ناکامی پس از ۶۰ سال

مجازات در انتظار برادران زیلینسکی

ناکامی پس از ۶۰ سال

لهستان یکی از قدرت های مهم وزنه برداری محسوب می شود. کشوری که با وزنه برداران تنومند و قدرقدرت خود همیشه سهم ویژه ای از سبد مدال های المپیک داشته و سهمی ثابت در میان مدال آوران المپیک برای خود دست و پا کرده اما در ریو این سبد خالی بود و سهمی وجود نداشت تا یک اتفاق عجیب و کم نظیر رخ دهد.

وزنه‌برداران لهستانی برای اولین بار پس از ۶۰ سال از رسیدن به هرگونه مدالی در المپیک باز ماندند. اعضای تیم ملی وزنه‌بردار لهستان با توجه به مثبت اعلام شدن تست دوپینگ دو امید مدال‌آوری‌شان در دسته ۹۴ کیلوگرم متشکل از برادران آدریان و توماش زیلیسنکی دچار از هم پاشیدگی شد و سایر وزنه‌برداران این کشور هم نتوانستند در برزیل به توفیقی دست پیدا کنند.

لهستان پس از المپیک ۱۹۵۶ ملبورن برای اولین بار در المپیک از رسیدن به‌هرگونه مدالی محروم شد. دوپینگ و اخراج برادران زیلینسکی در ریو باعث شد تا فدراسیون وزنه‌برداری لهستان با خطر محرومیت ۴ ساله از سوی فدراسیون جهانی مواجه شود.

وزیر ورزش لهستان نیز با متقلب خواندن برادران زیلینسکی که دارای سابقه کسب مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن و قهرمانی اروپا بودند از جریمه سنگین آنها خبر داد. لهستانی ها عامل اصلی بی مدالی خود در وزنه برداری را برادران زیلینسکی می دانند و از همین رو به نظر می رسد که مجازاتی سخت در انتظار این دو برادر دوپینگی باشد.

بدون نظر

ورود