آلمان و سوئد قدرتمندترین پاسپورت های دنیا را در اختیار دارند

شهروندان این دو کشور می توانند بدون ویزا به 158 کشور سفر کنند

آلمان و سوئد قدرتمندترین پاسپورت های دنیا را در اختیار دارند

شرکت “آرتون کپیتال” دیروز با انتشار آخرین رده بندی قدرتمندترین پاسپورت های جهان نوشت: در حالیکه شهروندان آلمان و سوئد در سال ۲۰۱۶ قویترین پاسپورت های جهان (از نظر امکان سفر به دیگر کشورها بدون نیاز به ویزا) را در اختیار دارند، کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق به ترتیب نازل ترین جایگاه را در بین دیگر کشورهای جهان از این حیث به خود اختصاص داده اند.

پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر با انتشار این خبر نوشت: این رده بندی به معنی سفری آسان تر  و ارزان تر برای شهروندان آلمانی  و سوئدی در مقایسه با دیگر کشورهاست.

capture1

از سوی دیگر دارندگان پاسپورت افغان تنها می توانند به ۲۴ کشور بدون ویزا سفر کنند.

قدرت پاسپورت های آلمانی و سوئدی به این دلیل است که مقامات این دو کشور، توافقنامه های مشترک بیشتری با دیگر کشورها برای سفر شهروندانشان بدون نیاز به ویزا امضا کرده اند. این در حالی است که پاسپورت آمریکای با فراهم آوردن مکان سفر به ۱۵۵ کشور بدون نیاز به ویزا، در رده  چهارم این جدول قرار می گیرد.

البته زمان اقامت شهروندان آلمانی و سوئدی در کشور مقصد بسته به نوع توافق دوجانبه متفاوت است. برای مثال شهروندان آلمانی می توانند بدون ویزا تا ۶ ماه در کشور پرو اقامت داشته باشند اما این زمان برای کشوری مثل تایلند تنها ۳۰ روز است.

همچنین شهروندان سوئدی می توانند بدون ویزا به کشور ویتنام سفر کنند، آزادی عملی که شهروندان آمریکایی و حتی آلمانی از آن برخوردار نیستند.

capture2

از سوی دیگر شهروندان آلمانی قادرند بدون ویزا به بحرین و لبنان سفر کنند، امتیازی که ۶۳ کشور دیگر از جمله آمریکا از آن برخودار نیستند.

البته شهروندان آلمانی و سوئدی برای سفر به کشورهایی همچون چین و استرالیا نیاز به ویزا دارند. چین تنها به شهروندان ۱۱ کشور از جمله فیجی، اکوآدور  و ژاپن اجازه می دهد بدون ویزا وارد کشورش شوند.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود