باشگاه انرژی مثبت: قانون جذب چیست؟

حقیقت زندگی را با قدرت ذهن بسازید و هدایت کنید

باشگاه انرژی مثبت: قانون جذب چیست؟

قانون جذب یا همان قانون راز، این روزها خیلی در فضای مجازی و بین طرفداران انرژی مثبت، خاطر خواه دارد. قانون جذب چیست و چه تاثیری در زندگی ما و توسعه سبک زندگی مردمان روزگار ما دارد؟ این موضوع عنوان گفتار امروز سرویس سبک زندگی روزیاتو را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

خیلی ساده است! قانون جذب می گوید هر چه فکر میکنیم از خوب و بد، همان را با کم و زیاد دریافت می کنیم. خیلی پیچیده نیست. نیاز به اخذ مدرک دکترای فلسفه از دانشگاه هاروارد نیست که این قضیه را درک کنیم و در زندگی به کار ببندیم و آدم معروف و مشهور یا خلافکار زبر دست شویم! قانون جذب، قرن ها مورد توجه بشر بوده، اما در اواخر قرن بیستم، با توسعه فناوری، بیش تر مورد نظر و در کانون توجه قرار گرفت. ان چه مسلم است، حقیقت زندگی را می توان با افکار و جذب تفکرات خوب، به طور اساسی ساخت و هدایت کرد. این راز قانون جذب هست.

سایتهای زیادی درباره قانون جذب مانند the law of attraction فعال هستند و در سال های اخیر نیز تعداد آن ها افزایش یافته است. برخی ها، عادت ها و شیوه هایی برای پرورش بهتر مغز جهت جذب انرژی مثبت را ارائه می کنند. خیلی ها از تفکر مثبت می هراسند، چرا که فکر می کنند، چیزهای منفی اطرافشان، چنین فرصتی به آن ها نمی دهد. روان شناسان به این افراد توصیه می کنند که لیستی از تصورات منفی و نگرانی هایی که در کوتاه مدت و بلند مدت با آن رو به رو هستید، آماده کنید. روش هایی برای فرار و دوری و خنثی کردن این تصورات و نگرانی ها درست کنید. در بلند مدت در خواهید یافت که برخی از این تصورات منفی و نگرانی ها، خیلی بی جا بوده. اما مانعی در جذب انرژی مثبت برای شما بوده است.

Molecular Thoughts

تفکر مثبت و مثبت اندیشی، تاثیر زیادی بر رفتار آدمی و عملکرد او دارد. مثبت اندیشی، الزامی شادی آور نیست، اما منفی بافی، قطعا عاملی بازدارنده برای شاد بودن و شاد زیستن هست. تفکر مثبت و انرژی مثبت بودن، روشی فرصت آفرین برای خود و دیگران است که در مختصات مثبت اندیشی، انرژی های مثبت را جذب کرده و برای تعالی خود و جامعه بکوشند. امکان پذیر نیست کسی که تفکر منفی و مخرب محیط زیست دارد، در نقش یک مدیر کاریزماتیک ظاهر شده و برای توسعه مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) در فضای سازمان یادگیرنده (LEARNING ORGANIZATION) بکوشد. امکان پذیر نیست که شما، حامی حیوانات نباشید و با نگاه منفی به این موجودات خلقت نگاه کنید، آن وقت بزرگ ترین مراکز حمایت از حیوانات، از شما به عنوان تئوریسین و خیر و مدیر و راهبر، یاد کرده و استفاده کنند. از این دست مثال ها زیاد است. در واقع همه این نوع نمونه ها به ما یادآوری می کند که ما همانی هستیم که فکر می کنیم و بر طبق همان فکر و شیوه اندیشیدن، عمل می کنیم.

در ادبیات کهن شیرین پارسی هم هست که ای برادر، تو همه اندیشه ای. مابقی خود استخوان ریشه ای. این قضیه، اهمیت و مرجعیت و مقام تفکر را در زیست و زندگانی انسان در جامعه نشان می دهد و تببین می کند. هر اندازه بتوان، فکر را باز تر، روشن تر، غیر متعصبانه تر و آگاهانه تر هدایت و پرورش داد، در واقع کوشش کرده ایم تا زندگی راحت تر، مسالمت آمیز تر و موثری را برای خود و جامعه فراهم کنیم.

فرصت آفرینی با تفکر مثبت

TheSecretLogo

تفکر مثبت، فرصت مثبت اندیشی را به دیگران می دهد و این فرصت،  ظرفیت های مختلفی را در جامعه ایجاد می کند. بنابراین، اهمیت مثبت اندیشی و انرژی مثبت بودن، یکی از کارکردهای اساسی یک جامعه پیش رو و کم استرس به نظر می رسد. قانون جذب یا LAW OF ATTRACTION، در واقع به همین مساله اشاره می کند. ناگفته پیداست که ما با تفکر مثبت خود، می توانیم چیزهای مثبت بیش تری را جذب کنیم و اتفاقات خیلی خوب به سمت ما روانه می شود. تفکر مثبت، سبب می شود که چیزهای خوب را بخواهیم و بر روی آن ها، خوب تمرکز کنیم.

قانون جذب، که اخیرا با عنوان مستند راز (The SECRET) نیز بسیار پر مخاطب شد و کتاب های زیادی از آن نیز در دنیا به خصوص در ایران در این عرصه چاپ و منتشر شد، به یک قانون ساده، اما خیلی مهم اشاره می کند. هر آن چه فکر کنیم، در واقع جذب می کنیم. اگر چه این قانون همه گیر و از نظر علمی ۱۰۰ درصد اثبات شده نیست، اما باور عمومی و عرف نیز بر همین اساس هست که ذهن خلاق و مثبت، چیزهای مثبت را جذب و هر عامل منفی و بازدارنده را دفع می کند. جذب موارد مثبت، از هر نوع و قسمی که باشد، در مثبت اندیشی تاثیر زیاد دارد و این قضیه، شاد زیستن را معمولا در پی خواهد داشت.

اگر دانستن این قانون به ظاهر ساده، به این معنا نیست که به راحتی میتوان آن را در زندگی پیاده کرد و انتظار داشت در مدت کوتاهی، به موفقیت ها و خواسته های مورد نظر دست یافت. برای هر کاری ، تلاش و ممارست همراه با آگاهی نیاز داریم و برای رسیدن به هر موفقیت و هر جذبی، باید صبورانه و مشتاقانه تلاش کرد. قانون جذب هم مانند قانون رانندگی هست. همه می دانند به قانون باید احترام گذاشت و شیوه رانندگی اصولی چطور هست. اما آیا، همین موارد برای تبدیل شدن به یک راننده خوب، حرفه ای، قانون مدار و کم تخلف، کفایت می کند، قطعا خیر.

راننده خوب بودن آسان است؟

So many Thoughts

برای راننده خوب شدن، باید علاوه بر آن که خوب رانندگی کرد، رانندگی کردن خوب را از دیگران هم آموخت. کنار دست رانندگان با تجربه در جاده ها و مسیرهای مختلف نشست و از تجارب و عقاید خوب ان ها استفاده کرد و در فرآیند رانندگی به کار برد. این تفکر مثبت و ارزشمند، زمینه راننده خوب شدن را فراهم می کند. پس، اگر قصد دارید قانون جذب، عاملی برای موفقی بیش تر شما و تفکر مثبت و تولید انرژی مثبت در شما بشود، باید سعی کنید،ارتباط و تعامل بی تعصب خود را با افراد موفق، شاد و انرژی مثبت افزایش دهید.

قانون جذب، فقط به معنی خواست مثبت و دعا کردن و انتظار اتفاق و معجزه ای بزرگ نیست. این اشتباهی هست که شاید خیلی ها مرتکب آن بشوند. بسیارند افرادی که کتاب های زیادی درباره قانون جذب، راز شاد زیستن، انرژی مثبت و مسائلی از این دست مطالعه کرده، اما همچنان انتظار قابل ملاحظه ای در زندگی خود مشاهده نمی کنند. مشکل کجاست؟ خوب، قانون جذب، قرصی نیست که باید به تعداد خاص در زمان خاص مصرف کرد و در بازه زمانی کوتاه، انتظار نتایج شکرف از ان داشت. خیر. چنین برداشتی غلط هست.

کسی که آرزو دارد شاعر خیلی خوبی شود، فقط آرزوی شاعر بودن و تفکر شاعری و حتی استعداد نبوغ شاعری هم برای شاعر شدن موفق و شهرت او، کفایت نمی کند. حتی این ها، شرط لازم هم برای شاعر مشهور شدن نیست، چه برسد به شرط کافی! برای شاعر خوب شدن، باید زیاد کتاب شعر خواند، ان هم کتاب شعر خوب. کتاب شعر خوب را باید از اساتید شعر و ادبیات پرس و جو کرد. باید تفکر شاعری و شاعر مسلکی را در ذهن و عمل خود توسعه داد. باید شعر زیاد حفظ کرد و تحلیل کرد. باید مرتب شعر گفت و نقد کرد و نقد شنید. باید نام نیک بزرگان شعر و ادب را به نیکی یاد کرد و از تجارب ان ها بهره برد. باید تلاش کرد و تلاش کرد و مطالعه کرد.

احتمالا اگر فردی برای شاعر شدن، چینین مسلکی را دنبال کند، در راستای قانون جذب عمل کرده  همه سلول هایش برای شاعر موفق شدن، تلاش می کند و احتمال زیاد آن هست که سیگنال های کیهانی انرژی مثبت نیز، با اون همراهی کند و مسیر را همراه و هموار کند.

قانون جذب مانند قانون جاذبه زمین

Earth-energy-w9999

قانون جذب هم عین قانون جاذبه زمین، همیشه کار میکند. فرقش با قانون جاذبه آن هست که قانون جاذبه را می توان با اعداد و فرمول های فیزیک، اثبات کرد و در زندگی ناسوتی خود درک کرد، اما در واقع، قانون جذب، ماهیتی ناملوس یا به قول زعمای مدیریت ، دارایی ناملوس (intangible asset) است. یعنی ما به طور فیزیکی آن را درک نمی کنیم، مانند در اختیار داشتن ساعتی بر مچ دست مان. اما، تلاش برای شاعر شدن، شاید ما را در راستای قانون جذب، در کشور خود و دنیا معروف نکند، اما تفکر مثبت، ادبیات فاخر و عالمانه و خلاقانه فکر کردن را در ذهن ما پرورش می دهد که عاملی فرصت آفرین برای موفقیت هایی بزرگ است. شاید، بزرگ تر از یک شاعر معروف شدن. این دستاورد قانون جذب هست.

ناگفته پیداست که اگر قانون جاذبه زمین ۹.۸ متر بر مجذور ثانیه نبود، نمی توانستیم روی زمین راه برویم و بخوابیم و . . . . در فضا مانند فضانوردها معلق می شدیم و می بایست برای وضعیت معلق و شناور بودن در فضا، فکری می کردیم و خودمان را با آن شرایط وفق می دادیم. پس، حالا که شتاب جاذبه ما رو با حدود ۱۰ متر بر ثانیه به سمت خود می کشاند، باید برای همراهی با این شرایط، فکر کرد و خود و زندگی را با این شرایط تطبیق داد. قانون جاذبه، در خانه یا مدرسه یا وزارتخانه یا پیش فلان دوست، تفاوتی ندارد. قانون جاذبه، قانون جااذبه هست. مگر این که به فضای بیرون جو بروید که ان وقت، اثرش کم تر می شود.

در واقع، همین موضوع برای قانون جذب نیز حکمفرماست. قانون جذب، همیشه اجرایی هست و در همه جا مانند قانون جاذبه، عملکرد واحدی دارد. اما انسان ها به دلیل غیر ملموس بودن آن، فکر می کنند برای آن ها کارایی ندارد. بعضی ها به طور کلی قانون جذب را انکار می کنند و معتقدند چنین تصوری از اساس نادرست هست و خیلی چیزها،شانس و اتفاقی بدست می آید و تمرکز مثبت و مثبت اندیشی و جذب انرژی های مثبت در این مسیر، تا حد زیادی تاثیر گذار نیست.

اما بررسی موفقیت خیلی از مخترعین و مکتشفین نشان می دهدکه ان ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم، در راستای قانون جذب حرکت می کردند. قانون جذب را نباید خیلی پیچیده و عجیب و غریب کرد. همان طور که قانون جاذبه، خیلی ساده و فراگیر و اجرایی هست، قانون جذب نیز همین وضعیت را دارد. اما قابل اندازه گیری نیست و فرمول فیزیک و شیمی و ریاضی ندارد چون ماهیتی متفاوت با قانون های رقومی دارد. قرار نیست همه قوانین شناخته شده یا ناشناخته خلقت را با عدد و رقم و فرمول توضیح داد و بیان نمود. مثل قانون مهربونی. آیا قانون مهربانی، با عدد و فرمول شناخته می شود و یاد میگیریم؟ قطعا خیر. قانون جذب نیز، چنین ماهیت و مختصاتی دارد.

خب چه کنیم؟

growth

سوال قشنگی است. برای اجرای بهتر قانون جذب چه کنیم؟ صدها کتاب و فیلم و مستند برای پاسخ به این پرسش به ظاهر ساده، تولید  و منتشر شده است. ان چه مشخص هست، ما باید به تعریف ساده قانون جذب بازگردیم. اگر مثبت میخواهیم جذب کنیم، باید مثبت فکر کنیم. مثبت اندیشی یعنی دوری از چیزهای منفی. هر چیزی که مانعی برای کسب چیزهای مثبت و موثر هست را باید از آن دوری کنیم. اگر اعتیاد به شبکه های اجتماعی هست، اگر اعتیاد به اینترنت بازی هست، اگر اعتیاد به سلفی بازی هست، اگر رفتارهای ناهنجار فردی و اجتماعی هست،اگر رفتارهای مخرب زیست محیطی هست و . . هر چی که هست. هر چی که سبب بروز اتفاقات منفی و تصاویر بد در ذهن ما می شود، باید از ذهن ما کنار رود. دور شود و پدافندی درست کنیم برای برخورد با آن.

۱- ما هیچ مسئولیتی نداریم که صبح تا شب خبرهای ناگوار رسانه های مجازی و غیر مجازی را ناخواسته گوش کنیم و بخوانیم.

۲- از در معرض قرار گرفتن گوش خود با اخبار ناگوار و حوادث که تاثیری در زندگی شما ندارد، پر هیز کنید.

۳- کاهش اعتیاد به اینترنت و شبکه های اجتماعی، سبب می شود تا شما ناخواسته در معرض خبرهای بد و انرژی منفی نباشید و قانون جذب در شما بیش از دیگران، موثر باشد.

۴- ذهن ما و فکر ما و مغز ما، دوست دارد از هر چیز، تصور و تصویری مادی داشته باشد تا باور کند و ان را پرورش دهد. جملات مثبت و انرژی بخش، تجربه های خوب، نمادهای زیبا و شادی آفرین و اشتیاق آور را همواره روبروی دیدگان خود داشته باشید. بعضی از جملاات، کاریزماتیک و راهگشای فکر خلاق و مثبت اندیش است که باید به آن توجه داشت.

۵- تعامل با آدم های مثبت و موفق، یکی از ارکان اجرای موفق قانون جذب هست که توجه به آن را در طول هفته در نظر داشته باشید.

۶- آرزوها، خواسته ها و ان چه میخواهید بدست اوردید را مکتوب کنید. اگر ۱ میلیارد تومان پول می خواهید ظرف ۱۰ سال آینده، ان را در برگی بنویسید:

من، در تاریخ اول فروردین ۱۴۰۵ شمسی، ۱ میلیارد تومان پول بدست خواهم آورد

خوب، اکنون برای رسیدن به این آرمان، باید راه های رسیدن را نیز ترسیم و تشریح کنید تا برنامه شما در این ۱۲۰ماه مشخص شود. برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شما برای رسیدن به این آرمان را مشخص کنید و از مشاوره، متخصصان استفاده کنید. برنامه های کوتاه مدت شما، باید در راستای برنامه های بلند مدت باشد. هر عاملی که سبب می شود شما را در این ۱۲۰ ماه از این فرصت دور کند، مشخص و مکتوب کنید. هر روز صبح از خواب بلند می شوید، با امید به پروردگار، برای نیل به این آرزوها تلاش کنید و فکر خود را روی آن ها متمرکز کنید و راه های عملیاتی را مرتب مرور کنید. قانون جذب به ما یاد می دهد که انرژی منفی را دور بریزیم و نا امیدی را کنار بگذاریم. بورس، کسب و کار، تولید، صادرات، واردات در عرصه های مختلف، ده ها هزار راه و روش عالمانه و آگاهانه را برای ثروت اندوزی مشروع و مولد را برای فردی که می خواهد ظرف ۱۰ سال، ۱ میلیارد تومان کسب کند، در اختیار دارد.

با آموزش و مشورت و تلاش آگاهانه، ناممکن ها ممکن است، چه برسد به ثروت اندوزی.

مثبت باشیم و مثبت فکر کنیم.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • پویا تیر ۲۰, ۱۳۹۵

    متاسفانه تا اونوقت دیگه یک میلیارد از ارزش میافته 😐

  • عامروفسکی تیر ۲۰, ۱۳۹۵

    هرگز نتونستم با این مطالب ارتباط برقرار کنم،‌همش سعی میکنم عملیش کنما اما خب نمیشه به هرچی فکر میکنم معیوبش بهم میرسه