خانه ای دو نیم شده در خیابان سنت پاتریک تورنتو

مقاوت مالک قدیمی خانه در حفظ ملکش و ایجاد ساختاری عجیب در آن

خانه ای دو نیم شده در خیابان سنت پاتریک تورنتو

خانه ای به سبک دوران ویکتوریایی واقع در قلب تورنتوی کانادا همچون گذراندن یک پروسه جراحی به دو نیم تقسیم شده است. شماره پلاک این خانه هم همچون خودش عجیب و غریب و ۱/۲ ۵۴ است.

این خانه در فواصل سال های ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۳ میلادی (سال ۱۲۶۹ تا ۱۲۷۲ شمسی) ساخته شد و یکی از خانه های به هم متصل شده ای بود که در خیابانی که به دامر (Dummer Street) شهرت داشت، ساخته شده بود. این خانه ها پلاک های بسیار عجیب غریبی داشتند مثلا ۵۲ ۱/۲, ۵۴, ۵۴ ۱/۲, ۵۶, ۵۸ و پلاک ۶۰. اما خانه شماره ۱/۲  ۵۴ تنها خانه ای است که از میان تمامی آن پلاک ها باقی مانده است. البته بهتر است بگوییم که نصف آن باقی مانده است. تمامی پلاک های دیگری که نام برده شدند، از بین رفته و یا توسط آژانس های املاک تغییر کرده اند.

capture

 

یکی از این املاکی ها با نام کمپانی ویندلاس هُلدینگ (Windlass Holdings Ltd) در سال ۱۹۵۷ میلادی (۱۳۳۶ شمسی) به سرعت  شروع به خریدن بسیاری از املاک این محدوده کرد. این کمپانی ماکان این ملک ها را مجبور به فروش خانه هایشان کردند. بنابراین تمامی این خانه ها یکی پس از دیگری از بین رفتند و تنها خانه ای که در این منطقه باقی ماند همان خانه پلاک ۱/۲ ۵۴ بود.

زمانی که صاحبان کمپانی دریافتند که صاحب این خانه قصد فروش ندارد، شروع به ایجاد تغییراتی در املاک کناری آن کردند. آنها باید بسیار محتاطانه این کار را انجام می دانند تا به این خانه آسیبی وارد نشود. زمانی که بخشی از دیوارها را تخریب می کردند، فضای خالی ای در حد فاصل این ملک به وجود آمد و در دهه های ۸۰ میلادی این خانه به صورت آنچه در تصاویر مشاهده می شود درآمد.half-house-patrick-street7half-house-patrick-street-23

از سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۳۹۲ شمسی) مالک این خانه فردی به نام آلبرت زیکُوویچ (Albert Zikovitz) است و خانه ای که در مجاورت این ملک قرار گرفته اند، توسط کمپانی کاتج لایف مگزین (Cottage Life Magazine) اشغال شده است. اگرچه خانه ای در ضلع جنوبی ملک شماره ۱/۲ ۵۴ قرار گرفته ظاهر تقریبا مشابهی با آن دارد اما از جمله املاکی است که بعدها به این مجموعه اضافه شد.

منبع: amusingplanet
بدون نظر

ورود