داغ ترین خبر ها از دانشگاه های ایران در تابستان ۹۵

داغ ترین خبر ها از دانشگاه های ایران در تابستان ۹۵

روزیاتو: سرویس دانشگاه روزیاتو  این هفته نیز به بررسی داغ ترین خبر ها از دانشگاه های ایران پرداخته است و  نگاهی داشته به رویداد های علمی و فرهنگی مراکز علمی کشور در تابستان داغ ۹۵. با ما همراه باشید .

امتحانات دانشگاه های کشور به اتمام رسیده است و دانشگاه ها خود را آماده سال تحصیلی ۹۵-۹۶ می کنند. سالی که پایان آن مصادف با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دولت دوازدهم هست و می تواند فضای دانشگاه ها را با جنب و جوش سیاسی بسیاری همراه کند. در تابستان داغ ۹۵، فضای دانشگاه ها هم چنان پر جنب و جوش است و شاهد رویداد های خوبی در فضای علمی کشور هستیم. در چند ماه اخیر،‌ شاهد انعقاد تفاهم نامه های همکاری میان شماری از دانشگاه های کشور با مراکز علمی معتبر در اروپا و آسیای مرکزی بودیم که می تواند زمینه تبادل علمی و فرهنگی میان ایران و کشور های مختلف جهان را فراهم کند و ضامنی برای شکوفایی اقتصاد دانش بنیان (Knowledge based economy) در سال اقتصاد مقاومتی (resistive economy) باشد.

امیدواریم اطلاع رسانی سایت دانشگاه های کشور تنها منوط به سایت اختصاصی آن ها نباشد و اخبار موفقیت ها و دستاورد های مختلف فرهنگی هنری و علمی این مجموعه های علمی کشور را در رسانه های مختلف از جمله رسانه ملی شاهد باشیم. به هر حال مردم باید مطلع باشند که موفقیت های علمی روز افزون مراکز دانشگاهی کشور در چه عرصه هایی هست تا از این طریق،‌ شاهد کمک های خیرین به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور باشیم.

بسته خبری این هفته دانشگاه گردی روزیاتو، سری به ۲۴ دانشگاه ایران زده تا از چند و چون فعالیت های آن ها آشنا شود. هم چون روال هر هفته، خبر اول را از دانشگاه صنعتی شریف تهران آغاز می کنیم که چندی پیش، پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت.

 

  • دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف اخیرا موفق به برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی ناوبری با حضور محققان برجسته از کشور های مختلف جهان شد. همچنین فینال مسابقات برنامه نویسی کد کاپ شریف که لیگ برنامه نویسی در ایران هست با حضور ۲۵۰ برنامه نویس متخصص در این دانشگاه برگزار شد که به خاطر میزبانی چنین رویداد هایی در دانشگاه شریف به این مجموعه تبریک می گوییم. حضور هیاتی از بزرگ ترین دانشگاه اروپا در دانشگاه شریف در کنار درخواست دانشگاه پلی تکنیک میلان جهت انجام پروژه تحقیقاتی  مشترک با دانشگاه شریف نیز از دیگر خبر های خوبی بود که اخیرا از دانشگاه مخابره شد. دانشگاه شریف اخیرا اعلام کرد ظرف ۵۰ سال اخیر، ۷۷۷۷ نفر از این دانشگاه در رشته مهندسی برق دانش آموخته شده اند.

 

  • دانشگاه تهران

نماد آموزش عالی ایران هم چنان در تابستان ۹۵ هم پر خبر است. از دانشگاه تهران اخیرا خبر رسید که تبادل بر خط داده های لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران و پژوهشگاه بین المللی زلزه شناسی و مهندسی زلزله در این دانشگاه صورت گرفت. از ۲ تن از اساتید دانشگاه نیز خبر رسید که استاد سیفیان استاد پردیس هنرهای زیبای این دانشگاه به رحمت ایزدی رفت و دکتر حسینی،‌رییس فدراسیون آسیایی انجمن جهانی روان درمانی شد. گفتنی است دانشگاه تهران رتبه نخست تولید علم ایران در عرصه کشاورزی را به خود اختصاص داد که به این خاطر به دانشگاه تهران تبریک می گوییم. دانشگاه تهران میکرو راکتور تصفیه آب های آلوده را برای نخستین بار در کشور طراحی و ساخت.

دانشگاه تهران در فهرست ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

 

  • دانشگاه امیر کبیر
  • 2-w600-h600

از دانشگاه امیرکبیر تهران نیز خبر رسید که به تازه گی رییس دانشگاه اعلام کرده است که تا کنون ۳۵ هزار نفر از دانشگاه امیر کبیر تهران دانش آموخته شده اند. جفرس ساکس، استاد توسعه پایدار اخیرا نشستی را در این دانشگاه با موضوع دستور کار ۲۰۳۰ و توسعه پایدار برگزار کرد که برای اطلاعات بیش تر به AUT.AC.IR مراجعه کنید.

  • دانشگاه هنر

دانشگاه هنر این روز ها به واسطه درخشش فیلم اصغر فرهادی در جشنواره کن ۲۰۱۶ فرانسه بیش از سایر مراکز هنری کشور به این مقوله می پردازد. دانشجویان این دانشگاه نیز اخیرا در جشنواره فیلم سبز برلین موفق به کسب افتخار شدند که به دانشگاه هنر تبریک می گوییم. گفتنی است اولین همایش جهانی دانشجویی مطالعات انیمیشن اخیرا در دانشگاه هنر برگزار شد. دانشگاه هنر اخیرا کرسی های نظریه پردازی و نقد را که دردانشگاه های کشور چند سالی هست که متداول شده برگزار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به ART.AC.IR مراجعه کنید.

  • دانشگاه علم و صنعت ایران

روز جهانی دانشگاه علم و صنعت ایران برای نخستین بار، ۱۰ خرداد برگزار شد. رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز اخیرا با هیات رییسه دانشگاه علم و صنعت دیدار کرد. گفتنی است حضور محمود احمدی نژاد، رییس جمهور سابق به عنوان استاد یار در دانشگاه علم و صنعت فضایی را برای تعامل دانشجویان این دانشگاه با این شخصیت سیاسی معاصر به وجود آورده است. علم و صنعت را در IUST.AC.IR دنبال کنید.

  • دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور خبر رسید که دو تن از دانشجویان این دانشگاه موفق به عضویت در تیم ملی کونگ فو شدند. دانشگاه پیام نور را در PNU.AC.IR دنبال کنید که گویا برنامه های گسترده ای برای آموزش الکترونیک و دوره های مجازی رسمی دارد.

  • دانشگاه فردوسی مشهد

از سومین دانشگاه قدیمی ایران نیز خبر رسید که چهارمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران و نخستین همایش بین المللی ادبیات تطبیقی فارسی و فرانسه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. سیزدهمین المپیاد ورزشی فرهنگی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور نیز از ۲۸ تیر تا ۱۹ مرداد برگزار شد که اطلاعات تکمیلی را در UM.AC.IR دنبال کنید.

  • دانشگاه همدان

دانشگاه بوعلی سینای همدان نیز هم چنان در تابستان ۹۵  خبر ساز است. دانشگاه بوعلی سینا اخیرا اعلام کرد که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ۸ عنوان از نشریات علمی پژوهشی دانشگاه را مفتخر به ضریب تاثیر کرد که اهمیت بالایی در محافل آکادمیک دارد. گفتنی است، نخستین مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان غرب کشور در دانشگاه بو علی سینای همدان راه اندازی شد. بوعلی سینا را در BSAU.AC.IR دنبال کنید.

  • دانشگاه تبریز

از دانشگاه تبریز هم خبر رسید که چهارمین مدریسه بین المللی سیستم های ابعاد پایین در دانشگاه تبریز برگزار شد. هم چنین دانشگاه تبریز به عنوان دبیرخانه دایمی همکاری های  علمی ایران و ترکیه انتخاب شد. گفتنی است، هفتمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران و کنفرانس جهانی پیامدهای جغرافیایی و زیست محیطی وضعیت دریاچه ارومیه در مهر سال جاری در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیش تر به TABRIZU.AC.IR مرااجعه کنید.

  • دانشگاه صنعتی اصفهان

از دانشگاه صنعتی موفق اصفهان نیز خبر رسید که مسابقات ملی دانشجویی طراجی پارچه و پوشاک در  دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و با استقبال دانشجویان مواجه شد. در شاخه ترجمه در گروه فنی و مهندسی، دانشجوی این دانشگاه در بیست و دومین دوره انتخاب کتاب سال دانشجویی، حاثز رتبه نخست شد. مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان اخیرا به بهره برداری رسید. جدید ترین خبر ها از دانشگاه اصفهان را در IUT.AC.IR ملاحظه کنید.

  • دانشگاه قم

دانشگاه قم اطلاعیه های مختلفی درباره پذیرش دانشجو در دوره دکترا منتشر کرده که علاقمندان به سایت دانشگاه به نشانی اینترنتی QOM.AC.IR مراجعه کنند.

 

  • دانشگاه شیراز

دانشگاه شیراز یکی از پر افتخار ترین دانشگاه های ایران هست. تابستان ۹۵ شاهد سخنرانی چهره های بین المللی در عرصه های گوناکون در این دانشگاه است. نشست تروریسم در خلیج فارس، ششمین کنگره ملی علوم ترویج کشاورزی ، نخستین همایش ملی جایگاه و نقش مادر و مسابقات بین المللی طبیعی دانان نوجوان از جمله رویداد هایی بود که اخیرا در دانشگاه شیراز برگزار شد. گفتنی است، موزه نارنجستان دانشگاه شیراز موفق  به اخذ رتبه نخست موزه های ایران در شاخص گردآوری شد. دانشگاه شیراز را در SHAIRAZU.AC.IR دنبال کنید.

  • دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا اخیرا در ششمین کنگره اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز شرکت کرده است. چاپ کتاب عضو هیات علمی دانشکده ادبیات این دانشگاه توسط انتشارات لنزینگتون آمریکا در کنار درخشش گروه تئاتر فرانسه دانشکده ادبیات در نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی فرانسه زبان کشورمان از جمله خبر های خوب دانشگاه در تابستان امسال هست. رایزنی دانشگاه الزهرا با مقامات بین المللی داخلی و خارجی از جمله اتفاقاتی هست که در سال ۹۵ در این دانشگاه در حال وقوع است.

  • دانشگاه سمنان

دانشگاه سمنان اخیرا نخستین نمایشگاه صنایع دستی دانشجویان و هنرمندان این استان را برگزار کرد که با استقبال گسترده ای هم همراه شد. استاد ریاضی دانشگاه سمنان و دو عضو هیات علمی دانشگاه سمنان در فهرست اساتید برتر جهان قرار گرفتند که بابت این افتخارات به دانشگاه سمنان تبریک می گوییم. گفتنی است، یکی از اساتید دانشگاه سمنان اخیرا به عنوان محقق برتر جوان کشور برگزیده شد. دانشگاه افتخار آفرین سمنان را در نشانی SEMNAN.AC.IR دنبال کنید.

  • دانشگاه گیلان

دانشگاه گیلان در چند وقت اخیرا خبر ساز بود. افتتاح نهمین همایش روابط فرهنگی ایران و ترکیه در دانشگاه گیلان و معرفی عضو هیات علمی این دانشگاه به سفیر موسسه daad آلمان از جمله خبر های اخیرا این دانشگاه بود. مطلع شدیم که کتاب یذرها و زیست شناسی توسط این دانشگاه اخیرا منتشر شد. آخرین خبر ها درباره همایش های تابستانی و پاییزه دانشگاه گیلان را در نشانی guilan.ac.ir دنبال کنید.

  • دانشگاه مازندران

از گیلان به سرزمین سر سبز مازندران می رویم. دانشگاه مازندران برنامه های زیادی برای دانشجویان خود در زمینه های مختلف فرهنگی و فنی و مهندسی در تابستان ۹۵ تدارک دیده است که اطلاعات تکمیلی را در umz.ac.ir دنبال کنید. برکزاری کارگاه های آموزشی تفکر نقادانه و معیارهای نقد ادبی از جمله برنامه های جالب توجه دانشگاه در چند وقت اخیر بود.

  • دانشگاه بین المللی کیش

پردیس بین المللی دانشگاه تهران در جزیره مرجانی کیش هم هم چنان خبر ساز است. تفاهم نامه همکاری پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران با پلی تکنیک ایتالیا بازتاب بین المللی یافته است. این دانشگاه اخیرا اطلاعیه مهمی راجه به اعطای بورس تحصیلی منتشر کرد که به این شرح است:

نظر به اینکه در سال جاری نیز همانند دو سال گذشته مقرر گردیده تعدادی بورس جهت انجام فرصت تحقیقاتی مختص دانشجویان ایرانی مقطع دکترا (غیر بورسیه و بورسیه دانشگاه تهران) علاوه بر سهمیه تخصیص یافته از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اعطا گردد، علاقمندان به استفاده از این بورس و واجدین شرایط (دفاع از پروپزال / گذراندن امتحان جامع/ ورودی نیمسال دوم ۹۱ به بعد/اخذ پذیرش از دانشگاههای معتبر سایر کشورها/ داشتن مدرک زبان معتبر/ نداشتن سنوات تحصیلی غیرمجاز/ تکمیل کاربرگ استفاده از فرصت تحقیقاتی/ معرفینامه رسمی از دانشکده/پردیس) حداکثر تا دهم شهریور ماه سال جاری مدارک خود را به کارشناس بین الملل پردیس (خانم شریفی) تحویل نمایند. اطلاعات بیش تر را در kish.ut.ac.ir دنبال کنید.

  • دانشگاه شهید چمران اهواز

دانشگاه شهید چمران اهواز در تابستان داغ ۹۵، یکی از داغ ترین دانشگاه های ایران است. در این دانشگاه مهم ترین خبر ها، برگزاری آزمون های دکترا و دکترای تخصصی هست که اطلاعات بیش تر در scu.ac.ir در دسترس است.

  • دانشگاه صنعت نفت آبادان

دانشگاه صنعت نفت آبادان اخیرا تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاهی صنعتی درسدن آلمان منعقد کرده است. هم چنین دانشگاه صنعت نفت با برخی از شرکت های بزرگ نفتی داخلی و بین المللی تفاهم نامه همکاری صنعتی و تحقیقاتی انعقاد کرده است که اطلاعات بیش تر را در put.ac.ir دنبال کنید.

  • دانشگاه هرمزگان

از این دانشگاه جنوب کشور خبر دار شدیم که کمیته راهبردی اقتصاد مقاومتی در این دانشگاه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل راه اندازی شده است که برای آگاهی از برنامه های این کمیته به hormozgan.ac.ir مراجعه کنید.

  • دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی اخیرا ده ها اطلاعیه درباره اسامی داوطلبان واجد شرایط پذیرش با آزمون و بدون آزمون دکترای تخصصی در رشته های فنی و مهندسی را منتشر کرده است که برای کسب اطلاعات بیش تر به kntu.ac.ir‌مراجعه کنید. گفتنی است دانشگاه خواجه نصیر بر اساس فهرست لایدن،‌در فهرست ۵ دانشگاه برتر صنعتی ایران قرار گرفت.

  • دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان یکی از قطب های علوم انسانی در ایران، در تلاش هست برای خارج شدن از انحصار زبان انگیسی، مدراس آموزش زبان های خارجی را راه اندازی کند. شیوه پذیرش دانشجو در دوره های دکترای بدون آزمون این دانشگاه نیز اخیرا روی سایت atu.ac.ir قرار گرفت.

  • دانشگاه علوم پزشکی ایران

انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران با مرکز ملی مهنددسی ژنتیک و زیست فناوری ایران از جمله خبر های داغ دانشگاه علوم پزشکی در تابستان امسال است. نشست روان شناسی اجتماعی با حضور پروفسور فیلیپ زیمباردو استاد دانشگاه Stanford  در این دانشگاه با استقبال گسترده رو به رو شد. جدید ترین خبر از دانشگاه علوم پزشکی ایران را در iums.ac.ir دنبال کنید.

 

  • دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکی از قطب های مهم آموزش پزشکی در ایران هست، برخی از اخبار آن مربوط به عرصه سلامت و بهداشت جامعه است که رونمایی از ۲۲ قلم دارو با حضور معاون اول رییس جمهور از جمله مهم ترین خبر هایی هست که در سایت دانشگاه منتشر شده است. هم چنین ثبت نام چهارمین مدرسه تابستانی بین المللی سلامت عمومی اخیرا در این دانشگاه آغاز به کار کرد. گفتنی است تفاهم نامه همکاری تحقیقاتی دانشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایراان اخیرا  عملیاتی شد. دانشگاه علوم پزشکی تهران را در نشانی tums.ac.ir دنبال کنید.

  • دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه راهبردی خود در افق ۱۴۰۴ را با حضور قائم مقام وزیر علوم رونمایی کرد. گفتنی است، دانشگاه جامع علمی کاربردی دوره های مختلفی را در سال تحصیلی جدید ارائه خواهد کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی به آدرس usat.ac.ir مراجعه کنید.

 

 

دانشگاه ها در آیینه رسانه ها

  • دانشگاه محقق اردبیلی از امضای تفاهم نامه با اتحادیه دانشگاه های قفقاز در قرقیزستان خبر داد.
  • دانشگاه آزاد اسلامی اخیرا اعلام کرد که به کلیه دانشجویان ایران دانشگاه کارت هوشمند دانشجویی می دهد.
  • دانشگاه علم و صنعت ایران، رسما از فعالیت انجمن دانش آموختگان خود رونمایی کرد.
  • دانشگاه صنعتی همدان، برنامه راهبردی تدوین کرد.
  • دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز از برنامه راهبردی خود در سال ۹۵ رونمایی کرد.
  • دانشگاه لرستان اعلام کرد، اتاق فکر استانداری لرستان در این دانشگاه برگزار می شود.
  • دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، آزمایشگاه جامع تحقیقاتی راه اندازی کرد.
  • دانشگاه امیرکبیر، دومین ایده باز مهندسی صنایع خود را برگزار کرد.
  • دانشگاه پیام نور همدان، کرسی های آزاد اندیشی در این دانشگاه برگزار نمود.
  • دانشگاه علامه طباطبایی از برگزاری کرسی آموزش زبان های خارجی غیر انگلیسی در مدارس خبر داد.
  • دانشگاه پیام نور ایران، جزییات تکمیلی برگزار دوره های کارشناسی ارشد مجای خود را اعلام کرد.

(تیتر کلیه اخبار فوق از خبرگزاری ایسنا، ایرنا و مهر دریافت شده است)

 

اگر از اخبار فعالیت های دانشگاه خود تصویر و خبری دارید، از طریق کانال های ارتباطی با ما  در اختیار سرویس دانشگاه روزیاتو قرار دهید تا در گزارش هفتگی استفاده کنیم.

همواره جدید ترین خبر ها از دانشگاه های ایران و جهان را  در سرویس دانشگاه روزیاتو دنبال کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود