۵ پارک خاص و عجیب برای اسکیت سواری

از سطح شیب دار در خانه تا سطوح شیب دار در معبد

۵ پارک خاص و عجیب برای اسکیت سواری

اُسکارنیمیار، معمار برزیلی معتقد است، تنها موزه های باشکوه، آسمان خراش های رفیع، معماری های عجیب و غریب و بناهای تاریخی نیستند که می توانند تعجب همگان را برانگیزند بلکه گاهی پیاده روها، باغ ها، مراکز خرید و حتی پارک های مخصوص اسکیت سواری هم هستند که می توانند بسیار غیر معمول و در عین حال جذاب باشند.

وی در این باره می گوید، آنچه من در منحنی های خاص و طراحی های جالب و خلاقانه برخی از پارک های اسکیت سواری دیده ام آن چیزی است که برایم جذابیت های برخی از معماری های باشکوه را به خاطر می آورد.

در این نوشته کوتاه به بررسی ۵ پارک اسکیت سواری در نقاط مختلف جهان خواهیم پرداخت که ویژگی های خاصی در طراحی و معماری آنها وجود دارد:

۱- درخشان در تاریکی (Glow-in-the-Dark Park)

1

این بنا در سال ۲۰۰۸ میلادی و توسط یک معمار کره ای با همکاری یک شرکت معماری بلژیکی به نام  L’escaut، در منطقه ای روستایی در فرانسه ساخته شد. این معمار اخیرا دومین مجموعه مشابه به این بنا را در شهر لیورپول انگلستان به پا کرده است.

۲- سطح شیب دار شناور (Floating Ramp)

2

در سال ۲۰۱۴ میلادی این منطقه توریستی با دعوت از باب بُرنکوئیست، اسکیت باز حرفه ای آمریکای برزیلی، در دریاچه تاهو در آمریکا افتتاح شد. تنها در ۴ روز گروهی از طراحان، یک مینی پارک را بر روی این رودخانه بنا کردند که سطحی با شیب ۴۵ درجه نیز در میان طراحی های آنها بود.

۳- خانه پی ای اِس (PAS House)

3

این خانه، نمونه ای از یک خانه بسیار مجلل با سینمای خانگی و استخر است. با کمک دو طراح معروف به نام های فرانسیس پیرین و ژیل لِبن دلاپوینتِ، خانه یاد شده به پارک ساحلی ای بدل شد که می توان در آن اسکیت سواری هم کرد. مکان مذکور در مالیبوی کالیفرنیا قرار دارد.

۴- معبد کائوس (Kaos Temple)

4

کائوس، معبدی در لانرای اسپانیاست که در سال ۲۰۱۵، به طرز عجیبی تبدیل به مکانی برای اسکیت سواران شد. حمایت مالی این پروژه بر عهده کمپانی ردبول (Red Bull) و گروهی از حامیان اینترنتی این پارک عجیب بود.

۵- ویلای شوستر (Schuster Villa)

5

در سال ۲۰۱۲ میلادی، اسکیت سواری به نام فیلیپ شوستر، منزل ویرانی در سالزبرگ اتریش را به مکانی برای اسکیت سواری تبدیل کرد. در طراحی این خانه روستایی، سطوح شیبداری تعبیه شده و آن را با نام اسکیت ویلا می شناسند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود