چگونه کیفیت زندگی خود را ارتقا دهیم ؟

با 25 دقیقه فعالیت روتین صبحگاهی, زندگی خود را تغییر دهید

چگونه کیفیت زندگی خود را ارتقا دهیم ؟

 بسیاری از ما شب به رختخواب می رویم با این هدف که صبح روز بعد, زمان کافی برای انجام کارهای روزمره خود را داریم اما بعد از نگاه کردن، سریال مورد علاقه مان و یا سپری کردن شب با دوستانمان، ساعتی که برای بیدار شدن از خواب، تنظیم کرده بودیم، بیشتر و بیشتر برایمان آزار دهنده می شود و  بالاخره در آخرین زمان ممکن برای بیدار شدن، با سرعت از جا بر می خیزیم و حتی گاهی بدون آنکه فرصت مسواک زدن را بیابیم، از خانه خارج می شویم، چه برسد به برنامه هایی که شب گذشته و پیش از خوابیدن برای انجام آنها نقشه کشیده بودیم.

647287_354-w900-h600

یک شروع آشفته صبحگاهی ، در کنار احساس گناه از عدم انجام اهدافی که بنا بوده آنها را انجام دهیم، کل روز ما را خراب می کند و می تواند بر نحوه انجام کار آن روزمان، افکار و نوع  برخوردهایمان با دیگران، تاثیر منفی بگذارد. اما یک شروع خوب و آرام روزانه ،می تواند، اطمینان بیشتری به شما برای به انجام رسانیدن کارهایتان و ثمربخش بودن آنها را در طول آن روز بدهد. در واقع شروع یک روز خوب، کوک خوبی برای بقیه روز است و داشتن روزهای خوب، زندگی بهتر را برای شما به همراه خواهد آورد.  

 آنچه شما در ابتدای روز انجام می دهید می تواند مانع از خستگی ذهنی شما در طول روز شود. وقتی شروع روز شما تغییر زیادی را به دنبال نداشته باشد، انرژی بیشری برای گرفتن تصمیم های بزرگ تر خواهید داشت. شاید این یکی از دلایل بدنام شدن مارک زاکربی صاحب فیسبوک باشد که هر روز همان لباس روز قبل خود را می پوشد. در اینجا به بررسی چند راهکار مفید برای شروع یک روز خوب که می تواند زندگی شما را تغییر دهد, می پردازیم:

۱-نوشیدن لیمو و آب گرم

لیمو و آب گرم، یک نوشیدنی طبیعی و انرژی زاست که به بدن آبرسانی و اکسیژن رسانی می کند. آهن, مگنزیمف کلسیم، پتاسیم و فیبر  دارد. با نوشیدن این ترکیب در ابتدای صبح، به بدن تان آبرسانی می کنید و این به شما احساس طراوت و حیات دوباره برای کل روز را می دهد. این ترکیب را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیش از صرف صبحانه نوش جان کنید تا بتوانید از اثرات مفید آن از جمله, کاهش وزن ، هضم آسان تر, بهتر شدن پوست ، رفع عفونت و مضاعف شدن انرژی تان بهرمند شوید.

۲-بدنتان را حرکت دهید

ده دقیقه از زمان صبح را به کشیدن عضلات بدن اختصاص دهید تا ماهیچه های سفت شده بدن، شل شوند. ابتدا شانه ها را به عقب و به جلو چرخش دهید تا قفسه سینه تان گشوده شود و قسمت فوقانی بدن تان از خواب بیدار شود. سپس بازوهایتان را به سمت بالا بکشید و به سمت طرفین بدن تان متمایل شوید. به جلو خم شوید و تلاش کنید, انگشت پاهایتان را لمس کنید, این کار سبب می شود, عضلات پشت شما رها و کشیده شوند. در انتها روی زانوهایتان خم شوید و روی پاشنه پاهایتان مانند وضعیت نسشتن کودک بنشینید. این تمرینات آسان و راحت, بدن شما را نرم کرده, جریان خون را به حرکت  در می آورد و باعث اکسیژن رسانی به مغز می شود.

۳-تمرکز کنید

تمرکز کردن ممکن است ترسناک به نظر برسد, اما می تواند همان چیزی باشد که شما  می خواهید. برای انجام این کار، جای ساکتی را که بتوانید در آنجا تمرکز کنید انتخاب کنید, در موقعیت راحتی بنشینید, مثلا بر روی یک بالش یا اینکه به دیوار تکیه دهید. تنفس کنید و روی نفس کشیدن تان متمرکز شوید و  به خودتان ۱۰ دقیقه زمان برای فکر کردن بدهید. این زمان را برای متصل شدن به خودتان  به کار گیرید و سعی کنید پیش از شروع فعالیت های روزانه تان, میان جسم ، افکار  و احساس تان تعادل برقرار کنید. مدیتیشن به شما کمک می کند، استرس و اضطراب از وجودتان دور شده و  باعث می شود که بتوانید از روزتان لذت بیشتری برده، آرام و شاد باشید.

۴- اهداف تان را یادداشت کنید

کمی به خودتان زمان بدهید و روی انرژی تان تمرکز کنید که می خواهید امروز چگونه باشید و چه کارهایی را انجام دهید. آیا کاری وجود دارد که مایل به انجام  دادن آن باشید؟ عادتی وجود دارد که بخواهید آن را ترک کنید و یا کیفیتی در شخصیت شما وجود دارد که بخواهید، آن را ارتقا دهید؟ این کار می تواند گاهی حتی در حد نوشتن یک جمله باشد که در طول روز می توانید به آن متمرکز شوید.  مشخص کردن اهداف روزانه می تواند شما را برای رسیدن به شادی و محقق کردن ایده هایتان نزدیک کند, این در حالی است که این کار می تواند درک بهتری از ارزش، اهداف و آمال تان، برای تان فراهم آورد.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود