لیوان شما در شرکت بهترین بستر باکتری های مضر است

هفته ای یک بار ماگ خود را ضدعفونی کنید

لیوان شما در شرکت بهترین بستر باکتری های مضر است

تقریبا بیشتر افرادی که در شرکت های اداری مشغول به کار هستند، یک لیوان زیبا یا ساده برای خود دارند که از ماگ دیگر افراد حاضر در دفتر متمایز باشد. با اینکه این لیوان ها کاملا شخصی بوده و فقط خود فرد از آنها استفاده می کند، اما باید برای اطمینان از تمیزی آن کاری فراتر از شست‌وشو در شرکت انجام داد.

به زبان ساده بگوئیم که با اینکه همه افراد پس از هر بار استفاده لیوان های خود را می شویند، اما از آنجا که اسکاچ مورد استفاده برای تمیزی این ماگ ها در شستن بشقاب و ظرف های غذا هم کاربرد دارد، محل مناسبی برای اجتماع باکتری ها بوده و می تواند انواع بیماری ها را به شخص منتقل نماید.

برای برطرف نمودن چنین خطری، بهترین کار این است که لیوان خود را هر چند وقت یک بار به خانه برده و تمیز شسته و ضدعفونی نمایید.

در همین راستا، «چارلز گربا»، پروفسور میکروبیولوژی محیطی از دانشگاه آریزونا اعلام داشته: «حدود ۹۰ درصد از ماگ های موجود در شرکت های اداری، میزبان مناسبی برای میکروب های خطرناک محسوب می گردند و حتی ۲۰ درصد از آنها حامل باکتری های مدفوعی هستند.»

وی در ادامه شست‌وشوهای داخل شرکتی را ناکافی دانسته و بیان داشته که کارمندان برای تمیزی لیوان های خود از اسکاچ های مملو از باکتری استفاده می کنند و از این رو خود را در معرض هرگونه آسیبی قرار می دهند. از این رو پیشنهاد او برای از بین بردن باکتری های ماگ ها، شست‌شو و ضدعفونی نمودن آنها در خانه با آب داغ و شوینده های قوی است.

منبع: lifehacker
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود