سال ۱۹۷۰ چنین وسیله ای حکم آیپاد را داشت

تکنولوژی در گذر زمان

سال ۱۹۷۰ چنین وسیله ای حکم آیپاد را داشت

نخستین آیپادی که وارد بازار شد، می توانست ۱۰۰۰ آهنگ را درون خود جای دهد. گفتنی است که تا پیش از ورود آیپاد و به عرصه حیات به مدت ۳۰ سال تنها دستگاه پاناسونیک RS-296US بود که اجازه می داد فردی توسط یک ابزار به این حجم از موسیقی دسترسی داشته باشد.

با اینکه وزن ۴۰ پوندی RS-296US آن را به محصولی غیر قابل حمل تبدیل می نمود، اما توانایی آن را داشت که برای ۲ روز پخش مداوم موزیک درون خود جای دهد و افراد می توانستند نحوه شنیده شدن موسیقی را نیز برنامه ریزی کنند. جالب اینجاست که چنین دستگاهی قبل از ظهور مدارهای پیشرفته و داده های دیجیتال ساخته شده. طراحی چرخ و فلک گونه آن، در سالهای اخیر با ظهور سی دی ها بیشتر شناخته گشته، اما بر اساس گفته های مالک این گجت، پاناسونیک RS-296US از این روش (چرخش) برای خواندن نوارها بهره می برده است.

این ابزار قادر بوده حداکثر ۲۰ نوار را درون خود جای دهد. هنگامی که یک کاست انتخاب شده و درون دستگاه قرار می گرفت، به صورت خودکار به عقب رفته و هر دو سمت آن بدون نیاز به جا به جایی پشت سر هم پخش می شد. علی رغم پیچیده بودن، پاناسونیک RS-296US توانایی انجام کارهایی مانند ضبط صدا، زدن به جلو، پخش سمت A به جای سمت B و برخی کارهای دیگر را نداشت.

قیمت وسلیه ای که در بالا از آن سخن به میان آمد بسیار زیاد بود و شما برای خریدش می بایست ۱۷۹ دلار (حدود ۱۰۰۰ دلار امروزی) هزینه پرداخت می کردید که معضل بزرگی به شمار می رفت. در هر حال این دستگاه در زمان خود یک خلاقیت در دنیای آن روزهای فناوری محسوب می شد.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود