خوردن نودل های آتشین هوش را از سر یک یوتوبر پراند [تماشا کنید]

رشته هایی که زبان شما را آتش می زنند

خوردن نودل های آتشین هوش را از سر یک یوتوبر پراند [تماشا کنید]

تا به حال با خود فکر کرده اید کدام خوراکی تندترین مزه را دارد؟ «نودل های مرگبار» به قدری تند بوده اند که آقای «بِن سامادیویریا» (Ben Sumadiwiria) بعد از خوردن آن برای مدتی شنوایی خود را از دست داده است.

این غذا که با نام «مُرده» نیز شناخته می شود، تند ترین خوراکی است که می توان در سراسر دنیا تهیه نمود. «نودل مرگبار» با استفاده از ۱۰۰ عدد فلفل «چشمِ پرنده» تهیه شده و رستورانی خیابانی در جاکارتای اندونزی آن را سرو می کند.

درآوردن کت و خوردن آب یخ هیچکدام نتوانسته به آقای سامادیویریا برای رهایی از تندی وحشتناک نودل ها کمک کند. چاشنی غذا به حدی زیاد بوده که شنوایی وی را نیز با مشکل مواجه نموده.

شاخصی به نام «Scoville» وجود دارد که میزان تندی فلفل ها توسط آن سنجیده می شود. در این شاخص، «نودل های مرگبار» عدد ۲۰ میلیون را به خود اختصاص داده اند، در حالی که تندترین فلفل جهان عدد ۱.۵۷ میلیون را در اختیار دارد.

مطمئنا این نودل ها تندترین خوراکی هایی هستند که می توان در سراسر دنیا پیدا نمود. در واقع شما مزه نودل ها را احساس نمی کنید، بلکه حرارت و تندی تنها احساسی هستند که به سراغ شما می آیند. هیچ کدام از غذاهای تند دیگر نمی توانند به پای «نودل های مرگبار» برسند.

جز اصلی فلفل های مورد استفاده در این غذا، «کَپسایسین» (capsaicin) نام دارد که عنصری محرک به شمار می رود. تندی بیش از حد آن ها می تواند به التهاب معده یا روده نیز منجر گردد. البته اگر «کَپسایسین» به اندازه مصرف شود، برای سلامتی مفید خواهد بود.

تحقیقی در سال ۱۹۶۸ میلادی ثابت نموده که اگر یک انسان ۶۸ کیلویی در یک وعده ۱.۳ کیلوگرم فلفل مصرف کند، با خطر مرگ مواجه خواهد بود. از شما دعوت می نماییم ویدیوی امتحان نمودن مزه نودل ها توسط آقای سامادیویریا همراه با واکنش های جالب وی را مشاهده نمایید.

منبع: independent
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود