راه حلی موثر برای اینکه دهان مان بوی سیر ندهد

راه حلی موثر برای اینکه دهان مان بوی سیر ندهد

سیر می تواند غذاهای مختلف را حسابی خوش طعم کند. به علاوه، خواص فراوان آن نیز باعث شده تا آن را به عنوان جزء جدانشدنی بیشتر خوراکی ها بشناسیم. با این حال این گیاه پر فایده مشکلی بزرگ برای ما ایجاد می کند؛ بوی بد دهان. بسیاری از افراد برای فرار از چنین مشکلی از خوردن سیر امتناع می کنند. اما محققان به تازگی روشی ساده و آسان برای برطرف نمودن این معضل پیدا کرده اند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که خوردن کاهو و سیب می تواند اثر این بوی بد را کاهش دهد.

این مطالعات به رهبری «ریتا میروندو» و «شِریل بارینگِر» انجام گرفته و در ژورنال «علم غذا» منتشر شده است. به نظر می رسد خوردن کاهو و سیب می تواند تجمع مواد فرّار (ترکیب شیمیایی آلیل مِتیل سولفید) را تا ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه نخست کاهش دهد. در این خوراکی ها آنزیمی یافت شده که می تواند در کاهش بوی سیر موثر واقع شود و تجمع ترکیبات فِنولیک را از بین ببرد.

علاوه بر خود سیب، نوع پخته شده و آبمیوه آن نیز می توانند در این فرایند نقش موثری ایفا نمایند. این مسئله در مورد کاهو نیز صدق می کند. بنابراین می توانید برای از میان برداشتن بوی بد سیر، این دو خوراکی و مشتقاتشان را میل کنید.

منبع: lifehacker
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود