انتشار ویدئویی هولناک از یک جنایت؛ تربیت کودک-تروریست در مکتب تکفیری [تماشا کنید]

آیا آنچه داعش «بچه شیرهای خلافت بغدادی» می نامد، نسل آینده تروریست های افراطی خواهند بود؟

انتشار ویدئویی هولناک از یک جنایت؛ تربیت کودک-تروریست در مکتب تکفیری [تماشا کنید]

دیروز گروه تکفیری داعش ویدئویی تکان دهنده منتشر کرد که در آن چهار کودک ۱۰ تا ۱۴ ساله زندانیان داعش را با سلاح کمری اعدام می کنند. آنچه بیش از همه در این ویدئوی نگران کننده به چشم می آید، حضور پسر بچه ای بریتانیایی الاصل با نام جدید “ابو عبدالله البریتانی”است.

اگرچه هنوز هویت واقعی این کودک بریتانیایی مشخص نیست اما اسم مستعاری که برای او انتخاب شده است، نام دیگر بریتانیایی جهادی (اسد عثمان البریتانی) را در اذهان متبادر می سازد. جنگجویی ۲۵ ساله که نزدیک به یک سال پیش در سوریه کشته شد.

آموزش نظامی به کودکان زیر ۱۵ سال درست از زمان اعلام موجودیت گروه تکفیری داعش در عراق و سوریه در سال ۲۰۱۴ آغاز شد. کودکانی که لباس شبه نظامیان داعش را بر تن می کنند و تحت سخت ترین آموزش های نظامی-تروریستی همچون گروگان گیری، اعدام، تک تیراندازی، کمین و … قرار می گرفتند.

روزنامه سان چاپ انگلیس با انتشار گزارشی درباره این ویدئو ضمن ابراز نگرانی شدید از گسترش تفکر افراطی-تکفیری در غرب ، نوشت: داعش درصدد جذب نیروهای غربی با هدف مشروعیت زایی برای فعالیت های خود است.

سان با اشاره به ویدئوی جولای سال گذشته که در آن چند کودک داعشی، ۲۵ سرباز سوریه ای را اعدام کردند، می نویسد: این اما نخستین باری است که داعش، از کودکی غربی برای اعدام زندانیان خود استفاه می کند.

هشدار: ویدیو حاوی تصاویر ناخوشایند و خشونت آمیز است.

در این ویدئوی ۹ دقیقه ای که تصاویری از مناطق تحت اشغال داعش، غیرنظامیان کشته شده بر اثر حمله های هوایی و تهدید رهبرای جهانی از جمله باراک اوباما در آن دیده می شود، چهار کودک دیگر حضور دارند که بنظر می رسد ملیت هایی مصری، کرد، تونسی و ازبک داشته باشند.

فیلیپ هموند، وزیر امور خارجه بریتانیا ژانویه سال گذشته ضمن اعتراف به رسوخ ایدئولوژی ستیزه جویان افراطی به داخل مرزهای بریتانیا، تاکید کرد: تنها در سال گذشته نزدیک به ۱۵۰۰ بریتانیایی در تلاش برای پیوستن به داعش و یا دیگر گروهای تروریستی در سوریه بودند.

سان در ادامه گزارش خود می نویسد: دست کم ۵۰ کودک بریتانیایی در مناطق تحت کنترل داعش زندگی می کنند و بنظر می رسد با شست و شوی مغزی و آموزش های ویژه، در کنار کودکانی از دیگر کشورها، نسل آینده تروریست ها و بمب گذاران انتحاری را شکل خواهند داد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود