پرافتخارترین والیبالیست جهان کیست؟

وقتی که سرجیو از جیبا سبقت گرفت

پرافتخارترین والیبالیست جهان کیست؟

دنیای والیبال چهره های شاخص و ستاره های بزرگ زیادی در طول تاریخ به خود دیده است که از جمله آنها می توان به کلیتون استنلی آمریکایی، جیبا برزیلی، متی کازیسکی بلغار و … اشاره کرد. همه اینها عناوین زیادی را که هم شخصی و هم ملی بودند کسب و در زمره نام های افسانه ای والیبال جهان به شمار می روند. اما هیچ یک از این ۳ نفر پرافتخارترین والیبالیست دنیا نیستند و یک لیبرو افسانه ای و مشهور بیش از هر والیبالیست دیگری افتخار کسب کرده و در صدر فهرست دنیای توپ و تور قرار دارد.

سرجیو سانتوس

سرجیو سانتوس؛ همان لیبروی معروف که همه می خواهند مثل او باشند. او به قدری چابک و مطمئن در زمین عمل می کند که بازی در مقابل او شاید برای هر اسپکری یک کابوس باشد. مرد ۴۱ ساله برزیلی ها ۴،۳ سال پیش خداحافظی کرد اما جایگزین او به حدی ضعیف بود که برناردو رزنده نامدار مجبور شد که در ۳۹ سالگی این ۱۸۴ سانتی را بازگرداند تا بتواند برزیل پرافتخار را همچنان در کورس با رقبا نگه دارد.

سرجیو بخوبی جواب اعتماد سرمربی را داد و ثابت کرد هنوز هم با این که ۴۰ سال سن دارد از خیلی ها بهتر است و حتی می تواند برترین بازیکن المپیک نیز باشد. بله، درست خواندید؛ سرجیو از سوی کارشناسان رسمی مسابقات MVP یا موثرترین بازیکن المپیک ریو نام گرفت تا علاوه بر کسب نشان طلا، یک عنوان شخصی خیلی ارزشمند را نیز به نام خود ثبت کند.

سرجیو سانتوس

وی تابحال ۴ بار در المپیک ها به عنوان مرد شماره ۱۰ برزیلی ها در زمین ۹*۹ والیبال حضور داشته و از عوامل کسب ۴ مدال (۲ طلا و ۲ نقره) برای کشورش بوده است. همین مدال ها باعث شد که سرجیو در نهایت از “جیبا”ی افسانه ای سبقت بگیرد و به تنهایی پرافتخارترین والیبالیست تاریخ شود.

بدون نظر

ورود