مردها در فیس بوک، عصبانی تر از زن ها

الفاظ به کارگرفته شده توسط زنان در فیس بوک، عمدتا "گرمتر و صلح طلبانه تر"

مردها در فیس بوک، عصبانی تر از زن ها

اگرچه زن ها در قیاس با مردها کمتر پرخاشگر هستند اما مطالعات نشان می دهد که برخلاف تصور عموم، از عزت نفس کمتری هم برخوردار نیستند. مطالعه نشان می دهد که مردها در شبکه های اجتماعی خاصه در فیس بوک، بیشتر از زن ها به بحث و جدل می پردازند.

bigstockphoto_anger__1167749-resized-600

 

براساس نتایج  مطالعات گروهی از پژوهشگران دانشگاه استوری بروک نیویورک  که بر روی  ۶۵۰.۰۰۰ نفر انجام شده است  الفاظ به کارگرفته شده توسط زنان در فیس بوک، عمدتا “گرمتر و صلح طلبانه تر” در مقایسه با مردان بود.
از الفاظ رایج به کارگرفته شده توسط زن ها، می توان به واژه هایی چون، عالی، شادی، تولد، فرزند دختر، نوزاد، هیجان و تشکر اشاره کرد. حال آن که الفاظ به کارگرفته شده توسط مردها عمدتا، آزادی، پیروزی، جنگ و دشمنی بود.
در واقع آن چه در این مطالعه قابلیت برشمردن را دارد این است که مردان بیش از این که از عزت نفس بیشتری برخوردار باشند، پرخاشگرند.  درواقع آنچه زن ها به اشتراک می گزارند، اغلب نشان از عزت نفس بیشتر آن ها در قیاس با مردان دارد .

دکتر مارگارت کرن، روانشناس دانشگاه ملبورن که این مطالعه را انجام داده است، بر این باور است که آن چه در فیس بوک مشاهده می شود، بیشتر انعکاس ذهنی ما است.
وی می گوید: “نتایج بدست آمده در این مطالعه چندان هم عجیب نیست.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود