نجات یافتن یک جت جنگنده از سقوط حتمی با کمک سامانه خودکار [تماشا کنید]

نجات یافتن یک جت جنگنده از سقوط حتمی با کمک سامانه خودکار [تماشا کنید]

نیروی هوایی گارد ملی ایالت آریزونای آمریکا ویدیویی منتشر نموده که یک دانشجوی خلبانی را در حال تمرین با جت جنگنده «F-16» نشان می دهد. در این شرایط نیرویی بیش از ۸ برابر نیروی گرانش به خلبان وارد می گردد و همین امر موجب شده تا وی دچار مشکل شود. هواپیما به حالت سقوط درآمده و ارتفاع آن به شدت کاهش یافته است.

مربی وی در هواپیمایی جداگانه این دانشجو را زیر نظر داشته و بعد از این اتفاق دستوراتی را به شاگردش منتقل کرده است. بر اساس گزارش ها، هنگامی که این جت آموزشی از ارتفاع ۱۷۰۰۰ پایی به ارتفاع ۱۲۳۲۰ پایی رسیده، مربی مرتبا دستوراتی را تکرار می نمود.

هنگام رسیدن به ارتفاع ۱۰۸۰۰ پایی نیز شرایط به همین صورت پیش می رفت. بعد از این که هواپیما ۲۰۰۰ پای دیگر ارتفاع کم کرد، «سیستم خودکار جلوگیری از برخورد» (Automatic Ground Collision Avoidance System) در آستانه فعال شدن قرار گرفت.

با این که ویدیوی منتشر شده دلخراش است، اما خوشبختانه با پایان خوشی همراه شد. در حالی که صحبت ها پیرامون حمل و نقل خودکار همچنان جنبه تئوری دارد، اما سیستم هایی نیز وجود دارند که می توانند جان افراد را نجات دهند. اخیرا سامانه هوشمند تسلا توانسته بود مردی که هنگام رانندگی در اتوبان دچار حادثه شده بود را نجات داده و به بیمارستان برساند.

البته این سیستم ها حوادث ناگواری نیز به وجود آورده اند که منجر به فوت افراد شده است. بنابراین به نظر می رسد هنوز با فراگیر شدن این گونه فناوری ها اندکی فاصله داشته باشیم. در ادامه از شما دعوت می کنیم ویدیوی این حادثه را مشاهده نمایید.

منبع: theverge
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود