با محبوب ترین غذاهای مکزیکی آشنا شوید

19 غذای پر طرفدار در کشور مکزیک

با محبوب ترین غذاهای مکزیکی آشنا شوید

غذاهای مکزیکی در سراسر دنیا محبوبیت خاص خود را دارند و با فرهنگ ها و ذائقه های متفاوتی جور در می آیند. از جمله برای ما ایرانی ها نیز صرف نمودن این غذاها بسیار لذت بخش است زیرا در بیشتر آنها از انواع لوبیا، کاهو، پنیر، گوجه فرنگی و نان ترتیلا استفاده شده که باب میل مان هستند.

غذاهای این کشور تنوع بسیار بالایی دارد و از فاهیتای مرغ گرفته تا تاکو و بوریتو و کسادیا، همه شان لذیذ بوده و نمی توان به سادگی از کنارشان گذشت.

در همین راستا، شاید بد نباشد با دیگر غذاهای مکزیکی که در این کشور از محبوبیت بالایی برخوردار هستند نیز آشنا شوید.

با روزیاتو همراه باشید.

نوپالیتو (Nopalitos)

1-w900

نوپالیتو نوعی سالاد است که ماده اصلی آن را نوپالیس که بخش داخلی نوعی کاکتوس است، تشکیل می دهد. از این ماده غذایی برای تهیه سالاد، خورشت یا مارمالاد بهره گرفته می شود. اما محبوب ترین آن سالادی است که با گشنیز، گوجه فرنگی و آووکادو درست شده و به همراه نیمرو برای صبحانه سرو می گردد.

ایلوته (Elote)

2-w900

ایلوته یا همان بلال خودمان، نوعی غذای خیابانی در مکزیک است که با نمک، پودر فلفل چیلی، کره، پنیر، خامه ترش و سس مایونز طعم دار شده و طرفداران بسیاری دارد.

چیلاکیله (Chilaquiles)

3-w900

چیلاکیله چیپس های سرخ شده تورتیلا است که با یک لایه سس سالسای سبز یا قرمز پوشانده می شود. البته در مواردی، روی آن مرغ ریش شده و پنیر هم می ریزند تا طعم بیشتری پیدا کند.

فیدئو (fideo)

4-w900

نودل های فیدئو در کشور مکزیک طرفداران بسیاری دارند و عموما درون سس گوجه فرنگی پخته و سرو می گردند. سوپی که با این نودل تهیه می شود شامل صدف، پنیر کِسوفِرِسکو و گشنیز است.

فلاتاس  (Flautas)

5-w900

فلاتاس که به نام تاکوئیتو نیز مشهور است یک لقمه نان تورتیلا با گوشت و پنیر است که طعم بسیار خوبی داشته و برای خوشمزه تر کردن آن، در کنارش سس سالسا، خامه ترش، کاهو و گواکاموله نیز سرو می گردد.

سوپز (Sopes)

6-w900

سوپز که نوعی غذای خیابانی محسوب می گردد در واقع خمیرهای برشته های آرد ذرت و شبیه تورتیلا اما کمی ضخیم تر از آن هستند که رویشان انوع سبزیجات، گوشت، لوبیا، پنیر، کاهو و سالسا ریخته و سرو می گردند. نان های یاد شده «ماسا» نام دارند.

بیریا (Birria)

7-w900

بیریا سوپ محبوب مکزیکی هاست که از گوشت بز به همراه گشنیز و پیاز درست شده و با نان تورتیلا سرو می شود.

موله (Mole)

8-w900

موله به سس های مختلف اطلاق می گردد اما موله پوبلانو سسی است که با فلفل چیلی و شکلات تهیه شده و در میان مردم مکزیک محبوبیت بسیار زیادی دارد.

تاماله (Tamales)

9-w900

تاماله، در اصل ماسای شکم پر با گوشت، پنیر و سبزیجات است که در پوست بلال پیچیده شده و بخارپز می گردد. البته قبل از میل کردن این غذا باید پوست بلال را از روی آن بردارید.

منیودو (Menudo)

10-w900

منیودو نوعی سوپ گوشت فلفلی است که با دل و جگر گوساله و ذرت تهیه می شود.

توستادا (Tostadas)

11-w900

به تورتیلای برشته که با انواع مواد خوراکی همانند لوبیا، گوشت گوساله، گوشت خوک یا ماهی، آووکادو، کاهو، گوجه فرنگی و پنیر کسوفرسکو پر شده، توستادا می گویند.

تورتا آهوگادا (Torta ahogada)

12-w900

تورتا آهوگادا ساندویچ مرغ یا گوشت خوک است که در سس چیلی خوابانده شده. برای کسانی که می خواهند غذایشان کم ادویه تر باشد، این ساندویچ را در سس گوجه فرنگی می خوابانند.

تاکو الپاستور (Tacos al pastor)

13-w900

گوشت خوک مزه دار شده است که به همراه گشنیز، پیاز، آناناس و سالسا سرو می گردد.

پوزوله (Pozole)

14-w900

پوزوله نوعی سوپ گوشت خوک به همراه پیاز و فلفل چیلی است که روی آن را با لیمو، آووکادو، کاهو و ترب تزئین و سرو می کنند.

اینچیلادا (Enchiladas)

15-w900

اینچیلادا، لقمه های نان تورتیلای ذرت است که با گوشت، پنیر، سبزیجات و لوبیا پر شده اند. روی این رول ها سس موله یا سالسا ریخته شده و سرو می گردد.

پن دولسه (Pan dulce)

16-w900

پن دولسه به مفهوم نان شیرین یکی از بهترین گزینه ها برای صبحانه است که همراه با هات چاکلت سرو می شود.

فلَن (Flan)

17-w900

این دسر خوشمزه، نوعی کیک اسفنجی است که با وانیل طعم دار شده و با شکر کاراملی پوشانده می گردد.

کاتجا (Cajeta)

00

شیرینی محبوب دیگر مکزیکی ها، از شیر شیرین شده بز درست می شود که آن را به اشکال مختلف همانند شیرینی، کرم، خامه و .. درست و سرو می کنند.

کاپیروتادا (Capirotada)

19-w900

کاپیروتادا شبیه پودینگ نان بوده و از نان بولیلو که در سیروپ دارچین خوابانده شده، تهیه می گردد.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود