فصل فستیوال های سینمایی با آغاز جشنواره فیلم تورنتو کلید می خورد

14 فیلم جشنواره بین المللی تورنتو که صف رقیبان اسکار امسال را تکمیل خواهند کرد

فصل فستیوال های سینمایی با آغاز جشنواره فیلم تورنتو کلید می خورد

باورکنیم یا نه؛ باز هم فصل جوایز سینمایی در هالیوود فرا رسیده است و جشنواره بین المللی فیلم تورنتو موسوم به TIFF که از فردا با نمایش چند فیلم در بخش مسابقه آغاز بکار خواهد کرد، بی تردید یکی از مهمترین این فستیوال ها است.

به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر، امسال هم همچون سال های گذشته چندین و چند فیلم بسیار خوب تولید شده که می توانند رقابتی نزدیک را در اسکار شکل دهند. فیلم هایی که طی چند روز آینده در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به نمایش در خواهند آمد، حتما تنور این رقابت را گرم تر خواهند کرد.

اگر بدانیم که بهترین فیلم سال گذشته اسکار یعنی (Spotlight) برای نخستین بار در TIFF به نمایش درآمد، حتما اهمیت این جشنواره را بهتر درک خواهید کرد. امسال اما فهرست فیلم های خوب طولانی است و در این بین می توان تریلر علمی تخیلی “Arrival” با بازی اِمی اَدمز و موزیکال “La La Land” با هنرنمایی رایان گاسلینگ و اِما اِستون را در زمره پر امیدها دانست.

۱۴ فیلمی که قرار است در فستیوال بین المللی فیلم تورنتو به نمایش درآیند و احتمالا سرنوشت اسکار امسال را نیز مشخض کنند؛ بدین شرح است:

 

American Hone یا عسل آمریکایی (تاریخ پخش: ۹ مهر ماه)

maxresdefault

Sasha Lane که هنرپیشه ای تازه کار در هالیوود محسوب می شود، نمایشی خیره کننده در این فیلم دارد و بنظر بسیاری از منتقدین یکی از شانس های در دست گرفتن اسکار بهترین هنرپیشه زن خواهد بود. این فیلم روایت چند دختر جوان را نشان می دهد که پس از شرکت در یک مهمانی شبانه دچار دردسرهایی می شوند …

آندره آ آرنولد کارگردان این فیلم هم شانس حضور در بین نامزدهای جایزه بهترین کارگردانی اسکار را دارا است.

 

“Arrival” یا ورود (تاریخ پخش ۲۱ آبان)

arrival-release-date-november-11

یک سفینه فضایی به زمین می نشیند و از یک زبان شناس (با بازی امی ادمز) خواسته می شود تا مکالمات فضائیان را ترجمه کند. بسیاری از امی ادامز بعنوان یکی از بخت های اصلی جایزه بهترین هنرپیشه نقش اول زن اسکار یاد می کنند.

دنیس ویله نو کارگردان فیلم های تحسین شده “زندانیان” و “Sicario”  توانسته با این فیلم توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند.

 

The Birth of a nation یا تولد یک کشور (تاریخ پخش ۱۶ مهر)

the-birth-of-a-nation-release-date-october-7

فیلم جدید نِیت پاکر در مورد شورش بردگان با بازی نِت تِرنر اکثر جایزه های مهم فستیوال فیلم سان دَنس را درو کرد. تنها مانع بر سر درخشش این فیلم در اسکار امسال می تواند سر و صدای رسانه ای بر سر اتهام تجاوز به پارکر در سال ۱۹۹۹ باشد. (اتهامی که وی در نهایت از آن تبرئه شد)

اکنون سوال اصلی این است که آیا مخاطبان و داوران اسکار به این فیلم نیز به چشم آن اتهام نگاه خواهند کرد یا خیر؟ پارکر می تواند برای کارگردانی و ایفای نقش در تولد یک کشور نامزد اسکار شود.

 

Bleed for this یا برایش جان بده (تاریخ پخش: ۱۴ آبان)

bleed-for-this-release-date-november-4

فیلم های بوکس همواره مورد توجه رای دهندگان اسکار بوده است و این فیلم نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود، مایلز تِلِر (هنرپیشه مستعد فیلم Whiplash) در این فیلم بجای وینی پازینزا -قهرمان سابق بوکس جهان را بازی می کند که پس از یک سانحه رانندگی مرگبار، بازگشتی غیرمحتمل به رینگ داشت. تِلِر بی تردید برای این فیلم مدنظر اعضا آکادمی خواهد بود.

 

The Eagle Huntress یا شکارچی عقاب (تاریخ پخش: ۱۴ آبان)

the-eagle-huntress-release-date-october-28

این فیلم مستند داستان دختری ۱۳ ساله را روایت می کند که تلاش می نماید به اولین زن خانواده طی ۱۲ نسل گذشته تبدیل شود که توانسته عقاب شکار کند.

ترانه ای بسیار زیبا نیز در این فیلم وجود دارد.

شکارچی عقاب بی شک توجهات بسیاری را در بخش فیلم مستند به خود اختصاص خواهد داد.

 

Handmaiden یا پیش خدمت (تاریخ انتشار: ۳۰ مهر)

MV5BZTdhN2U5NDYtYjY3OC00MDE3LWE3ZjctNDM0MWMyMzQyOWNjXkEyXkFqcGdeQXVyNDk4OTYxNjA@._V1_

پارک چان ووک کارگردان اهل کره جنوبی (OldBoy و Stoker)  این بار با فیلم پیش خدمت پا به اسکار خواهد گذاشت. اگرچه این فیلم بعنوان نماینده کشور کره در بخش جایزه بهترین فیلم خارجی حضور ندارد اما می توان آن را از شانس های اصلی اسکار بهترین تصویربرداری، بهترین فیلمنامه و بهترین طراحی لباس دانست.

 

Jackie (تاریخ پخش: هنوز مشخص نیست)

jackie-release-date-tbd

ناتالی پورتمن در این فیلم نقش ژاکلین کندی، همسر رئیس جمهور فقید آمریکا (جان اف کندی) را در روزهای پس از ترور بازی می کند.

پورتمن که بارها استعداد خود را در بازی نقش های سخت اثبات کرده است به واقع شایسته قرار گرفتن در بین نامزدهای جایزه بهترین هنرپیشه نقش اول زن خواهد بود.

 

La La Land یا سرزمین لا لا (تاریخ پخش: ۱۲ آذر)

MV5BMjI5NjQ0Nzk4MV5BMl5BanBnXkFtZTgwODA3NzU3OTE@._V1_SY1000_CR0,0,1586,1000_AL_

دَمیین شَزِل که فیلم برنده اسکار Whiplash را در  کارنامه دارد امسال با فیلم موزیکال سرزمین لالا با بازی رایان گاسلینگ و اما واتسون پا به عرصه رقابت در اسکار گذاشته است.

این فیلم می تواند در اسکار امسال در چندین رشته از جمله بازیگری نامزد شود.

 

Loving یا عاشق (تاریخ انتشار : ۱۴ آبان)

loving-release-date-november-4

این فیلم که برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد تحسین بسیاری را در پی داشت؛ داستان فیلم درباره یک زوج سیاه و سفید است که بخاطر ازدواج غیر قانونی رنگین پوستان با یکدیگر سالها به زندان افتادند.

راث نِگا یکی از شانس های حضور در بین نامزدهای دریافت جایزه بهترین هنرپیشه نقش مرد خواهد بود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود