بر کیفیت کارتان در ساعات تعیین شده تمرکز کنید نه مدت آن

ساعات بیشتر کارکردن، ضرورتا به معنی تولید بیشتر نیست

بر کیفیت کارتان در ساعات تعیین شده تمرکز کنید نه مدت آن

 اگر ساعت کاری که برایتان تعیین شده، همان ساعت رایج کاری ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر است و شما همواره کارهای ناتمامی دارید که در آن مدت به پایان نرسانیده اید، می خواهید چه کار کنید، ساعات بیشتری را در محل کارتان بمانید تا کارهای ناتمام را به اتمام برسانید؟  البته راه های بهتری همچون استفاده مفید از ساعت هایی که در آن مشغول کار هستید نیز وجود دارد. درواقع بهترین راه، بالاتر بردن کیفیت کاری است که مشغول انجام آن هستید.

بنجامین پی. هاردی (Benjamin P. Hardy) در این مورد می گوید، بیشتر افرادی که به اصطلاح ۸ ساعت در روز کار می کنند، در حقیقت عین آن ۸ ساعت را کار مفید نمی کنند بلکه گشتی هم در صفحات فیس بوک شان می زنند، با همکاران شان در حین کار، مکالمه هایی دارند که حواس شان را از کار کردن پرت می کند و به جای داشتن لحظاتی کوتاه برای صرف چای یا قهوه، مدت طولانی تری را صرف می کنند.

پیش از آنکه برای زندگی خود مجددا برنامه ریزی کنید و در ذهن تان اضافه کردن ساعاتی را به ساعت معمول بپرورانید، بهتر است بر ساعاتی تمرکز کنید که در محل کارتان سپری می کنید.

اگر فرد نتیجه گرایی هستید، بیش از آنکه بر محور “مشغول و پرکار بودن” تمرکز کنید، ۱۰۰ درصد به زمان هایی که قرار است در آن مدت کار کنید تمرکز داشته باشید و همین کار را نیز برای زمان هایی که در آن بنا نیست کار کنید، اختصاص دهید. چرا باید همیشه چیزی در این میان تعادل نداشته باشد و نیمه کاره انجام شود؟ اگر قرار است کنید، پس واقعا کار کنید.

محققان بر این باورند که برای گرفتن بهترین نتیجه از این جریان، کوتاهتر اما مفیدتر و باکیفیت تر کار کردن، بسیار موثر است.

معنی این کار کاملا واضح و مشخص است: به دنبال کار فشرده تر، استراحت و آسودگی بیشتری هم وجود دارد.

پیش از این همه به خوبی بر شما آشکار بود که ساعات بیشتر کارکردن، ضرورتا به معنی تولید بیشتر نیست. اگرچه که اگر از ساعات مقرر کاری تان به خوبی و مفید استفاده کنید، حتی خواهید توانست که زمان هایی برای استراحت هم بیابید. اما برعکس اگر سری به فیس بوک بزنید و در این سایت و آن سایت سرک بکشید، این اتفاق برای تان نخواهد افتاد.

البته باید گفت که این راهکار برای همه افراد کارآمد نیست اما اگر برای زندگی تان برنامه ریزی داشته باشید و کمی هم مصمم به ایجاد تغییرات مفید باشید، این راهکار برای شما نیز مفید خواهد بود.

منبع: lifehacker
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود