نگاهی به تغییرات ایجاد شده در لوگوی برندهای مشهور طی سال های گذشته

نگاهی به تغییرات ایجاد شده در لوگوی برندهای مشهور طی سال های گذشته

برای بسیاری از کمپانی های خاص و مطرح دنیا، برند بسیار با ارزش است و نمی توان روی آن قیمت گذاشت. شرکت هایی مانند اپل و مرسدس بنز همواره در تلاش بوده اند تا با هویت سازی، برای مصرف کنندگان خود قابل شناسایی باشند. طراحی لوگوی آن ها باید به گونه ای باشد که بتواند تاریخچه، ارزش، میراث و هویت شرکت ها را نشان دهد. به همین منظور، کمپانی های مطرح در طول دهه های متمادی تلاش کرده اند با استفاده از آیکون ها، نشانه ها و رنگ ها به این هدف دست یابند.

اما معنای سخنان بالا این نیست که لوگوها هیچ گاه تغییر نخواهند کرد. بسیاری از آن ها تغییرات بسیاری را تجربه کرده اند، اما المان های مهم و اساسی هر شرکت هنوز هم در برندها مشاهده می گردد. تصویری که در ادامه مشاهده می کنید، توسط «thelogocompany» خلق شده و سیر تحولی برندها در سال های گذشته را نشان می دهد.

how-logos-evolve-w600

امروزه نیز می توان تاریخ و هویت شرکت های مشهور را در لوگوی آن ها مشاهده نمود. با وجود این که برخی از آن ها ممکن است بدون تغیر به نظر برسند، اما جنبه های زیبایی شناسی و مدرنیته به آن ها اضافه شده است. به عنوان مثال، کمپانی «Royal Dutch Shell» برای نزدیک به یک قرن از یک صدف به عنوان لوگو استفاده می نمود. این شرکت بین سال های ۱۹۰۰ تا ۱۹۳۰ میلادی تصمیم گرفت از نقاشی های واقعی برای برند خود استفاده کند:

shell-logo-1

در وهله نخست، رنگ های قرمز و زرد در سال ۱۹۱۵ به ایستگاه های خدماتی اضافه شدند و در نهایت سال ۱۹۴۸ میلادی به لوگوی رسمی راه یافتند. برند امروزی این شرکت بسیار ساده است و هر کسی می تواند آن را شناسایی کند؛ به گونه ای که دیگر نیازی به نوشتن نام کمپانی نیست.

از شرکت پپسی می توان به عنوان نمونه موفق دیگری در این زمینه یاد کرد. ترکیب رنگ های قرمز، سفید و آبی نخستین بار در سال ۱۹۴۱ میلادی مطرح شد. این کار برای حمایت از کشور آمریکا در طول جنگ انجام گرفت. از آن به بعد، لوگوی پپسی با استفاده از همین رنگ ها طراحی گشت و البته تغییراتی کوچک نیز در آن اعمال شد.

pepsi-logo-outtakes

آخرین تغییر در برند پپسی به سال ۲۰۰۸ میلادی باز می گردد که با انتقادات فراوانی از سوی جامعه تجار و طراحان رو به رو شد. با این حال می توان این طراحی را از جنبه های مختلف، خلاقانه و منطقی دانست. با این وجود، برند پپسی به راهش ادامه داد و هنوز هم می توان برخی المان های اساسی و قدیمی را در آن مشاهده نمود.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود