بدحجابی یا اختلاس مساله این است

اعزام تیم‌های مشترک برای نظارت بر عفاف و حجاب در ادارات

بدحجابی یا اختلاس مساله این است

سید جواد هاشمیان معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر از اعزام تیم‌های مشترک برای نظارت بر عفاف و حجاب در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها خبر داد.

این مقام مسئول در ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر امروز تخلفاتی در دستگاه‌ها انجام می‌شود شاید به خاطر ضعف این نظارت‌هاست و هر چه بتوانیم نقش مردم و کارکنان را در این نظارت‌ها تقویت کنیم، آموزش دهیم و چشم عمومی را در نظام اداری بیدار کنیم، حتماً خوبی‌ها بیشتر می‌شود و بدی‌ها و تخلفات و آنچه نباید اتفاقات بیفتد، کمتر خواهد شد.

اینکه نظارت بر نوع پوشش مردم خوب است یا بد خیلی موضوع بحث ما نیست هرچند که جای بحث بسیار دارد اما مساله چیز دیگری است.

بارها بارها گفته شده و البته تجربه هم به وضوح نشان داده که برخوردهای سلبی و پلیسی با مسائل فرهنگی نه تنها نتیجه مطلوب را حاصل نمی کند، بلکه  نتیجه عکس هم می دهد و برعکس در تخلفات اقتصادی و اجتماعی (تاحدودی) حتما باید برخوردها با یک تضمین اجرایی همراه باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر می خواهد بر نحوه اجرای حجاب و عفاف در ادارات نظارت بیشتری کند جای خود، اما در این بین یک سوال اساسی مطرح می شود و آن اینکه آیا امروز روز مشکل کشور ما و به ویژه ادارات ما حجاب است؟ البته این نظر به این معنی نیست که در این خصوص دچار ولنگاری نیستیم و نباید دراین زمینه کاری انجام دهیم اما با نگاهی وضع جامعه و کشور به خوبی می توان متوجه شد که آن چیزی که در اولویت اول رسیدگی باید قرار داشته باشد، معضلات  اقتصادی است که به ویژه در این سال ها و ماه های اخیر به شکل های مختلف گریبان مردم ما را گرفته و فشار می دهد.

اینکه برخی از این معضلات به مسائل برون مرزی مربوط می شود درست است اما قطعا بیشتر این مشکلات به سوء مدیریت و فساد برخی از صاحب منصبان ما باز می گردد که اتفاقا موضوع صحبت ما نیز همین بخش از معضلات است.

شاید اگر ستاد امروز به معروف و نهی از منکر و البته دیگر نهادهای نظارتی به جای قرار دادن تمرکز خود به مسائل شخصی مردم مثل رنگ مانتو، نوع آرایش مو و یا نوع پوشش و ….  این موارد را به دستگاه های نظارتی خود ادارات واگذار می کردند و در عوض به سراغ مدیران و کارمندان متخلفی می رفتند که با اختلاس و انواع و اقسام  تخلفات و فسادهای اداری  هم  به اقتصاد کشور و معیشت مردم ضربه می زنند و هم بذر یاس و ناامیدی در جامعه می پاشند ، قطعا امروز وضع معیشت ما با این همه ثروت خدادادی این گونه نبود.

هنوز خیلی از داستان فیش های حقوقی نجومی مدیران برخی از ادارات دولتی نمی گذرد و همچنان این موضوع نقل محافل مردم کوچه و بازار است. هرچند که مسئولان کشور در تریبون های مختلف تلاش کردند این موضوع را به چند مدیر و مدیر کل محدود کنند و چنان نشان دهند که تخلف آنچنانی صورت نگرفته و همه چیز تحت کنترل است اما خوشبختانه به لطف دسترسی گسترده افراد جامعه به اطلاعات از طریق شبکه های مجازی، دیگر مسئولان نمی توانند به راحتی مردم را قانع کنند.

چه بسا اگر نهاد های نظارتی ازجمله همین ستاد امر به معروف و نهی از منکر کار خود را در این زمینه درست انجام داده بودند، قطعا امروز شاهد این همه بی بندوباری اقتصادی و اجتماعی در کشورمان نبودیم .

اما ظاهرا مسئولان نهادهای نظارتی، امر به معروف را فقط رعایت حجاب و منکر را فقط عدم رعایت آن می دانند و از نظر این عزیزان  اختلاس، دزدی از بیت المال، دریافت حقوق های نجومی بدون کار مشخص، بی توجهی برخی از کارمندان ادارات به حقوق ارباب رجوع، بهره وری پایین ادارات دولتی و همچنین نهاد های اقتصادی و از همه بدتر گسترش فقر در جامعه و عدم رسیدگی به آن، افزایش کودکان کار، کارگران بیکار، بالارفتن سن ازدواج و ناتوانی جوانان برای ازدواج و هزاران معضل دیگر منکر محسوب نمی شود و یا الااقل خود را مکلف به رسیدگی به آن و رفع زمینه های بروز آن نمی دانند.

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • امیر مهر ۱۵, ۱۳۹۵

    خدا خیرتون بده با این مطلب زیباتون.اما کو گوش شنوا برای این مسٔولین با تعصب و دلواپس جامٔعه….کشور داغون شد و جوونامون جون دادند و از دست رفتند اما اینا به فکر حجابشونن و تو گونی کردن جوونامونند.