روز چهاردهم ریو؛ طلای ناب برای پلنگ بیشه جویبار

روز چهاردهم ریو؛ طلای ناب برای پلنگ بیشه جویبار

چهاردهمین روز از رقابت های المپیک هم به پایان رسید. روزی که برای کاروان ما ۲ مدال ارزشمند داشت تا قدرت کشتی ایران به همگان اثبات شود. البته ما در تکواندو عملکرد خوبی نداشتیم اما با این عملکرد آزادکاران به ۲ روز آینده بسیار امیدوار شدیم.

با کاروان ایران

یزدانی و طلای ناب ریو

حسن یزدانی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان در بازی‎های المپیک ۲۰۱۶ ریو، در دیدار نهایی این وزن به مصاف آنیار گودیف روس رفت و با نتیجه ۶ بر ۶ (به‌دلیل کسب امتیاز آخر) پیروز شد تا با دستیابی به مدال طلای این وزن، طلسم ۱۶ساله کشتی آزاد ایران برای کسب مدال طلا در المپیک شکسته شود.

حسن یزدانی

نماینده شایسته کشورمان در دور اول با قرعه استراحت مواجه شده بود، در نخستین دیدار خود در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۶ ریو مقابل «آنساگ کاستلی» از هائیتی به‌روی تشک رفت و به‌راحتی این حریف را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد تا راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود. وی در این مرحله «سونر دمیرتاس» از ترکیه را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد و به نیمه‎نهایی رسید.

حسن یزدانی

او در نیمه‎نهایی گالم ژان اوسربایف از قزاقستان را  در کمتر از ۲ دقیقه ۱۰ بر صفر شکست داد و فینالیست شد. دیدار فینال با آنیار گودیف بارها به‌دلیل آسیب‌دیدگی کشتی‎گیر روس از ناحیه ابرو، متوقف شد. توقف‎های زیاد این رقابت باعث اعتراض تماشاگران شد. اما به هر روی، دلاور بیشه جویبار، حسن یزدانی دلاور مردانه قهرمان المپیک شد.

RIO DE JANEIRO, BRAZIL - AUGUST 19: Aniuar Geduev of Russia looks on as Hassan Aliazam Yazdanicharati of the Islamic Republic of Iran celebrates during the Men's 74kg Gold Medal Wrestling match on Day 14 of the Rio 2016 Olympic Games at Carioca Arena 2 on August 19, 2016 in Rio de Janeiro, Brazil. (Photo by Alex Livesey/Getty Images)

برنز رحیمی و استارت خوب آزادکاران

حسن رحیمی نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد کاروان امام رضا (ع) در بازی‎های المپیک ۲۰۱۶ ریو در دیدار رده‎بندی به مصاف یوویلیس بونه از کوبا رفت و موفق شد با برتری ۹ بر صفر مقابل این حریف و ضربه فنی، به مدال برنز این وزن دست پیدا کند.

حسن رحیمی

رحیمی که پس از مواجه شدن با قرعه استراحت در دور اول توانسته به دور دوم برسد، مقابل این آزادکار ارمنستانی با نتیجه ۱۳ بر صفر به برتری دست یافت و گام به مرحله یک‌چهارم‌ نهایی گذاشت. وی در مرحله یک چهارم نهایی در جدال با لبدوف که یکی از مدعیان اصلی این وزن بود، با نتیجه ۶ بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. این نماینده کشورمان در مرحله نیمه نهایی در مصاف «ری هیگوچی» ۱۰ بر ۵ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

حسن رحیمی

خدابخشی حذف شد

مهدی خدابخشی، تکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم کشورمان در اولین مبارزه‌اش به مصاف میگل فررا از هندوراس رفت و با نتیجه ۱۳ بر یک به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد. در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن ۸۰- کیلوگرم تکواندوی مردان المپیک، از ساعت ۲۳:۱۵ امشب مهدی خدابخشی از کشورمان به مصاف میلاد بیگی، تکواندوکار ایرانی‌الاصل تیم جمهوری آذربایجان رفت. خدابخشی که در دیدار نخست خود به راحتی حریف هندوراسی را شکست داده بود، در مبارزه با بیگی با نتیجه ۱۷ بر ۵ شکست خورد. تکواندوکار کشورمان با شکست بیگی در نیمه نهایی که در پایان منجر به مدال برنز او شد، نتوانست راهی مرحله نیمه نهایی المپیک شود و حذف شد.

مهدی خدابخشی میلاد بیگی

سوت فینال فوتبال در دستان فغانی

با وجود اینکه تیم ملی فوتبال ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو حاضر نیست اما علیرضا فغانی به همراه رضا سخندان و محمدرضا منصوری به نمایندگی از کشورمان در این رقابت‌ها هستند. فغانی به همراه تیم ایرانی خود در مرحله گروهی فوتبال المپیک نخستین قضاوت خود را در بازی آلمان و مکزیک انجام دادند و پس از آن بازی تیم‌های برزیل و دانمارک را داوری کردند.

علیرضا فغانی

اکنون از سوی مسؤولان برگزاری مسابقات فغانی به عنوان داور وسط دیدار تیم‌های ملی برزیل و آلمان که قرار است فینال فوتبال المپیک را برگزار کنند قضاوت خواهد کرد و سخندان و منصوری به عنوان کمک‌های اول و دوم به همراه داوری از سنگاپور که داور چهارم است، همراه او خواهند بود. بازی فینال فوتبال مردان المپیک ۲۰۱۶ ریو ساعت یک بامداد یکشنبه برگزار می‌شود.

از فرنگ چه خبر

مرحله نیمه نهایی رقابت های والیبال المپیک، شب گذشته و بامداد امروز برگزار شد تا چهره ۲ فینالیست المپیک سی و یکم مشخص شود. دربازی اول و در دیداری جذاب و دیدنی، ایتالیا موفق شد ۳-۲ آمریکای پرقدرت را شکست داده و راهی فینال شود. آتزوری در این دیدار ست اول را ۳۰-۲۸، ست چهارم را ۲۵-۲۲ و ست پایانی را ۱۵-۹ به برتری رسید و یانکی ها ست های دوم و سوم را با امتیاز های ۲۸-۲۶ و ۲۵-۹ به برتری رسیدند اما موفق نشدند در پایان راهی فینال شوند.

والیبال آمریکا ایتالیا

در دیگر دیدار نیمه نهایی، دیدار فینال المپیک قبل این بار در ماقبل فینال برگزار شد که ذدر پایان برزیل میزبان با اقتدار هم انتقام فینال لندن را گرفت و هم حریف ایتالیا در بازی پایانی شد. برزیل در این بازی با نتایج ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۷ مقابل روسیه به برتری رسید.

والیبال برزیل روسیه

در بسکتبال، مطابق انتظار آمریکا فینالیست شد و باید در بازی پایانی به مصاف صرب ها برود. در مرحله نیمه نهایی رقابت های بسکتبال المپیک، آمریکا موفق شد در دیداری نزدیک ۸۲-۷۶ از سد اسپانیا بگذرد و صربستان نیز، شگفتی ساز رقابت ها یعنی استرالیا را با قاطعیت و با نتیجه ۸۷-۶۱ شکست داد تا خودش حریف آمریکا در بازی نهایی باشد.

بسکتبال کلی تامپسون

در هندبال نیز دانمارک و فرانسه فینالیست شدند. در پایان مرحله نیمه نهایی رقابت های هندبال ریو، تیم قدرتمند فرانسه موفق شد برابر آلمان که این تیم هم از قدرت های بزرگ دنیا بشمار می رود به برتری رسیده و فینالیست شود. خروس ها در این دیدار ۲۹-۲۸ به برتری رسیدند.

هندبال آلمان فرانسه

اما در بازی دوم نیمه نهایی تیم های دانمارک و لهستان مقابل هم صف آرایی کردند و در پایان این وایکینگ ها بودند که موفق شدند با پیروزی مشابه ۲۹-۲۸ حریف فرانسه در بازی پایانی شوند.

اوسین بولت جامائیکایی موفق شد نهمین مدال طلای خودش در رقابت های المپیک را کسب کند. او که در روزهای قبل موفق به کسب مدال طلا در دو ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر شده بود موفق شد به همراه تیم ۴ در ۱۰۰ متر جامائیکا برای سومین بار پیاپی قهرمان المپیک شود. جامائیکا با ترکیب یوسین بولت، آسافا پاول، یوهان بلیک و نیکل آشمید این مدال را از آن خودش کرد.

اوسین بولت

                                                                         طلا   نقره    برنز   مجموع 

۱ آمریکا ۳۸ ۳۵ ۳۲ ۱۰۵
۲ بریتانیا ۲۴ ۲۲ ۱۴ ۶۰
۳ چین ۲۲ ۱۸ ۲۵ ۶۵
۴ آلمان ۱۴ ۸ ۱۳ ۳۵
۵ روسیه ۱۳ ۱۶ ۱۹ ۴۸
۶ ژاپن ۱۲ ۸ ۲۱ ۴۱
۷ فرانسه ۹ ۱۴ ۱۴ ۳۷
۸ استرالیا ۸ ۱۱ ۱۰ ۲۹
۹ ایتالیا ۸ ۱۱ ۶ ۲۵
۱۰ هلند ۸ ۶ ۴ ۱۸
۱۱ کره جنوبی ۸ ۳ ۸ ۱۹
۱۲ مجارستان ۷ ۳ ۴ ۱۴
۱۳ اسپانیا ۶ ۲ ۳ ۱۱
۱۴ جامائیکا ۶ ۱ ۲ ۹
۱۵ برزیل ۵ ۵ ۵ ۱۵
۱۶ کنیا ۵ ۵ ۰ ۱۰
۱۷ کرواسی ۵ ۲ ۱ ۸
۱۸ نیوزلند ۴ ۸ ۴ ۱۶
۱۹ کانادا ۴ ۳ ۱۴ ۲۱
۲۰ قزاقستان ۳ ۵ ۹ ۱۷
۲۱ کوبا ۳ ۲ ۴ ۹
۲۲ کلمبیا ۳ ۲ ۳ ۸
۲۳ یونان ۳ ۱ ۲ ۶
۲۴ آرژانتین ۳ ۱ ۰ ۴
۲۵ ایران ۳ ۰ ۴ ۷
۲۶ اوکراین ۲ ۴ ۲ ۸
۲۷ کره شمالی ۲ ۳ ۲ ۷
۲۸ لهستان ۲ ۲ ۶ ۱۰
۲۹ تایلند ۲ ۲ ۲ ۶
۲۹ بلژیک ۲ ۲ ۲ ۶
۳۱ ازبکستان ۲ ۱ ۵ ۸
۳۲ گرجستان ۲ ۱ ۳ ۶
۳۳ سوئیس ۲ ۱ ۲ ۵
۳۴ اسلواکی ۲ ۱ ۰ ۳
۳۵ دانمارک ۱ ۶ ۶ ۱۳
۳۶ سوئد ۱ ۶ ۳ ۱۰
۳۷ آفریقای جنوبی ۱ ۶ ۲ ۹
۳۸ بلاروس ۱ ۴ ۲ ۷
۳۹ ارمنستان ۱ ۳ ۰ ۴
۴۰ اسلوونی ۱ ۲ ۱ ۴
۴۰ صربستان ۱ ۲ ۱ ۴
۴۲ اندونزی ۱ ۲ ۰ ۳
۴۳ جمهوری چک ۱ ۱ ۶ ۸
۴۴ اتیوپی ۱ ۱ ۴ ۶
۴۵ رومانی ۱ ۱ ۲ ۴
۴۶ ویتنام ۱ ۱ ۰ ۲
۴۶ بحرین ۱ ۱ ۰ ۲
۴۸ چین تایپه ۱ ۰ ۲ ۳
۴۹ ورزشکاران مستقل ۱ ۰ ۱ ۲
۵۰ پورتوریکو ۱ ۰ ۰ ۱
۵۰ تاجیکستان ۱ ۰ ۰ ۱
۵۰ سنگاپور ۱ ۰ ۰ ۱
۵۰ اردن ۱ ۰ ۰ ۱
۵۰ باهاما ۱ ۰ ۰ ۱
۵۰ فیجی ۱ ۰ ۰ ۱
۵۰ کوزوو ۱ ۰ ۰ ۱
۵۷ آذربایجان ۰ ۴ ۹ ۱۳
۵۸ مالزی ۰ ۳ ۱ ۴
۵۹ ترکیه ۰ ۲ ۴ ۶
۶۰ ایرلند شمالی ۰ ۲ ۰ ۲
۶۱ لیتوانی ۰ ۱ ۳ ۴
۶۲ ونزوئلا ۰ ۱ ۲ ۳
۶۳ مکزیک ۰ ۱ ۱ ۲
۶۳ مغولستان ۰ ۱ ۱ ۲
۶۳ هند ۰ ۱ ۱ ۲
۶۶ گرنادا ۰ ۱ ۰ ۱
۶۶ الجزایر ۰ ۱ ۰ ۱
۶۶ قطر ۰ ۱ ۰ ۱
۶۶ فیلیپین ۰ ۱ ۰ ۱
۷۰ نروژ ۰ ۰ ۳ ۳
۷۰ تونس ۰ ۰ ۳ ۳
۷۰ مصر ۰ ۰ ۳ ۳
۷۳ جمهوری دومینیکن ۰ ۰ ۱ ۱
۷۳ اتریش ۰ ۰ ۱ ۱
۷۳ بلغارستان ۰ ۰ ۱ ۱
۷۳ فنلاند ۰ ۰ ۱ ۱
۷۳ استونی ۰ ۰ ۱ ۱
۷۳ قرقیزستان ۰ ۰ ۱ ۱
۷۳ امارات ۰ ۰ ۱ ۱
۷۳ پرتغال ۰ ۰ ۱ ۱
۷۳ مراکش ۰ ۰ ۱ ۱

?شنبه ۳۰ مرداد

تکواندو وزن ۸۰+ کیلوگرم : سجاد مردانی

کشتی آزاد وزن ۸۶ کیلوگرم : علیرضا کریمی

کشتی آزاد وزن ۱۲۵ کیلوگرم : کمیل قاسمی

?یکشنبه ۳۱ مرداد

تکواندو وزن ۸۰+ کیلوگرم : سجاد مردانی

کشتی آزاد وزن ۶۵ کیلوگرم : میثم نصیری

کشتی آزاد وزن ۹۷ کیلوگرم : رضا یزدانی

دوومیدانی ، دو ماراتن : محمد جعفر مرادی

دیجیاتو
بدون نظر

ورود