جوخه انتحار اتمی؛ خط و نشان جدید کره شمالی برای همسایه جنوبی

کره شمالی جوخه ای از پیاده نظام انتحاری آموزش می دهد که کوله پشتی های مجهر به بمب اتمی حمل می کنند

جوخه انتحار اتمی؛ خط و نشان جدید کره شمالی برای همسایه جنوبی

کره شمالی امروز اعلام کرد در حال آموزش گروهی از پیاده نظامان است که در صورت وقوع جنگ بتوانند بمب های هسته ای را از طریق کوله پشتی به کره جنوبی رسانده و در آنجا منفجر کنند.

یک منبع آگاه در پیونگ یانگ در گفتگو با رادیو آزاد آسیا با اعلام این خبر تصریح کرد: ارتش کره شمالی از تمامی سربازان این کشور خواسته در صورت وقوع جنگ در منطقه و نیاز، هر یک به منزله یک “زرادخانه هسته ای” عمل کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا نحوه عمل این پیاده نظامان جدید در کره شمالی همانند واحدهای انتحاری کامیکازه ژاپن است که در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم به ناوهای آمریکایی در آب های این کشور حمله می‌کردند یا خیر.

برخی کارشناسان نظامی بر این باورند این اقدام ارتش کره شمالی در واکنش به رزمایش اخیر مشترک آمریکا و کره جنوبی در آب‌های شبه جزیره کره بوده است. رزمایشی که  بیش از ۵۰ هزار نیرو از کره جنوبی و ۲۵ هزار پرسنل آمریکایی در  آن شرکت دارند.

این منبع آگاه همچنین اضافه کرد: به سربازان کره شمالی گفته می‌شود که ناوهای هواپیمابر حتی در صورت منفجر شدن کوله پشتی‌های هسته‌ای در فاصله زیاد نیز غرق خواهند شد.

106674537-exercises-nk-NEWS-medium_trans++FpD80NKTcqAzQqPjMGntoDNjsXzefZnb5dP44TGimXc

در جریان رژه نظامی اکتبر سال جاری میلادی نیز که به بهانه ای ۷۰ امین سالگرد تاسیس حزب کارگران کره شمالی برگزار شد؛ دسته ای ویژه از پیاده نظام با به همراه داشتن کوله پشتی هایی با علامت خطر اتمی در میدان کیم ایل سونگ دیده شدند.

پیش‌تر از این در سال ۲۰۱۳ نیز پیاده نظام‌هایی که کوله پشتی هایی مشابه حمل می‌کردند در رزمایش نظامی مشاهده گشته اند.

منبع: Telegraph
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • آرش شهریور ۱۰, ۱۳۹۵

    رهبر کره شمالی رو باید گرفت و همچون قزافی با فرو کردن جسمی زخیم به استقبال دنیایی دیگر جهت حسابرسی احتمالی فرستاد