سه فوت کوزه گری برای استفاده از چاقو در آشپزخانه [تماشا کنید]

نکات خانه داری

سه فوت کوزه گری برای استفاده از چاقو در آشپزخانه [تماشا کنید]

احتمالا در ویدئوهای آشپزی دیده اید که آشپزها با چه مهارتی از چاقو استفاده نموده و با سرعت بالا به ریز و خرد کردن انواع سبزیجات می پردازند. شاید شما هم دوست داشته باشید که رمز کار آنها و دلیل این همه تسلطشان را یاد بگیرید. به همین منظور، سه روش خرد کردن، رشته ای برش دادن و ریز کردن سبزیجات با چاقو را برایتان آموزش داده ایم تا با چند بار تمرین در انجام آنها خبره شوید.

برای خرد کردن سبزیجاتی همانند پیازچه یا تره باید با یک دست، دسته چاقو را گرفته و با دست دیگر همه شاخه های سبزی را که منظم و به قد چیده شده اند، نگه دارید. موضوعی که در اینجا اهمیت پیدا می نماید، نحوه قرار دادن هر دو دست روی چاقو و دسته سبزی هاست که مدل های گوناگون برش را ممکن می سازد.

برای گرفتن چاقو، در هر سه روشی که قرار است آموزش دهیم، باید انگشت شست و اشاره روی تیغه و در محل اتصال آن با دسته جای بگیرند.

برای خرد کردن، سبزیجات را منظم دسته نموده و انگشتان دست را به سمت داخل و عقب برگردانید، شست در زیر آنها جای بگیرد و تیغه چاقو را در مقابل بندهای انگشت بگذارید. سپس تیغه را بسیار آرام به سمت عقب و جلو حرکت دهید. برای برش دادن سبزی از وزن تیغه چاقو باید استفاد کنید.

به منظور برش دادن رشته ای سبزیجات که بیشتر مناسب برگ های بزرگ است، باید برگ ها را داخل یکدیگر دسته کرده و سپس آنها را رول نمایید. سپس روش برشی که در بالا توضیح داده ایم را تکرار کنید.

برای خرد نمودن سبزیجاتی همانند جعفری یا گشنیز، ریز کردن بهترین گزینه است زیرا برگ های آنها اندازه های متفاوتی دارند. برای این منظور، آنها را دسته نموده و به جای فشار دادن تیغه بر رویشان، خیلی آرام چاقو را روی سطح سبزیجات به جلو و عقب حرکت دهید، سپس بدون جابه جا نمودن سبزیجات، در جهت عمود بر برش قبلی، دوباره چاقو را به نرمی روی سبزیجات بکشید تا کاملا ریز و یکدست شوند.

تمامی موارد یاد شده در بالا را می توانید در ویدئوی زیر تماشا کنید.

منبع: lifehacker
بدون نظر

ورود