روند تحول کیک های عروسی در طول یکصد سال اخیر [تماشا کنید]

از کیک های ساده و سفید تا نمونه های رنگی و انتزاعی

روند تحول کیک های عروسی در طول یکصد سال اخیر [تماشا کنید]

هر فرهنگ، شهر یا کشوری، رسم و رسوم ویژه خود را برای برگزاری مراسم ازدواج دارد اما موردی که در میان تمامی آنها عمومیت یافته، کیک عروسی است.

این کیک از صد سال پیش تاکنون جزو ارکان اصلی مراسم یاد شده محسوب می شده و عروس و داماد نیز بنا به سلیقه خود نمونه مناسب جشنشان را انتخاب می کرده اند.

اما آیا محدودیت خاصی برای تهیه و تزئین شیرینی یاد شده وجود دارد؟ و اینکه آیا قالب اصلی چیدمان کیک در طول ادوار مختلف ثابت مانده یا خیر؟

در پاسخ به پرسش های بالا، باید گفت که ظاهر کیک ها در طول یکصد سال اخیر با تحولات بسیاری همراه بوده. به طور مثال، در سال ۱۹۱۶ میلادی، در عروسی ها از یک کیک ساده با دکور مینیمالیستی و گل های طبیعی استفاده می شده. اما با گذشت هر دهه، قطر و ارتفاع آنها افزایش می یافته است به گونه ای که در سال ۱۹۸۶ میلادی، کیک عروسی به صورت چندین طبقه تهیه و سرو می گشته.

با ورود به دهه ۹۰ میلادی، این شیرینی ها به تدریج زرق و برق های بیشتری به خود گرفته و رنگ ها و تزئیات متعددی در آنها به کار گرفته شد. این روند تا جایی پیش رفت که در سال ۲۰۰۶، شاهد رنگ های تیره تر و حتی اضافه شدن انواع کاپ کیک در اطراف این دسر بودیم و حتی شمایل تمثال های عروس و دامادی که در بخش بالایی کیک قرار داده می شدند نیز مدرن تر شده و شکل جدیدی به خود گرفتند.

استفاده دست و دلبازانه از رنگ های بیشتر و طرح های نوین تا جایی ادامه پیدا نمود که در سال جاری، کیک ها همانند یک اثر هنری مملو از رنگ و طرح های انتزاعی تهیه می گردند و دیگر از آن سفیدی و سادگی که صد سال پیش رایج بود، خبری نیست.

در ادامه می توانید عکس ها و ویدئوی سیر تحول کیک های عروسی را مشاهده نمایید. با روزیاتو همراه باشید.

 

1

2

3

4

6

7

8

منبع: designtaxi
بدون نظر

ورود