شرکت «تایگر» نخستین جوهر تهیه شده از آلودگی هوا را معرفی کرد [تماشا کنید]

گاهی اوقات از آلودگی هوا هم می توان استفاده نمود

شرکت «تایگر» نخستین جوهر تهیه شده از آلودگی هوا را معرفی کرد [تماشا کنید]

تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که رنگ سیاه از چه طریقی ساخته می شود؟ راه های مختلفی مانند ترکیب رنگ ها با یکدیگر وجود دارند که می توان به وسیله آن ها رنگ مورد نظر را به دست آورد. اما شرکت «تایگر بیِر» (Tiger Beer) راه کاری جدید ارائه نموده: ساخت رنگ سیاه با استفاده از آلودگی هوا.

این کمپانی همراه با موسسه «مارسل سیدنی» (Marcel Sydney) و آزمایشگاه های دانشگاه MIT، نخستین خط تولید جوهر با استفاده از آلودگی هوا را به راه انداخته است. «تایگر بیِر» ۱۵۰ لیتر از این نوع جوهر را تهیه نموده و آن را در وسایلی مانند قلم، مارکر و اسپری به کار برده، بنابراین هنرمندان در زمینه های مختلف می توانند از جوهر جدید استفاده نمایند.

آسیا از جمله قاره هایی است که آلودگی هوا به شدت در آن مشاهده می شود. به همین دلیل شرکت سازنده تصمیم گرفته محصول خود را در اختیار چند نفر از هنرمندان خیابانی این منطقه قرار دهد و از آن ها خواسته تا با جوهر جدید به هنرنمایی بپردازند.

«می-لِنگ وانگ» (Mie-Leng Wong) مدیر برند های بین المللی شرکت در این رابطه اعلام نموده: “خیابان مکانی است که در آن خلاقیت و احساس متولد می شود. ما با استفاده از روحیه کار آفرینی و خلاقیت، جوهری با استفاده از آلودگی هوا ساخته و آن را در اختیار افراد هنرمند قرار داده ایم تا به وسیله آن شهر خود را رنگ آمیزی نمایند. اقداماتی از این دست هر چند کم به نظر می رسند، اما می توانند در مبارزه با آلودگی هوا نقش موثری داشته باشند.”

برای ساخت جوهر مشکی با استفاده از آلودگی هوا، «آنیرود شارما» (Anirudh Sharma) موسس آزمایشگاه های Graviky دانشگاه MIT همراه با تیم خود ابزارهایی به اگزوز وسایل نقلیه متصل نموده. ابزارها دوده و کربنی که قرار است وارد هوا شوند را گرفته و برای قابل استفاده شدن، آن را خالص سازی می نمایند.

air-ink-1-w600

این نخستین باری نیست که آلودگی هوا برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، اما این فناوری می تواند با متصل شدن به وسایل نقلیه بزرگتر مانند قایق ها و جرثقیل ها، نقشی موثر تر در کاهش آلودگی هوای شهر های آسیایی ایفا نماید. این محصول در حال حاضر قابل خرید نیست اما آزمایشگاه ها همراه با شرکت «تایگر بیِر» در تلاشند آن را به تولید انبوه برسانند.

منبع: adweek
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود