رانندگان بریتانیایی برای فرار از دوربین ها پلاک های «جیمز باندی» خریداری می کنند [تماشا کنید]

رانندگان بریتانیایی برای فرار از دوربین ها پلاک های «جیمز باندی» خریداری می کنند [تماشا کنید]

این پلاک های ۷۰ یورویی به طور گسترده در دسترس قرار گرفته اند و تاکنون هزاران عدد از آن ها به فروش رفته است. علاوه بر سود بردن خلاف کاران از این قضیه، موتورسواران و رانندگان وسایل نقلیه نیز برای فرار از دوربین های کنترل سرعت، قبض های پارکینگ و کرایه اتوبوس این پلاک ها را خریداری می کنند. با استفاده از آن ها می توان تنها در چند ثانیه اطلاعات ماشین را تغییر داد. ویدیویی که در این پست قرار داده شده، نحوه نصب و تغییر آن ها را نشان می دهد. پلاک های قلابی پلاک ها اصلی را می پوشانند و مانع از شناسایی خودروها توسط دوربین می شوند.

nintchdbpict0002691840391-w600

«نیک فریمَن» (Nick Freeman) وکیلی که دو نمونه از پرونده های این چنینی را دنبال نموده در این رابطه توضیحاتی اراده داده که آن ها را با یکدیگر می خوانیم:

من به رانندگان توصیه می کنم که این پلاک ها را تحت هیچ گونه شرایطی نخرند. استفاده از آن ها جلوی اجرای عدالت را گرفته و مسیر را منحرف می کند. راندگان وظیفه دارند پلاک وسیله نقلیه خود را در هر زمانی نشان دهند و هر کسی این کار را انجام ندهد، از نظر قانون مجرم شناخته می شود. این صحبت ها برای جلوگیری از پیگرد قانونی مطرح می گردد. حتی در اختیار داشتن آن ها نیز می تواند دردسر ایجاد کند. انجام چنین کاری می تواند مجازات ۴ ماه تا دو سال زندان را به همراه داشته باشد.

فروشنده لیتوانیایی وب سایت «ebay» می گوید ۸۰ درصد خریداران از کشور بریتانیا هستند. وی در جریان سوء استفاده برخی مشتریان از این پلاک ها قرار دارد و اعتقاد دارد پلاک ها به خودی خود مشکلی ندارند، بلکه این خریداران هستند که باید در نوع استفاده از آن ها تجدید نظر کنند.

یکی از خرده فروشان لوازم ماشین در این زمینه می گوید: “قانونی یا غیر قانونی بودن پلاک ها به نوع استفاده مصرف کنندگان بستگی دارد. ما نمی توانیم مشتریان خود را برای استفاده صحیح از آن ها نصیحت کنیم.”

nintchdbpict0002692221261-w600

این وسایل در وب سایت آمازون و هزاران وب سایت دیگر نیز فروخته می شوند. شورای ملی رؤسای پلیس احتمالا در آینده ای نزدیک، قانونی برای این مسئله وضع خواهد نمود. در حال حاضر خرید و فروش پلک ها امری قانونی است، اما اگر رانندگان از آن ها سوء استفاده کنند، مورد بازخواست قرار خواهند گرفت. در ادامه می توانید ویدیویی در این رابطه تماشا کنید.

منبع: thesun
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود