زندگی دوباره کیوسک های تلفن دورانداخته شده

از گالری تا کتابخانه ... از هنر خیابانی تا آکواریوم، حاصل خلاقیت

زندگی دوباره کیوسک های تلفن دورانداخته شده

کیوسک تلفن در میان باتلاق

1

زمانی که پای تلفن های هوشمند به زندگی بشر امروز باز شد، دیگر کیوسک های قدیمی تلفن، استفاده چندانی برای مردم نداشت. همین امر سبب شد که هنرمندان در صدد به کارگیری مجدد این کیوسک ها در قالب اثری هنری شوند.

این نمونه که در منطقه Hortillonnages در Amiens فرانسه واقع شده است، به صورتی طراحی و تعبیه گشته که در طبیعت با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. مردم در این منطقه باتلاقی می توانند، گوشی این تلفن را بردارند و در آن صدای طبیعت را بشنونند.

بوفه سالاد در داخل کیوسک تلفن 2

در میدان بلومزبرگ لندن، یکی از این کیوسک های تلفن پر از انواع و اقسام سالاد است و توسط فردی به نام بن اسپایر، اداره می شود. از سالاد آواکادو و گوجه فرنگی گرفته تا دانه های کوسکوس در این سالاد بار یافت می شود.

کیوسک های مجسمه ای در مسیر لندن

6

شرکت تلکام بریتانیا، بسیاری از کیوسک های تلفنی که بلااستفاده باقی مانده بودند را به مصرف مجدد گرفت. مجسمه ساخته شده از این کیوسک ها را که در تصویر بالا ملاحظه می کنید، در سال ۱۳۷۸ توسط دیوید مچ  از کمپانی کینگ استون خلق گشته است.

هنر خیابانی بنکسی

بنکسی از هنرمندان رنگین پوست معروف در زمینه هنرهای خیابانی خاصه گرافیتی است که نه تنها در انگلستان بلکه در کل جهان شهرت دارد. او از جمله فعالان سیاسی نیز محسوب می شود که پیام های خود را در قالب آثارش به مخاطب منتقل می کند

7

البته که کیوسک های تلفنی که بدون استفاده باقی مانده اند می توانند به عنوان نمایشگاه های خیابانی به کار گرفته شوند. یکی از کارهای بنسکی با به کارگیری این کیوسک ها را در شهر چلتنهام انگلستان ملاحظه می کنید.

کیوسک آکواریمی

8

در سال ۱۳۹۵ شمسی دو هنرمند به نام های بِنِدیتو بُوفالینو و بِنُیت دِسیلِ برای فستیوال لومیره لندن (Lumiere London)، یکی از این کیوسک ها را به شکل آکواریوم درآوردند.

کوچک ترین گالری جهان

9

مجسمه سازی به نام کِنت ویبِرگ، یکی از این کیوسک ها را به کوچک ترین گالری جهان بدل کرد. این گالری ها در برخی از شهرهای جنوبی سوئد قابل بازدید هستند.

تماس تلفنی داخل یک مغز بزرگ

10

یکی از کارهایی که در سائوپائُلو ی برزیل انجام می شود به کار گرفتن خلاقانه کیوسک های تلفن بلااستفاده به عنوان آثار هنری است که نمونه ای از آن را در شکل بالا می بینیم.

دیوانگی های بیشتری از برزیلی ها

11

تصویر یکی دیگر از کارهای عجیب و غریب برزیلی ها را در شکل بالا مشاهده کنید.

تلفنی بزیند و اتومبیل تان را هم شارژ کنید

12

در شهر مادرید در کشور اسپانیا برخی از این کیوسک ها که دیگر از آنها استفاده ای نمی شود، در قرن ۲۱ ام و در قالب جدیدی به کار گرفته می شوند. آنها برای شارژ ماشین های الکترنیکی تبدیل به ایستگاه شده اند.

تلفن های پولی با اینترنت مجانی

13

در ناوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی (آبان ماه سال ۱۳۹۳ شمسی) یک کمپانی استرالیایی، به نام تلسترا، خدمات وای فای مجانی را در اختیار تلفن های همگانی درمناطق پررفت و آمد در سطح شهر قرار داد. نمونه ای که ملاحظه می کنید در شهر کانبرای استرالیاست.

تلفن های قدیمی نیویورک که مجهز به اینترنت شده اند

hr

نمونه قدیمی تلفن های تی سی سی تِلِفلِکس برای اولین بار در سال ۱۳۸۱ احداث شد. اکنون نیز با اتصال به اینترنت با پرداخت حدود ۹۰۰ تومان برای هر دقیقه، امکان مکالمه بر بستر شبکه جهانی را فراهم می آورند.

آلمان هم قبرستانی از کیوسک های تلفن های قدیمی دارد

15

کمپانی دوویچ تلکُم (Deutsche Telekom) در نزدیکی شهر برلین، قبرستانی از کیوسک های تلفن قدیمی در سایزهای گوناگون دارد.

این تلفن های رنگارنگی که تصویر آنها را ملاحظه می کنید، به زودی فرصت دوباره ای برای یک زندگی جدید را می یابند. کمپانی دوویچ تلکُم، هر کدام از این کیوسک ها را به قیمت حدود ۱.۳۵۰.۰۰۰ تومان تا ۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان به مردمی که طالب شان هستند می فروشد.

جعبه تلفنی که به ماشین زمان تبدیل شده است

16

شاید جالب ترین طریقی که بتوانیم از جعبه های به جا مانده از تلفن های قدیمی بهره ببریم، این است که سفری در زمان و مکان داشته باشیم. آنچه در تصویر ملاحظه می کنید یکی از هیجان برانگیزترین استفاده هایی است که می توان از چنین جعبه های بلااستفاده ای کرد.

منبع: cnet
دیجیاتو
بدون نظر

ورود