گزارش روزیاتو از سهم های زیر ۱۰۰۰ ریال

این سهم ها را می توانید با کمتر از صد تومان بخرید

گزارش روزیاتو از سهم های زیر ۱۰۰۰ ریال

اگر از شما سوال شود که با یک سکه ۱۰۰۰ ریالی یا همان صد تومان خودمان، چه چیزی می توانید در بازار امروز اقتصاد ایران خریداری کنید، احتمال زیاد پاسخی ندارید بدهید چرا که هر جور فکر می کنید، جنسی که ۱۰۰ تومان یا زیر صد تومان باشد، برای خرید پیدا نمی شود. حتی امروزه یک عدد نان لواش که روزگاری ۱ تومان بود، بالای ۲۰۰ تومان قیمت دارد و قطعا نان لواش ۱۰۰ تومنی را باید به خاطره ها سپرد.

بنابراین در بازار امروز، خرید جنسی با این قیمت تقریبا غیر ممکن است. اما نوسانات بازار سرمایه کشور در چند سال اخیر سبب شده تا با توجه به افزایش سرمایه ها و تعدیل برخی از شرکت های بورسی، قیمت هر سهم برخی از شرکت های فعال در بورس ایران، به کمتر از ۱۰۰ تومان برسد.

یعنی شما می توانید با خرید هر سهم به قیمت کم ر از ۱۰۰۰ ریال، سرمایه گذاری کرده و شاید با صبوری و تاملی که چاشنی فعالیت در بازار سرمایه است، بتوانید به سودهای خوبی نیز در سال های آینده دست یابید.

شناخت بازار بورس اهمیت دارد. در واقع بازار بورس تنها بازاریست که شفافیت اطلاعاتی در آن وجود دارد و به نسبت بازارهای موازی مانند مسکن، ارز و طلا، روندی علمی و تا حدودی قابل پیش بینی بر اساس ابزارهای بنیادی و تکنیکی دارد.

از طرفی، شما در بازار امروز، نه تنها جنس ۱۰۰ تومانی پیدا نخواهید کرد که روی آن سرمایه گذاری کنید،‌ بلکه جنسی ۱۰۰ هزار تومانی هم نخواهید یافت تا بدون منقضی شدن تاریخ مصرف و ارزش آن، در آینده سودآوری برای شما به ارمغان آورد.

اما در بازار بورس کشور، این فرصت برای سرمایه گذاران فراهم است تا بتوانند با پرداخت حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، سرمایه گذاری کرده و هر سهمی از هر شرکتی که علاقمند هستند، خریداری کنند. یعنی شما امروز می توانید با مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، ۱۰۰۰ سهم از شرکتی که هر سهمش ۱۰۰ تومن است (نماد به طور مثال) خریداری کرده و به جامعه سهامداران حقیقی سازامان مزبور وارد شده و از مزایای قانونی اش بهره مند شوید.

مزایایی که در دیگر بازارها هرگز با سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار تومانی در دسترس نیستند.

2

برای فعالیت در بازار بورس، گرفتن یک کد بورسی از کارگزاری های رسمی سراسر کشور الزامی است که در آینده به معرفی این موضوعات خواهیم پرداخت. اما برای آشنایی مخاطبان گرامی سایت از سهم هایی که در بازار امروز ایران، زیر ۱۰۰ تومان قیمت گذاری شده اند، فهرستی از آنها را معرفی می کنیم.

قابل ذکر است که ۱۸ سهم لیست شده، به معنای فرصت خرید و یا فرصت فروش نیست و تنها به جهت اطلاع رسانی سهام زیر ۱۰۰۰ ریال در بازار سرمایه،‌ در اختیار علاقمندان به بورس قرار می گیرد.

  1. توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد (نمادنماد بمیلا) – ۸۰ تومان
  2. کارخانجات تولیدی پلاستیران (نمادپلاست) – ۷۷ تومان
  3.  تولید تجهیزات سنگین (نمادهپکو) – ۸۵ تومان
  4.  توسعه و عمران استان اردبیل – ۳۸ تومان
  5.  کشتیرانی آریا (نمادحاریا) – ۵۳ تومان
  6.  سیمان باقران (نمادسباقر) – ۵۳ تومان
  7.  سیمان غرب آسیا (نمادسجام) – ۷۲ تومان
  8.  سیمان مجد خواف (نمادسخواف) – ۴۹ تومان
  9.  فارسیت درود (نمادفارسیت) – ۳۶ تومان
  10.  نورد و لوله اهواز (نمادفاهواز)- ۴۶ تومان
  11.  قند بیستون (نمادفبستو) – ۹۶ تومان
  12.  کارخانجات مخابراتی ایران (نمادلکما) – ۳۹ تومان
  13.  پتروشیمی ممسنی (نمادممسنی) ۱۰۰ تومان
  14. چشم اندازه توسعه شمال (نمادوشمال) – ۴۶ تومان
  15.  بانک شهر ـ(نمادوشهر) – ۸۳ تومان
  16.  بانک قوامین(نمادو قوام) – ۶۵ تومان
  17.  بانک مهر اقتصاد (نماد ومهر) ۸۸ تومان
  18.  تولیدی و صنعتی آبگینه (نمادکابگن) – ۶۰ توماان

گفتنی است، برای خرید سهام در بازار سرمایه کشور، پس از مراجعه به کارگزاری ها جهت دریافت کد بورس، کد معاملات آنلاین به شما داده می شود که می توانید از هر جای ایران و جهان،‌ نسبت به خرید و فروش سهام در بازار بورس اقدام کنید.

3
برای آشنایی با بورس، از سایت رسمی تالار مجازی بورس ایران  استفاده کنید.

بازار بورس کشور روزهای شنبه تا ۴ شنبه از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰، زمان معاملاتی رسمی آن است و چند میلیون نفر سهامدار هر روز در آن فعال هستند. اکنون صد ها شرکت در ده ها گروه از پتروشیمی و سیمان گرفته تا غذایی و دارویی فعالیت دارند.

بورس ایران در نخستین سال های دهه نود شمسی، به عنوان یکی از بورس های پر بازده جهان معرفی شد. آخرین اطلاعات آماری از بازار بورس کشور را هر روز در  این سایت دنبال کنید. همچنین پایگاه اطلاع رسانی بورس کشور در این نشانی در دسترس علاقمندان است.

[ منابع: سایت بورس، ایرنا، ایسنا، روزیاتو ]

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • مسعود مهر ۱۶, ۱۳۹۵

    انتخاب قشنگی انجام دادین. خوشم اومد. از این مطالب بیش تر بزارین. کاش میگفتین چطوری باید بخریم. چه تعداد حداکثر میشه؟
    باتشکر از سایت خوبتون

    • علی زمانی فروردین ۵, ۱۳۹۶

      ممنون
      برای خرید هر سهمی در بورس باید کد سهامداری فعال و کد معاملات آنلاین از یکی از ۱۰۱ کارگزاری مجاز سازمان بورس داشته باشید. به TSETMC.COM مراجعه کنید.

  • سپهر مهر ۱۸, ۱۳۹۵

    من داشتم دنبال یه جدول میگشتم با این مطلب برخوردم و سایت شما. چه مطالب جالبی. الان این سهم را میتونیم بخریم؟ برای عموم آزاد است؟
    میشه بیشتر اطلاع بدین؟

    • علی زمانی فروردین ۵, ۱۳۹۶

      بله
      خرید همه این سهم ها امکان پذیر است و با توجه به حذف شدن بازار توافقی، همه این سهم ها در بازار پایه فرابورس قابل معامله شدن از ۵ فروردین ۹۶ هست

  • سمیرا مهر ۲۱, ۱۳۹۵

    یعنی واقعا با ۴۰ تومن میشه یه سهم خرید؟!!؟
    خوب میگفتین چطوری؟ از این مطالب زیاد بزارید. من کد دارم. اما تا حالا ندیده بودم اینا رو.

    • علی زمانی فروردین ۵, ۱۳۹۶

      بله. امکان پذیر است و اکنون سهم های زیر ۵۰۰ ریال در بازار زیاد است.
      شیوه معاملات را بعدا در گزارشاتی معرفی خواهیم کرد. با روزیاتو همراه باشید در روزهای اینده