بازی با نتایج  ۲۵ بر ۲۱، ۳۱ بر ۱۹، ۳۱ بر ۲۱ و ۱۹ بر ۱۸ حریف را شکست دادند. آمریکا در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف اسپانیا برود. تیم ملی اسپانیا با پیروزی ۹۲ بر ۶۷ مقابل فرانسه به مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو رسید.

بسکتبال آمریکا

تیم ملی بسکتبال استرالیا نیز با پیروزی ۹۰ بر ۶۴ مقابل لیتوانی به مرحله نیمه نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو رسید. کرواسی نیز با ۸۶-۸۳ نتیجه را به صربستان واگذار کرد تا صرب ها حریف استرالیا در نیمه نهایی المپیک شوند.

بسکتبال استرالیا

فینال رقابت‌های دوی ۲۰۰ متر بانوان المپیک ۲۰۱۶ ریو برگزار شد و در پایان این مسابقه تامپسون، نماینده جامائیکا توانست با ثبت زمان ۲۱.۷۸ در جایگاه نخست قرار بگیرد.

در تکواندو وزن ۵۸- ژاو شوایی، تکواندوکار چینی مقام قهرمانی را به دست آورد. در بخش بانوان و در وزن ۴۹- هم مدال طلا به کیم از کره‌جنوبی رسید.

تیم فوتبال المپیک برزیل با برتری پرگل  ۶ بر صفر مقابل هندوراس در اولین بازی مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال مردان المپیک ۲۰۱۶ به‌عنوان اولین تیم راهی بازی نهایی شد. تیم فوتبال المپیک آلمان نیز با برتری ۲ بر صفر مقابل نیجریه فینالیست و حریف میزبان برای کسب مدال طلا شد.

برزیل فوتبال نیمار

تیم ملی والیبال روسیه با پیروزی ۳ بر صفر مقابل کانادا به مرحله نیمه نهایی المپیک ۲۰۱۶ ریو رسید. آمریکا نیز با پیروزی ۳ بر صفر مقابل لهستان، حریف ایتالیا در پای فینال المپیک شد. در آخرین دیدار این مرحله نیز، میزبان ۳-۱ شاگردان ولاسکو در آرژانتین را برد و حریف روس ها در نیمه نهایی شد تا فینال المپیک لندن این بار در نیمه نهایی ریو برگزار شود.

والیبال

رکوردشکنی‌ها

تنها یک رکورد در روز دوازدهم شکسته شد و آن هم در دوومیدانی بود. کانسسلوس کیپروتو کنیایی در دوی ۳۰۰۰ متر علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد المپیکی این ماده را که در اختیار کاریوکی، هموطنش بود، ۲ ثانیه بهبود داد تا نام خودش را در این قسمت ثبت کند.

                                                                 طلا  نقره  برنز  مجموع 

۱ آمریکا ۳۰ ۳۲ ۳۱ ۹۳
۲ بریتانیا ۱۹ ۱۹ ۱۲ ۵۰
۳ چین ۱۹ ۱۵ ۲۰ ۵۴
۴ روسیه ۱۲ ۱۴ ۱۵ ۴۱
۵ آلمان ۱۲ ۸ ۹ ۲۹
۶ ژاپن ۱۰ ۵ ۱۸ ۳۳
۷ فرانسه ۸ ۱۱ ۱۲ ۳۱
۸ ایتالیا ۸ ۹ ۶ ۲۳
۹ هلند ۸ ۴ ۳ ۱۵
۱۰ استرالیا ۷ ۸ ۹ ۲۴
۱۱ کره جنوبی ۷ ۳ ۶ ۱۶
۱۲ مجارستان ۶ ۳ ۴ ۱۳
۱۳ کنیا ۴ ۳ ۰ ۷
۱۴ اسپانیا ۴ ۱ ۲ ۷
۱۵ جامائیکا ۴ ۰ ۲ ۶
۱۶ نیوزلند ۳ ۶ ۱ ۱۰
۱۷ برزیل ۳ ۵ ۴ ۱۲
۱۸ قزاقستان ۳ ۳ ۶ ۱۲
۱۹ کانادا ۳ ۲ ۹ ۱۴
۲۰ کرواسی ۳ ۲ ۰ ۵
۲۱ کره شمالی ۲ ۳ ۲ ۷
۲۲ کوبا ۲ ۲ ۴ ۸
۲۳ لهستان ۲ ۲ ۳ ۷
۲۴ تایلند ۲ ۲ ۲ ۶
۲۵ کلمبیا ۲ ۲ ۰ ۴
۲۶ ازبکستان ۲ ۱ ۴ ۷
۲۷ سوئیس ۲ ۱ ۲ ۵
۲۷ بلژیک ۲ ۱ ۲ ۵
۲۹ یونان ۲ ۱ ۱ ۴
۳۰ آرژانتین ۲ ۱ ۰ ۳
۳۱ ایران ۲ ۰ ۲ ۴
۳۲ آفریقای جنوبی ۱ ۵ ۱ ۷
۳۳ سوئد ۱ ۴ ۲ ۷
۳۳ اوکراین ۱ ۴ ۲ ۷
۳۵ دانمارک ۱ ۳ ۵ ۹
۳۶ ارمنستان ۱ ۳ ۰ ۴
۳۷ بلاروس ۱ ۲ ۲ ۵
۳۸ اسلوونی ۱ ۲ ۱ ۴
۳۹ اندونزی ۱ ۲ ۰ ۳
۴۰ جمهوری چک ۱ ۱ ۵ ۷
۴۱ گرجستان ۱ ۱ ۴ ۶
۴۲ اتیوپی ۱ ۱ ۳ ۵
۴۳ رومانی ۱ ۱ ۲ ۴
۴۴ صربستان ۱ ۱ ۱ ۳
۴۵ اسلواکی ۱ ۱ ۰ ۲
۴۵ ویتنام ۱ ۱ ۰ ۲
۴۵ بحرین ۱ ۱ ۰ ۲
۴۸ چین تایپه ۱ ۰ ۲ ۳
۴۹ ورزشکاران مستقل ۱ ۰ ۱ ۲
۵۰ پورتوریکو ۱ ۰ ۰ ۱
۵۰ سنگاپور ۱ ۰ ۰ ۱
۵۰ باهاما ۱ ۰ ۰ ۱
۵۰ فیجی ۱ ۰ ۰ ۱
۵۰ کوزوو ۱ ۰ ۰ ۱
۵۵ آذربایجان ۰ ۳ ۵ ۸
۵۶ ترکیه ۰ ۲ ۱ ۳
۵۶ مالزی ۰ ۲ ۱ ۳
۵۸ ایرلند شمالی ۰ ۲ ۰ ۲
۵۹ لیتوانی ۰ ۱ ۲ ۳
۶۰ مغولستان ۰ ۱ ۱ ۲
۶۱ قطر ۰ ۱ ۰ ۱
۶۱ فیلیپین ۰ ۱ ۰ ۱
۶۱ ونزوئلا ۰ ۱ ۰ ۱
۶۱ گرنادا ۰ ۱ ۰ ۱
۶۱ الجزایر ۰ ۱ ۰ ۱
۶۶ نروژ ۰ ۰ ۳ ۳
۶۷ تونس ۰ ۰ ۲ ۲
۶۷ مصر ۰ ۰ ۲ ۲
۶۹ جمهوری دومینیکن ۰ ۰ ۱ ۱
۶۹ اتریش ۰ ۰ ۱ ۱
۶۹ بلغارستان ۰ ۰ ۱ ۱
۶۹ هند ۰ ۰ ۱ ۱
۶۹ فنلاند ۰ ۰ ۱ ۱
۶۹ استونی ۰ ۰ ۱ ۱
۶۹ قرقیزستان ۰ ۰ ۱ ۱
۶۹ امارات ۰ ۰ ۱ ۱
۶۹ مراکش ۰ ۰ ۱ ۱
۶۹ پرتغال ۰ ۰ ۱ ۱

?پنجشنبه ۲۸ مرداد

تیراندازی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان : نجمه خدمتی

تکواندو وزن ۵۷- کیلوگرم زنان : کیمیا علیزاده

?جمعه ۲۹ مرداد

کشتی آزاد وزن ۵۷ کیلوگرم : حسن رحیمی

کشتی آزاد وزن ۷۴ کیلوگرم : حسن یزدانی

تکواندو وزن ۸۰- کیلوگرم : مهدی خدابخشی

تکواندو وزن ۵۷- کیلوگرم زنان : کیمیا علیزاده

?شنبه ۳۰ مرداد

تکواندو وزن ۸۰- کیلوگرم : مهدی خدابخشی

تکواندو وزن ۸۰+ کیلوگرم : سجاد مردانی

کشتی آزاد وزن ۸۶ کیلوگرم : علیرضا کریمی

کشتی آزاد وزن ۱۲۵ کیلوگرم : کمیل قاسمی

?یکشنبه ۳۱ مرداد

تکواندو وزن ۸۰+ کیلوگرم : سجاد مردانی

کشتی آزاد وزن ۶۵ کیلوگرم : میثم نصیری

کشتی آزاد وزن ۹۷ کیلوگرم : رضا یزدانی

دوومیدانی ، دو ماراتن : محمد جعفر مرادی

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود