چگونه، یک ساعت، بعد از کار کردن مان را به یک موفقیت تبدیل کنیم

هرگز نباید در انتظار تغییر بود، اگر تلاش و پشتکاری در میان نباشد

چگونه، یک ساعت، بعد از کار کردن مان را به یک موفقیت تبدیل کنیم

همه اینها خیلی اسفناک به نظر می رسد، درست است؟ می توانید در این روند تغییری به وجود آورید و در این وضعیت کسالت باری که هر روز در حال تکرار است، تغییراتی به وجود آورید. همان برنامه ای که گاهی چک کردن شبکه های مجازی مثل فیس بوک و اینستاگرام هم در کنار سایر برنامه های تکراری روزانه به آن اضافه می شود و در نهایت به خواب می روید. شما می توانید زمان کوتاهی از این مدت را به انجام کار سازنده ای اختصاص دهید.

انجام چنین کاری علاوه بر اینکه باعث ارتقا شغلی تان می شود می تواند عادات شخصی بهتری را برای شما رقم بزند.

مزایای استفاده درست از اولین ساعات بعد از کار کردن 

اول: اگر اولین ساعات بعد از کار را به فعالیت هایی چون یادگرفتن یک زبان جدید اختصاص دهید و یا مثلا یک مدل جدید اتوموبیل را طراحی کنید. این کارها حس بهتری را در شما به وجود می آورد و شما را شادتر می کند و حتی می تواند میزان خلاقیت و تولید شما را در محل کارتان نیز به دنبال داشته باشد. یک کارمند شاد، عمدتا کارمند بهتری است و دیر یا زود، رئیس تان به این موضوع یعنی تفاوت هایی که میان کارمندانش وجود دارد، پی خواهد برد.

دوم: مسلم است که نمی توانیم در زمانی که کار می کنیم، بر آموختن چیزهای جدید، و یا کارهایی که به آن علاقمند هستیم تمرکز کنیم. نه تنها این فعالیت ها در سر کار می تواند حواس خودتان و دیگران را پرت کند بلکه می تواند بر میزان تولید کاری شما هم تاثیر منفی بگذارد و حتی ممکن این تصور را به وجود آورد که شما در حال وقت تلف کردن و تنبلی هستید.

جایی که شما خودتان رئیس خودتان هستید بعد از زمان کار است و در این مدت، این شما هستید که قوانین را وضع می کنید و راه هایی را برای لذت بردن و سپری کردن زمان انتخاب می کنید و در واقع این زمانی است که شما می توانید با استفاده درست از آن به اهداف تان برسید.

سوم: تنها یک ساعت در روز اما در طولانی مدت می تواند تاثیر بسیاری بر زندگی تان داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که تنها یک ساعت بعد از پایان ساعات کاری تان، یک زبان جدید را یاد بگیرید و این کار را به مدت یک سال و به طور متناوب ادامه دهید، پس از گذشت یک سال حتی قادر خواهید بود که آن زبان را روان صحبت کنید. اگر این کار را ادامه دهید حتی خواهید توانست که هر سال یک زبان جدید را بیاموزید.

در نهایت: شما همیشه باید این را در نظر داشته باشید که شرکت ها همواره افراد جدیدی استخدام می کنند و یا شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، همواره می تواند شما را در سمت فعل یتان ارتقا دهد. مثلا اگر زبان ایتالیایی می آموزید و تقریبا توانسته اید در حد نسبتا روانی آن را صحبت کنید، می توانید در رزومه خود به این نکته اشاره کنید و این مزیت بسیار مهمی برای شما به حساب می آید چرا که بسیاری از شرکت ها درصدد استخدام فردی هستند که تا حدی با این زبان آشنایی داشته باشد.

مشکلاتی که با ادامه روند تنبلی در زندگی به وجود می آید، چیست؟

البته که همیشه تنبل و بی برنامه بودن، عواقبی را هم به دنبال خواهد داشت. اصلا منظور ما از این تنبلی چیست؟ این تنبلی بدان معناست که فردی که روند زندگی بعد از کارش بی معنی و بدون برنامه است و می خواهد به همان رویه پیشین ادامه دهد، هرگز نباید انتظار تغییر در زندگی اش را داشته باشد. یعنی هیچ هدف و آینده روشنی در مقایسه با آنچه اکنون در حال پیش بردن آن است، انتظار او را نمی کشد. البته ممکن است برخی افراد به همان وضعیت فعلی شان راضی باشند اما اگر شما در گروه کسانی هستید که برای خودتان اهداف و آمالی را در زندگی تعریف کرده اید، آن وقت چسبیدن به همان برنامه بیهوده و کم کاری از جانب شما نمی تواند راهکار درستی برای ادامه زندگی هدفمندتان باشد.

دومین مشکلی که می تواند بر اثر داشتن روند تنبلی در زندگی تان به وجود آید این است که ادامه چنین زندگی ای، ممکن است شما را به سمت افسردگی سوق دهد. افسردگی، به خودی خود، معضلی است چه برسد به زمانی که بر کارتان هم تاثیر منفی بگذارد. در نتیجه، حتی می تواند در آینده بر روابط شما با همکاران و حتی رئیس تان اثرگذار باشد و چنین روابطی را نیز تیره و تار کند.

با این تفاضیل به خوبی می توان دریافت که اختصاص تنها یک ساعت بعد از کار تا اندازه می تواند زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد.

در اینجا به بررسی چند راهکار خوب برای سپری کردن وقت مان در ساعات بعد از کار خواهیم پرداخت:

۱- مطالعه: بله درست است، مطالعه کردن. این مطالعه می تواند از خواندن کتاب های داستانی تا غیرداستانی، از تخیلی تا بیوگرافی، از رمانس تا وحشتناک و حتی سایر ژانرها باشد. اگر تنها یک ساعت در روز مطالعه کنید خواهید توانست هر هفته یک کتاب را به پایان برسانید. وقتی بیشتر مطالعه داشته باشید، اطلاعات بیشتری پیدا می کنید و جالب تر آن است که مزایای خواندن کتاب تنها به همین موارد ختم نمی شود بلکه شما در زمان ارتباط با دیگران، موضوعات بیشتری برای صحبت و برقراری ارتباط موثرتر با هر کدام از آنها خواهید داشت. مطالعه روزانه و مستمر حتی می تواند اطلاعات کاری شما را نیز افزایش دهد و در سمت فعلی که در آن مشغول هستید، تغییر بهتری به وجود آورد.

۲- شروع پروژه های شخصی: این کار خصوصا زمانی که محل کارتان به درستی این کار را برایتان تعریف نمی کند، می تواند بسیار مفید باشد. پروژه هایی چون ساخت یک وب سایت و یا انجام برخی از فعالیت های داوطلبانه اجتماعی، می تواند به ارزش های فردی شما از جمله اهمیت بیشتر به انجام کارهای گروهی، به موقع پایان دادن یک پروژه و گرفتن ایده هایی از پروژه فردی خود در محل کارتان، بیافزاید.

۳- برقراری ارتباط با دیگران: بر همه آشکار است که ایجاد روابط بیشتر چه در زندگی فردی و یا کاری می تواند بسیار موثر باشد. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که از خانه بیرون بیایید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. حتی می توانید با همکارانتان برای ساعت های بعد از کار، ملاقات ها و صحبت هایی داشته باشید.

آنچه گفته شد، تنها مثال هایی بودند که می تواند موارد بسیار دیگری را نیز در خود جای دهد. به خارج از این چارچوب هم بنگرید و به دنبال رویاهایتان بروید. به همین راحتی …

منبع: lifehack
بدون نظر

ورود